Mulla on Espoossa Kaarikinnerin peruja noita silmälaseihin kiinnitettäviä peilejä muutama kappale. Laita yv, niin pääset kokeilemaan.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Mulla on Espoossa Kaarikinnerin peruja noita silmälaseihin kiinnitettäviä peilejä muutama kappale. Laita yv, niin pääset kokeilemaan.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Aavistuksen myöhästyin ibexin kanssa, ehdottelin huomiselle kauppoja, mutta menikin tänään toiseen kotiin. Etsintä siis jatkukoon.
Otin pyörän ulos autosta ja polkaisin sillä kauppaan 3 km päähän. Ja takaisinkin. Tätä ennen olin koittanut parkkipaikalla ehkä just sen 6 minuuttia myyjän luona. Vähän kuin pyörällä ajaisi
Pökö kirjoitti:Otin pyörän ulos autosta ja polkaisin sillä kauppaan 3 km päähän. Ja takaisinkin. Tätä ennen olin koittanut parkkipaikalla ehkä just sen 6 minuuttia myyjän luona. Vähän kuin pyörällä ajaisi
Just näin. Mun kakspyöräasiakkaat vuosien varrella on poikkeuksetta lähteneet polkemaan parinsadan metrin totuttelun jälkeen.
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Joo, kyllä se ajaminen jotenkuten sujuu pikaisestikin, mutta ei se sitä tarkoita, että pyörän kanssa olisi sinut hetkessä. Tutustelu vie paljon pidemmän ajan.
Itselle uudella autollakin pitää ajella tuhansia kilometrejä ja kuukausia jopa vuosia, ennen kuin voi muodostaa lopullisen mielipiteen.
Ihmisten välisissä parisuhteissa se tutustelu vasta hidasta onkin. Muutama vuosi menee alkuhuumassa ja vielä 10 vuoden seurustelussa ei opi tuntemaan toista kunnolla.
Vähän pököä ajatella et on sama ajaako lähikauppaan, tahi 1500km reissun.
Mä ainakin tarvitsen enemmän aikaa ja kilsoja että elimistö on sinut ottamaan vastaan moisen koitoksen rasitukset.
Vanha kultainen sääntöhän taitaa mennä että 10x koitoksen verran harjoituskilsoja niin sujuu hyvin. Noh.. Tässä tapauksessa se lienee vähän liioittelua.
No joo, ei se ihan siltä tuntunut että kylmiltään kannattaisi lähteä koko päivää polkemaan retkikamojen kanssa
Minulla kun oli googlejutsua muutaman illan edestä takana ja sitä kautta tullut sellainen mielikuva, että ajamaan lähtöön tarvitaan vaimo ja mielellään myös naapurin Rane pitämään kuskia ja pyörää pystyssä pari iltaa, ennen kuin alkaa sujua yksin. Pääsi yllättymään positiivisesti.
Huomenna jos pienen satulansäätölenkin heittäisi. Sen jälkeen antaa kropan palautua koettelemuksesta kuukauden verran ja eiku viivalle.
Tää kaveri siis on ihan pökö!
Ehdotan tarkempaan ajoasennon säätöön Juhannuspolkaisua.
Siellä saa vuorokauden verran suljetulla radalla makustella, eikä tartte varoa autoja.
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla
Hyvä vaan, että on itseluottamus kohdillaan! Ehtiihän sitä siellä reissussa treenailla
No nyt olis täälläkin yksi nojapyörän (trike) haaveilija! Näillä ajatuksilla olisi mietteissä Trike ihan yleis lenkkeilyyn ,retkeilyyn ja vähän myös soralle. Todellakin en ole ajatellut kaksipyöräistä ollenkaan! Onko nuo 20" renkailla olevat triket soralle vähän kömpelöt? Ajelut tulisi olemaan ehkä 60/40 assu/sora. Meillä täällä kun ei ole pyöräteitä kuin muutama kilometri, niin pakosta tulee pätkiä soralla ajeluun. Pääsin testaamaan vanhahkoa Härmäpyörää ihan vaan asvaltilla ja tykästyin tuohon rentouteen. Millaista trikeä suosittelette?
20” eli nykymitassa 406 koko on siitä hyvä, että BMX pyörissä käytetään tätä kokoa ja siten rengasvalikoimaa on riittävästi, myös paksumpaa rengasta soralle.
Jos vetopito on haluttava ominaisuus, niin esim. Hase Kettwiesel deltamalli (kaksi takarengasta ja yksi eturengas) on suositeltava.
Jos taas on lapsuuden trauma ilman polkuautoa jäämisestä, niin tadpolemalli (yksi takarengas ja kaksi eturengasta) on silloin parempi. Näitä tadpoleja löytyy käytettynä paremmin.
On malli mikä hyvänsä, niin soralle ois keskiömoottorilla sähköistys mielekästä. Tai mistä minä tiedän minkälaiset jalkavoimat pikkutupella on?
406 rengaskokona on ylipäänsä tullut rytinällä markkinoille, koska sitä alkaa olla jo useissa vehkeissä. Ei pelkästään nojapyörissä, vaan tavarapyörissä yms.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Vilijami kirjoitti: ↑27 Huhti 2025, 19:5620” eli nykymitassa 406 koko on siitä hyvä, että BMX pyörissä käytetään tätä kokoa ja siten rengasvalikoimaa on riittävästi, myös paksumpaa rengasta soralle.
Jos vetopito on haluttava ominaisuus, niin esim. Hase Kettwiesel deltamalli (kaksi takarengasta ja yksi eturengas) on suositeltava.
Jos taas on lapsuuden trauma ilman polkuautoa jäämisestä, niin tadpolemalli (yksi takarengas ja kaksi eturengasta) on silloin parempi. Näitä tadpoleja löytyy käytettynä paremmin.
On malli mikä hyvänsä, niin soralle ois keskiömoottorilla sähköistys mielekästä. Tai mistä minä tiedän minkälaiset jalkavoimat pikkutupella on?
Niin, kyllähän sähköistys varmaan tulisi kysymykseen jossain vaiheessa. Nyt jo muutaman vuoden sähkögravelilla tullut ajeltua nii kivahan sillä on päästellä. Sellaisen huomion olen vaan huomannut että sähköistys vie jaloista voimat. Kyllä vielä jotain löytyy reisistä Nyt vaan takamus ottanut itteensä ja satulassa olo on tuskaa(istuinluun alueella vaivaa). Samalla vähän miettinyt että miten tuo ajo-asento suhtautuu alaselkävaivaan. Kyllä tuo trike tulee olemaan tadpolemalli.. HP GEKKO 26 vähän polttelis. Katselin että Saksanmaalla olisi hyvin tarjontaa, mutta mitenpä sieltä käytetyn saa kohtuudella kulkeutumaan.
pikkutuppi kirjoitti: ↑28 Huhti 2025, 18:13Vilijami kirjoitti: ↑27 Huhti 2025, 19:5620” eli nykymitassa 406 koko on siitä hyvä, että BMX pyörissä käytetään tätä kokoa ja siten rengasvalikoimaa on riittävästi, myös paksumpaa rengasta soralle.
Jos vetopito on haluttava ominaisuus, niin esim. Hase Kettwiesel deltamalli (kaksi takarengasta ja yksi eturengas) on suositeltava.
Jos taas on lapsuuden trauma ilman polkuautoa jäämisestä, niin tadpolemalli (yksi takarengas ja kaksi eturengasta) on silloin parempi. Näitä tadpoleja löytyy käytettynä paremmin.
On malli mikä hyvänsä, niin soralle ois keskiömoottorilla sähköistys mielekästä. Tai mistä minä tiedän minkälaiset jalkavoimat pikkutupella on?Niin, kyllähän sähköistys varmaan tulisi kysymykseen jossain vaiheessa. Nyt jo muutaman vuoden sähkögravelilla tullut ajeltua nii kivahan sillä on päästellä. Sellaisen huomion olen vaan huomannut että sähköistys vie jaloista voimat. Kyllä vielä jotain löytyy reisistä
Nyt vaan takamus ottanut itteensä ja satulassa olo on tuskaa(istuinluun alueella vaivaa). Samalla vähän miettinyt että miten tuo ajo-asento suhtautuu alaselkävaivaan. Kyllä tuo trike tulee olemaan tadpolemalli.. HP GEKKO 26 vähän polttelis. Katselin että Saksanmaalla olisi hyvin tarjontaa, mutta mitenpä sieltä käytetyn saa kohtuudella kulkeutumaan.
Nojapyörä ottaa yhtä paljon selkään kuin nojatuolissa istuninen yleensä, eli jos se onnistuu niin tuskin tulee suuria vaivoja.
Gekko 26 on luultavasti huononompi kuin Gekko 20 hiekalla parista syystä. Isompi takapyörä on kauempana takana joka vähentää painoa sillä ja sitä myöten pitoa ja koska paino siirtyy enemmän pienille etupyörille se saattaa jopa rullaa heikommin kuin kaikki kolme pyörää 20" tai ero ei ole yhtä iso kuin kuvittelis.
Tämän lisäksi jos kaikki kiekot on samaa kokoa niin on helppo pitää yhtä ja samaa kokoa olevat sisurit tai jopa ulkorengas varastossa ja mukana reissuilla.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)