Vaikka ollaan tässä vaiheessa projektia, niin kannattas varmaan harkita taka-alseliston siirtoa taaemmaksi. Vaikka keuliminen onkin sivustaseuraavien poikien mielestä mukavaa. Voi syys liukkaat tuora todellisia ongelmia eteen.
Kinneri
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4909
- Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kinneri
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Kinneri
Nojanalle kirjoitti:Voi syys liukkaat tuora todellisia ongelmia eteen.
Mistäs sen tietää jos ei kukaan kokeile Tätä en kyllä enään ala muokkaamaan, helpompi nakata roskiin ja tehdä uus jossa korjataan sitten kerralla kaikki muutkin virheet joita tässä v.1.0 tulee tehtyä.
Tuo mun ensimmäinen nojapyörä vuodelta 2004 oli hieman etupainoisempi:
Siinäkin sama perus deltojen perus ongelma, yksi pyörä on vailla tekemistä, ei ohjaa eikä vedä, mutta kantaa 30-40% kuormasta. Eli liukkaalla loppu pito joka tapauksessa vetävältä tai ohjaavalta pyörältä, niin tuossa 2004 mallissa kuin tässä 2010 mallissakin.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
-
- Sisällöntuottaja
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
- Paikkakunta: Oulunsalo
Re: Kinneri
jviirret kirjoitti:Kyllä tämän ulkonäkö henkii huomattavasti rauhallisempaa fiilistä:
Eli varsin "ruumisarkkumainen" on ulkomuoto, melkein pakko sössiä jotaki väriä pintaan. Kaikki kulmat ainakin pitää teipata, sen verran ruma tuo avoin puukolla leikattu kennolevyn reuna.
Jukka
pitäskö sulla kysyä Raahen kukasta alkaisko ne sponssaamaan tarrat siihen? (Hautaustoimisto)
Eiks siinä yhdessä WAWissakin ole kukka tarrat... samalla teemalla
ois äkkiä maalia keveämpi...
jviirret kirjoitti:Aluksi luulin niin kun aiempaa kovempaan vastatuuleen ajelin samaa 20km/h nopeutta ku ilman katettakin, mutta myötätuuleen meni testimäessä saman 39km/h ku ennenkin. Tuuli taisi olla hieman pyörteistä kun heilutteli paljon enempi kuin ilman katetta, siis tuossa kovemmassa vauhdissa.
Jukka
sehän on positiivinen ylläri jos ei vauhtiin vaikuttanut negatiivisesti.
joo, tuuli on ilkee. just päivällä kattelin videon pätkän jossa kuormuri menee sillalla nurin kun tuuli ottaa koppiin kiinni...
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2059
- Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
- Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Kinneri
Vaatii varmaan kanttia ajella arkun näköisellä kinnerillä, kun perus nojakillakin saa kuunnella usein naurunrähäkkää niin mitenhän tuolla?
Kantikkuutta saisi ehkä häivytettyä pyöreällä keulalisäkkeellä joka voisi sisältää pienen tavaratilan. Tasaisi painonjakaumaakin.
Paljos muuten painoa on nyt?
Se on kyllä kova jätkä joka kinnerin tekee!
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Kinneri
Mustasudenkorento kirjoitti:sehän on positiivinen ylläri jos ei vauhtiin vaikuttanut negatiivisesti.
Osasyynä varmasti tuo heikko lähtökohta. Luulen että yksiputkirunkoiset triket ovat aerodynaamisesti parempia kuin tämmöinen neliputkihässäkkä. Niiden vauhtia tällainen laatikko kate saattaisi hidastaakkin.
Jarcco kirjoitti:Vaatii varmaan kanttia ajella arkun näköisellä kinnerillä, kun perus nojakillakin saa kuunnella usein naurunrähäkkää niin mitenhän tuolla?
Kantikkuutta saisi ehkä häivytettyä pyöreällä keulalisäkkeellä joka voisi sisältää pienen tavaratilan. Tasaisi painonjakaumaakin.
Joo, selkeästi tässä on sijaa sekä muotoilulle että painojakaumapohtimiselle. Eikä tällä kokemuksella osaa sanoa vielä varmuudella monen muunkaan ratkaisun toimivuudesta pidemmässä käytössä. Eli pannaan porukat nauramaan ja jatketaan testailua
Jarcco kirjoitti:Paljos muuten painoa on nyt?
Meni hankalaksi tuon katteen myötä punnitseminen Viimeisin punnitus 26,5kg. Siihen vaihdekahva+vaijeri, takajarru+kahva+vaijeri, 80cm 20x10x1,5mm putkea, heijastimien ja lampujen kiinnityksiä varten läjä prikkoja ja liki 3m2 650g/m2 painavaa vikuproppia. Ylimääräinen poljinkampi on poistettu. Tosta ynnäilemällä päädyn itse n. 30kg painoon, pitää yrittää punnita. Etulokasuojan otan pois kun rämisee, eikä sillä ole enään mitään käyttöä kun kate suojaa siitä roiskuvan kuran, toivottavasti.
Jarcco kirjoitti:Se on kyllä kova jätkä joka kinnerin tekee!
No ei tämäntyyppisen kinnerin tekeminen kyllä mitään erikois taitoja vaadi, toisin kuin aerodynaamisen velomobiilin tekeminen. Tuohon painoon olen kyllä itsekkin tyytyväinen, ei näistä ole pakko tehdä 50kg möhkäleitä, vaikka teräksestä rungon tekeekin.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Kinneri
Punnitsin nyt sitten, mutta tekniikkaa piti vaihtaa. Aiemmin kannoin pyörän vaakalle ja tästä yhteispainosta vähensin oman painoni. Nyt pistin vaakan vahvuiset palikat kahden renkaan alle ja punnitsin kolmannen, näin jokaisen renkaan alla ja yhteen laskettu tulos nyt 28,8kg. Tuosta puuttuu kennolevy selän takaa mutta siinä on mukana etulokasuoja.
Vaakan tarkkuus 10kg painoilla tuskin sama kuin 100kg painoilla. Aiempien vertailujen mukaan tuo näyttää omaksi painokseni hieman enemmän kuin muiden vaaoilla. Nyt punnitsin jokaisen renkaan kahteen kertaan ja molemmilla kerroilla tulos sama. Takarenkaat 9,7kg ja 8,3kg, eturengas 10,8kg.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2059
- Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
- Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Kinneri
Erinomaista, tieto että teräsrungolla päästään kohtuupainoihin motivoi varmaan muitakin rakentajia. Hyvä että viitsit testailla näitä juttuja meidän laiskojen puolesta.
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Kinneri
Jos nyt ajattelis tuota ruumisarkkumaisuutta maalaamalla häivyttää, niin toimisiko tällaiset "shelby raidat"?
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Kinneri
Tommonen, paitsi että maalaus meni ihan perseelleen Maali ei ole monestakaan kohdasta kiinni ollenkaan. Koemaalasin saman merkkisellä mustalla maalilla ensin pienen levyn ja siihen onnistui ihan hyvin. Mutta tähämpä ei. THuhtamäki varoitteli levyn varaavan helposti staattista sähköä. Liekö se syynä maalin tarttumattomuuteen? Jos staattinen sähkö imi ilmasta pölyä pinnalleen ja esti näin maalin tarttumisen? ennen maalausta pinta oli kyllä pölytön. Sähköinen tuo ainakin on, punaista maalipölyä on ympäri koria ja se lähtee kämmennellä pyyhkimällä pois.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
-
- Sisällöntuottaja
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
- Paikkakunta: Oulunsalo
Re: Kinneri
kyllä se tuo maali kummasti vain ulkonäköä petraa..
nostaa jälleen hattua aikaansaavalle rakentajalle
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2059
- Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
- Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Kinneri
Hyvin sopii nuo raidat tuohon. Onko miten helppo kiivetä sisään ja ulos? Mitä maalia käytit?
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Kinneri
Jarcco kirjoitti:Onko miten helppo kiivetä sisään ja ulos? Mitä maalia käytit?
Kyllä tämmöinen kankea 40v 180cm ukko pienellä harjoittelulla menee. Konepellin takareunan paikka kokeilemalla haettu niin taakse kuin mahdollista.
Raidat on Wurthin spraytä.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2059
- Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
- Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Kinneri
jviirret kirjoitti:Tommonen, paitsi että maalaus meni ihan perseelleen
Maali ei ole monestakaan kohdasta kiinni ollenkaan. Koemaalasin saman merkkisellä mustalla maalilla ensin pienen levyn ja siihen onnistui ihan hyvin. Mutta tähämpä ei. THuhtamäki varoitteli levyn varaavan helposti staattista sähköä. Liekö se syynä maalin tarttumattomuuteen? Jos staattinen sähkö imi ilmasta pölyä pinnalleen ja esti näin maalin tarttumisen? ennen maalausta pinta oli kyllä pölytön. Sähköinen tuo ainakin on, punaista maalipölyä on ympäri koria ja se lähtee kämmennellä pyyhkimällä pois.
Jukka
Staattisen sähkön vaikutuksesta en osaa sanoa, mutta ko. levy pitää olla erittäin hyvin puhdistettu asetonilla kaikesta pölystä ja rasvasta, eikä kevyt hiontakaan olisi pahitteeksi. Tulee myös mieleen että jos ilman kosteus oli suuri maalaushetkellä niin olisiko sillä vaikutusta?
Jos maalaus ei millään onnistu niin voihan nuo raidat teipata...
- irakas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3851
- Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
- Paikkakunta: Vaajakoski
Re: Kinneri
Kyllä tosiaan onnistunut maalaus tekee ihmeitä!
Kuuluuko korista ääniä?
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Kinneri
Joo, aattelin ku tolle koepalalle en tehny mitään Mut joo, kuten moni muukin niin tämäkin oli varmaan monen tekijän summa. Kunhan maali lohkeilee niin paikkamaalailen, ei tää ny oo niin vakavaa...
Pistin palasen kasteltua vikuproppia pakastearkkuun ja ainakaan tosta pakkasesta ei näyttäs olevan moksiskaan, ehkä hieman jäykempää, mut kesti taivutella. Eli ei ainakaan ihan pikku pakkasesta tykkää huonoa.
Tein myös uuden nopeuskokeen melkolailla tyvenessä säässä, nyt takaseinäkin paikoillaan. Saman kulkee ku ennenkin n.20 tasasella ja 37 otti vauhtia tosa alamäessä. Alkaakohan ajoviiman puuttuminen näkyä ku tuntuu että hiki tulee helpommin
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...