spesialisti

Täällä nojapyöräilijät voivat keskustella pystypyöräilystä.
torneol
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 967
Liittynyt: 28 Marras 2018, 07:13
Paikkakunta: Sipoo

Re: spesialisti

Viesti Kirjoittaja torneol »

Olen eri mieltä lisäresurssien käytöstä. Lisääntynyttä kapasiteettia otan kyllä käyttöön, mutta maltillisesti. Raja on hyvä hakea ja tunnistaa, mutta aika harvoin sitä tulee käytettyä. Oli se sitten auto, stereoiden vahvari tai muu vastaava.

Jossain tapauksissa lisääntynyt resurssi otetaan käyttöön täysimääräisenä. Esimerkkinä uusi pyykkikone, jonka kapasiteetti on puolet isompi kuin vanhan. Kasvanut kapasiteetti kannattaa tämmöisessä tapauksessa hyödyntää.

Nojapyörätön kurvailija.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 14156
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: spesialisti

Viesti Kirjoittaja jori »

Ihmiset ovat sellaisia. Valehtelevat itselleen. Miksi sähköautoissa menee niin paljon renkaita ja ripustusten puslia? Eikö se puolitoistasataa kilowattia enää riittänytkään, vaan piti kuormittaa henkilöautoa tavallisessa suomalaisessa liikenteessä 400 kW moottorilla niin paljon, ettei paikat kestä ja rengaskerta kuluu vuodessa. Jos kysyt näiltä Teslan omistajilta, he kaikki sanovat ajavansa suhteellisen maltillisesti.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

torneol
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 967
Liittynyt: 28 Marras 2018, 07:13
Paikkakunta: Sipoo

Re: spesialisti

Viesti Kirjoittaja torneol »

Puolitoista sataa kilowattia on mullakin autossa, haaveena tosin :lol:. Toistaiseksi on pärjätty maltillisemmilla lukemilla. Ei lopu kumit eikä puslat ennen aikojaan.

Ei kaikki ulosmittaa kaikkea kapasiteettia. Ei ole tarvis. Siitä olen samaa mieltä, että ihminen tosiaan valehtelee itselleen. Tai ehkä valehtelu on liian voimakas sana. Sanotaan näin, että omat sokeat pisteet jää helposti huomaamatta.

Sähkömaasturin kanssa täyden resurssin (suurin avustus) käyttö nielaisee melko hyvin virtaa. Niinpä ajan pienimmällä avustuksella, joka sekin tuntuu yllättävän isolta. Arkikäytössä oikeinkin hyvältä.

Nojapyörätön kurvailija.

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2056
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: spesialisti

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Laitoin Satorin 70mm ohjainputken jatkon. Laitoin vielä kaikki prikat stemmin alapuolelle jolloin sarvet tuli niin ylös kuin saa. Oletin että olisi liian pysty asento ja tarkoitus oli hakea parasta kohtaa siirtämällä prikka kerrallaan yläpuolelle. Maksimi nosto tuntuisikin olevan ihan ookoo. Kyllä tällä silti mennään etukenossa.

20250318_180021[1].jpg

Ei pitäis ottaa pystykuvia. Niitä ei taida saada millään näkymään oikeinpäin.


Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Vastaa Viestiin