Tällaista ketjua ei ollutkaan vielä. On muuuten vaikea keksiä hyvä otsikko, kun tuo taittopyörä-sana nojakkikontekstissa tarkoittaa ihan muuta ja sitä hakemalla löytyy paljonkin keskustelua mutta ei tästä aiheesta
Esitelkää taittopyöränne. Myös muu keskustelu aiheesta / aiheen vierestä tervetullutta.
Aloitan itse:
Tern Link D7i vuosimallia 2024. 20" (406) rengaskoko, Nexus7, napadynamovalot, pikasäädettävä ohjaustanko (stemmi).
Mun taittopyörän kuvia löytyy ketjusta viewtopic.php?p=161681#p161681
Tern oli itselle ainakin täysin tuntematon merkki entuudestaan.
Pyörä on tukevan oloinen, klappia ei ole missään. Rungolle saa 5v valmistajan takuun joka on laajennettavissa 10v joten ainakin valmistajalta itseltään luottoa löytyy. Taittonivelet on jykevän oloiset ja niiden tiukkuutta saa säädettyä, jos kulumaa tulee ajan myötä.
Pikasäädettävän ohjaustangon stemmin ansiosta mukava (eli pysty) ajoasento löytyi helposti ainakin minun 184cm varrelle.
Huomioita:
Halusin ehdottomasti napavaihteen. Kuriositeettina Nexus 7 kiertovaihtaja toimii juuri päinvastaiseen suuntaan kuin SRAMin kahva joka mulla on kinnerissä, mikä on ärsyttävää.
Koska olen trike-kuskina tottunut jarruttamaan molemmilla kahvoilla, niin jostain syystä minun aivoilleni jarrukahvat on tässä juuri väärin päin, haluaisin että etujarru olisi oikealla kädellä. Ilmeisesti tämä järjestys on kuitenkin jonkinlainen standardi, ja esim. Azub Ibex -nojakissa muistikuvieni mukaan oli kahvat samoin päin mutta jostain syystä se ei häirinnyt lainkaan.
Käyttökokemuksia ei vielä ole, mutta tarkoitus on kuljetella pyörää mökille ja muihin reissuihin auton peräkontissa, ajaa sillä satunnaisesti kotoa bussille ja pysäkiltä töihin / muuhun kohteeseen tai liityntäparkista töihin. Aika näyttää mikä on toteuma.
Pyörän hankin työsuhdepolkupyörän veroetua hyödyntäen liikkeestä https://www.taittopyora-asiantuntija.fi/. Liikkeelle iso suositus, kannattaa käydä paika päällä Espoossa erityisesti, jos taittopyörät tai tavarapyörät kiinnostaa, molempia oli iso valikoima katsottavissa ja koeajettavissa. Pääsin koeajamaan jokusta eri taittopyörämallia, mm. mielenkiintoista kardaanivetoista Beixo:a. Liikkeen palvelu oli ystävällistä ja assiantuntevaa ja hintataso oli mielestäni kohtuullinen. Pyörän sai heti mukaan mikä oli mukava yllätys.