Olin jo ostamassa tuota Sramin pakettia, kunnes laskin jenkkien ottamat verot ja siihen päälle Suomen ottamat verot ja tullit ja kun hinta tuplaantui, jätin väliin...
Cruzbike s40
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
Re: Cruzbike s40
Siinähän on kätevästi kirjattuna tarvittavat osat, ei muuta kuin pyöräliikkeisiin tarjouspyyntöä kirjoittelemaan.
Nojapyörätön kurvailija.
Viimeistään tässä kohtaa pitänee suositella lyhyempiä kampia noiden 170mm pitkien tilalle
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Mesi_Kammen
Tämä on onneksi kalahtanut omaan päähänikin Heti sen jälkeen, kun luin tätä foorumia ja sivistin itseäni. Vielä kun olen töppöjalka suomalainen, niin kaikki lyhentäminen on kotiappäin.
- Wacky
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
Aika varmasti on mekaaniset vaikka rival 22 on saatavilla myös hydraulisena.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Heh, tämä mesikammen lienee hieman pienempi painos, kuin nalle itse. Kulkenee hyvin pinemällä hunajapurkilla, ja kammilla.
Itselläni vartta päälle 190cm enkä enää Nauti normaalikammilla ajamisesta minunkaan koivilla.
Itse ajan 150mm veiveillä ja ainakaan yhtään pidempiä en suosittele. Oletan että nimimerkki Tm-tekaisee sulle esim 140mm sajan, niin halutessasi.
Mulla Cruzbike V 20 ja siihen tarttee ainakin mulla 2 ketjua. 150 mm kammet.
Pysty : Koga Miyata 2000- Noja : HPV Scorpion Fs 20 2015- Cruzbike Vendetta V 20 2020-
- Mesi_Kammen
Olenko tykännyt tuosta Cruzbikestasi? Tilasitko sen suoraan jenkeistä, vai mitä reittiä hommasit? Itse löysin maahantuojan Ranskasta ja tilasin sieltä, ettei tarvitse tuplasti maksaa veroja ja tulleja.
Ja aiempiin viesteihin viitaten, kyllä, eiköhän tämä Mesikämmen ole Nallea pienempi vaikka välillä onkin turhan paljon hunajapurkilla viihtynyt
Tuo 150 olisi sitten varmaan hyvä kammen pituus itsellenikin, ei ainakaan pidempi
Ostin tuttavalta. Hän oli Ranskasta rungon yms tilannut. Juu olen kyllä tykännyt ajella, kevyt ja nopea. Hyvä ajoasento. Oma hommansa opetella ajamaan kääntyväkeskiöisellä. Mutta mukava kun oppii.
Pysty : Koga Miyata 2000- Noja : HPV Scorpion Fs 20 2015- Cruzbike Vendetta V 20 2020-
- Mesi_Kammen
Härski kirjoitti: ↑02 Tammi 2025, 14:11Heh, tämä mesikammen lienee hieman pienempi painos, kuin nalle itse. Kulkenee hyvin pinemällä hunajapurkilla, ja kammilla.
Itselläni vartta päälle 190cm enkä enää Nauti normaalikammilla ajamisesta minunkaan koivilla.
Itse ajan 150mm veiveillä ja ainakaan yhtään pidempiä en suosittele. Oletan että nimimerkki Tm-tekaisee sulle esim 140mm sajan, niin halutessasi.
Moi!
Frame set saapui Ranskan maalta ja runko on nyt kasattuna olohuoneessa.
Nyt kuitenkin etupakka-keskiö-kampihössötys pitää ostaa uusi, vanhan pyörän etupakka ei sovi.
Kysymys kuuluu, että mistä te noita ostatte, että saatte niinkin lyhyellä kampisarjalla kuin 150mm? En haluaisi kauhean raskaita välityksiä, joten minulle suositeltiin välityksellä 46/36, mutta jos tällaiset löydän niin kammet on järjestäen 170-175mm.
Olen kahlannut nettikauppoja, koska liikkeiden toimittajilla toimitusaika menee tuonne puolen vuoden päähän, mutta en löydä.
Hjälp.... kiitollisuudella otan vinkit vastaan.
T. Se pienempi Mesikämmen.
En tiedä saako lyhyitä kampia valmiina. Mulla ainakin nuo omat on lyhennetty "normimittaisista". Täällä foorumilla on joku lyhennellyt enempikin tietääkseni.
-
https://www.google.com/search?q=152+mm+ ... s-wiz-serp Kyllä noita kampia löytyy kaiken hintasta ja laatusta . Hope tekee myös 152mm ja varmaan lyhyenpää . Siittä en ihan varma . Kannattaa mennä heidän sivuille. https://www.bikester.fi/fi/articles/2.2 ... wHJd7h_r1h
- Vilijami
Mesi_Kammen kirjoitti: ↑31 Tammi 2025, 20:14Kysymys kuuluu, että mistä te noita ostatte, että saatte niinkin lyhyellä kampisarjalla kuin 150mm? En haluaisi kauhean raskaita välityksiä, joten minulle suositeltiin välityksellä 46/36, mutta jos tällaiset löydän niin kammet on järjestäen 170-175mm.
Kuka suositteli? Minkä kokoinen kiekko tähän on tulossa? Kuinka kovaa vauhtia ajat?
Jos 622 kokoinen kiekko, niin peruslastenmaastopyörien kammet on 152mm ja 42-34-24 rattailla, joilla välitys riittää helposti +30km/h nopeuksiin.
Nuita kampisarjoja ja muitakin lähelle nuita löytyy jokaisesta palveluhalukkaasta pyörämyymälästä ja korjaamosta.
kogam kirjoitti:En tiedä saako lyhyitä kampia valmiina. Mulla ainakin nuo omat on lyhennetty "normimittaisista". Täällä foorumilla on joku lyhennellyt enempikin tietääkseni.
Lyhentelyä on tullut harrastettua enemmänkin, tuotoksia löytyy meikäläisen nimimerkillä tuolta viestiketjusta: https://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.p ... &start=825
Kannattaa ensin pohtia, josko noista ehdotetuista lastenkammista löytyisi apu, se kun on se edullisin vaihtoehto. Lyhentämiskelpoisten kampimallien määrä on lisäksi rajallinen.