Vilijami kirjoitti: ↑01 Helmi 2025, 11:31
Mesi_Kammen kirjoitti: ↑31 Tammi 2025, 20:14
Kysymys kuuluu, että mistä te noita ostatte, että saatte niinkin lyhyellä kampisarjalla kuin 150mm? En haluaisi kauhean raskaita välityksiä, joten minulle suositeltiin välityksellä 46/36, mutta jos tällaiset löydän niin kammet on järjestäen 170-175mm.
Kuka suositteli? Minkä kokoinen kiekko tähän on tulossa? Kuinka kovaa vauhtia ajat?
Jos 622 kokoinen kiekko, niin peruslastenmaastopyörien kammet on 152mm ja 42-34-24 rattailla, joilla välitys riittää helposti +30km/h nopeuksiin.
Nuita kampisarjoja ja muitakin lähelle nuita löytyy jokaisesta palveluhalukkaasta pyörämyymälästä ja korjaamosta.
Cruzbike itse kaupitteli varastontyhjennyksen yhteydessä tällaista: SRAM Rival 50/34T rings and 170mm arms, 24mm spindle. Kun kyselin pyörähuollon kaverilta hän totesi, että varmaan kevyempi välitys olisi hyvä ja ehdotti tuota 46/36. Sittemmin totesin, että tämä välitys on nykyisessä Cannondalessani. Itse kyselin sitten lyhyempien kampien perään ja kun yritettiin huoltomiehen kanssa yhdessä etsiä koko pakkaa, eli keskiö, rattaat ja kammet samassa paketissa, siinä ei noita lyhyillä kammilla olevia vaihtoehtoja löytynyt.
Kiekot on 700c ja keskivauhti ei todellakaan ylitä 30km/h, ellei joku hinaa mua vuoristotien korkeimpaan kohtaan ja päästä siellä hinausköyttä irti...
Eli seuraava askel olisi jutella huoltomiehen kanssa ja etsiä lasten pyöriin tarkoitettu etupakka/kampisarja? Jos edessä on vain kaksi ratasta, niin joku 42-46 vissiin sitten voisi olla se isompi ratas ja pienempi sitten jotain 32-36?
Tässä vaiheessa voin jo rauhoittaa mieltänne ja todeta, että olen sopinut pyöräliikkeen kanssa, että tämä mainitsemani huoltomies kasaa pyörää tästä eteenpäin. Itse kasasin rungon ja tyydyn siihen näpertelyyn, varsinkin kun verstaana toimi valkoisella matolla varustettu olohuone. Mutta, että ette pelkää minun pilaavan kallista pyörää "minä itte" -mentaliteetilla 
Ainoa mistä sovimme on tosiaan tuo etupakan ja kampien etsiminen. Se jää minun kontolleni, mutta kerron hänelle näitä speksejä, joita olen täältä saanut ja katsotaan mitä keksitään.
Kiitos ihan hirveästi teille kaikille. Tältä foorumilta saa kyllä paljon tietoa = teillä on paljon tietoa, kiitos että jaatte sitä