Joo, taisi olla niin, että viimeksi ostamani 40 A (ei siis 60 A) releen volttiluku olikin 12, eikä 24 V, vaikka kyllä ostaessani sanoin, että sen pitäisi olla 24 V. Täytyy mennä takaisin kauppaan.
Kun avasin releen, näyttivät käämit ihan hyviltä, mutta koskettimet olivat palaneet kiinni.
Joutilas: "Alkujaanhan näissä moottorihommissa on ollut puhe sähköavusteisuudesta; sähkö auttaa kiperissä tilanteissa, joista periaatteessa voisi selvitä pelkällä lihasmassallakin. Tällöin akun ehtyminen ei olisi mikään lopullinen katastrofi."
Kyllä näin on. Olen muutaman kerran vääntänyt Wessmannin mäen ylös, kun akku on loppunut. On vaan kymmenkunta kiloa ylimääräistä painoa moottorista ja akusta.
Täytyy oppia muistamaan, että tosiaan käyttää vain vastamäissä moottoria, jos on tarkoitus tehdä pitempi matka.
Sakari