Kiinnostaisi tehdä täksi talveksi läskipyörä. Jotain tällaista mietin:
Sillä selviäisi epätasaisista ja heikosti auratuista pyöräteistä paremmin. Läskirengas toisi mukavuutta ilman varsinaisen jousituksen monimutkaisuutta, ja leveällä löysällä renkaalla sepelinkestokin olisi hyvä. Nelipyörä vaikuttaa venyvän pitkäksi projektiksi, ja tässä olisikin tavoitteena nykyisen tikkurunkoisen talvipyöräni kaltainen projekti: muutaman päivän työllä ajokuntoon.
SWB tikkurungolla
Renkaat 26x4.9"
Sähköapu väliakselille penkin alle
Ketjuvaihteet takapyörään
Kokonaispituus max 2m säilytyssyistä
Pitkälti nykyisen talvipyöräni kaltainen runko:
Epäilyttää tuo kantapään osuminen eturenkaaseen, joka on pienoinen ongelma jo nykyisessä pyörässäni 50-622-renkailla, ja läskirenkaalla oletettavasti pahenee. Jos kampikeskiötä tuo taaemmas suhteessa emäputkeen, ongelma vähän helpottaa, mutta kuski siirtyy taaemmas, mikä pidentää ajoneuvoa. Muutama sentti on varaa vastaavasti lyhentää penkin ja takapyörän välistä, jos akun haluaa vielä mahduttaa sinne.
Yksi vaihtoehto on sijoittaa akku jonnekin muualle ja penkki aivan takapyörään kiinni, jolloin kampikeskiötä on varaa tuoda taaemmas (ei ehkä ihan CLWB-mittoihin) kokonaispituuden kasvamatta. Ajoneuvo muuttuu tässä aika takapainoiseksi, ja ohjauksen heiluri kasvaa (en haluaisi etäohjausta rakentaa).
Ehdin jo vähän askarrella ohjaustankoa ja väliakselin kiinnitystä. Emäputkeksi löysin 38x2mm putkea (sama sopii poljinkeskiöputkeksi keskiömoottorin kanssa, koska moottori ei tarvitse putken kierteitä).