Ja kun se polkeminen ei välttämättä vaikuta ohjaukseen jalkojen vaan käsien kautta. Ainakin näin aluksi tuossa kinnerissä huomaa joskus "vaappuvansa" polkemisen tahtiin ja jos olisi hyvin kevyt ohjaus niin varmasti välittyisi ohjaukseen.
Jukka
Ja kun se polkeminen ei välttämättä vaikuta ohjaukseen jalkojen vaan käsien kautta. Ainakin näin aluksi tuossa kinnerissä huomaa joskus "vaappuvansa" polkemisen tahtiin ja jos olisi hyvin kevyt ohjaus niin varmasti välittyisi ohjaukseen.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:Ja kun se polkeminen ei välttämättä vaikuta ohjaukseen jalkojen vaan käsien kautta. Ainakin näin aluksi tuossa kinnerissä huomaa joskus "vaappuvansa" polkemisen tahtiin ja jos olisi hyvin kevyt ohjaus niin varmasti välittyisi ohjaukseen.
Itsellä samanlainen havainto, kyllä Anthrotech meinaa kiemurrella kun oikein tosissaan alkaa vääntää. Ja vika ei taatusti ole siinä että pyörä sen tekisi, kyllä se on kuski.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
PW kirjoitti:irakas kirjoitti:PW kirjoitti:jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Johtuneeko tuosta "sakari" mallisesta ohjaustangosta ? Mitä mieltä keksijä on itse onko eri tuntuma ohjauksessa etu- ja takavetosissa ?
Vastoin parempaa tietoa väittäisin sen johtuvan nimenomaan tuosta ohjauksesta. Noin pitkillä varsilla ohjaus on hirveän kevyt ja herkkä. Pienikin "vaappuminen" polkiessa välittyy varmasti käsien kautta ohjaukseen.
Jukka
Joo, tuossa osuit taas varmaan oikeaan. Pitkä ohjaustanko on erittäin herkkä, eli syy ei sinänsä ole Sakarin
.
Petri W
Eikö pitkillä varsilla eli siis pitemmillä momenttivarsilla etuvedon vaikutus ohjaukseen ole vähäisempi kuin lyhyillä varsilla?
Sakari
Maalaisjärjellä ajateltuna , mitä pitempi varsi , sitä isomman liikkeen se tekee siellä päässä. Eli tuntuu enemmän ku lyhyellä varrella.
Petri W
Etuohjauksen vaikutus ohjaukseen riippuu niistä voimista, mitkä välittyvät ohjaukseen. Jos ohjausvarsi on pitempi, on voiman vaikutus pienempi.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Laitoin tuohon aikuisten kammet 170mm ja 52 hampaisen rattaan, jo alko kulkemaan. No ei tietysti kakspyöräsen tahtiin mutt selvasti paremmin.
Petri W
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.