Varmasti tuo Alinen kelpaa miullekin.
Petri W
Varmasti tuo Alinen kelpaa miullekin.
Petri W
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
JuSa kirjoitti:Katselin Testirataa kartasta ja sateliittikuvasta: loivaa, vauhdikasta kaarretta, kääntymistä melkein koko ajan samaan suuntaan. OK, mutta kun esim 200 (tai minulla paljon sen alle) kierrosta on takana, näkyy trikessä varmaan jo epätasainen renkaiden kuluminen
Mitenkä olisi suunnanvaihto 6h jälkeenhttp://kansalaisen.karttapaikka.fi/kart ... 00&lang=fi
Vieressä on asumattoman näköinen pieni Kyynijärvi, joka ehkä uimapaikkana korvannee suihkun.
Miten noi keskellä olevat kurvit? Mahdollistaisko ne kahdeksikon ajamisen? Ei tarttis suunnanvaihtoa? Meneekö vaaralliseksi?
Kyllä riskit kasvaa kun miehet väsyy. En itse ainakaan suosittele kahdeksikkoa. Kuluuko ne renkaat todella niin paljon että haittaavat. Ajetaan kaksitoista tuntia toistepäin ja piretään tauko ja ajetaan toiset kaksitoista tuntia toiseensuuntaan ja tasataan näin renkaiden kuluminen . Onhan mahdollista että vaihtaa pyörät vastapäivään pyörimään puolessa välissä. Ei vaiskaan tässä soukkaa näin perjantain kunniaksi.
Nojanalle kirjoitti:Kyllä riskit kasvaa kun miehet väsyy. En itse ainakaan suosittele kahdeksikkoa.
Voihan se olla että väsymys tuo liikenteeseen liikaa vaaratekijöitä. Perun ehdotuksen
Nojanalle kirjoitti:Onhan mahdollista että vaihtaa pyörät vastapäivään pyörimään puolessa välissä.
Jukka tullee paikalle nojapyöräfiksillä ja vaihtaa sopivin väliajoin suuntaa ja ajaa spurtit takaperin.
Juu en myöskään suosittele kahdeksikkojen yrittämistä, eikä se ihan Pastorin piirtämällä tavalla onnistuisikaan. Hieman epäilen, ettei tuossa 12 tunnin aikana kovin huimaa renkaiden kulumista esiinny. Varsinkin kun kaarteet on aika loivia, eikä noin pitkässä suorituksessa nopeudet kasva koviksi. Mutta kiertosuunnan vaihtoa kuuden tunnin kohdalla voidaan harkita, ettei homma mene ihan liian tylsäksi .
Eilen tuli siis poikettua testiradalla ennätysjahtitiimin kanssa, ja samalla katseltua paikkaa "sillä silmällä".
Rata-alueen laidalla näkyi olevan useampikin vessakoppi, joten ennakkoarvioni (vain yksi wc huoltorakennuksessa) oli tältä osin väärä, onneksi.
FRWD:n mukaan ratakierroksen pituus oli noin 1800 metriä, kun ajeli likimain keskellä rataa. Sisäreunaa pitkin kurvaillen matkaa kertyi parisenkymmentä metriä vähemmän, ja ulkolaitaa pitkin muutamankymmentä metriä enemmän. Kyllä tuota on mukavampi kiertää kuin 400 metrin velodromia.
Ajelin rataa sekä myötäpäivään (virallinen kiertosuunta) että vastapäivään. Molemmat ok, eli jos 12 tunnin ajossa kiertosuunnan vaihtaisi puolivälissä, niin tulisi vähän sitä kaivattua vaihtelua.
http://www.recumbents.com/wrra/records.asp
Tuolla olisi selvästi saumaa tehdä ennätyksiä ainakin luokissa:
Kyseisissä kategorioissa ei nimittäin näytä olevan ollenkaan ennätystä, eli mikä vaan tulos kelpaa ennätykseksi, jos vaan alkaa byrokratian hoitamaan, ja kehtaa tuloksensa ilmoittaa.
Bonuksena, Nose Faired kategoriassa ei tunnu olevan lainkaan ennätyksiä!
EDIT: Tailbox-sarjaan pääsemiseen bilteman boxi tarakalle, hintaa muutama kymppi. Ja jos joku haluaa avata nose faired sarjan, niin minä voin lainata Azubin tuulilasia tapahtuman ajaksi.
EDIT2: ja trike ennätyksiäkin on niukanlaisesti, sielläkin on siis tilaa pelin avaajille
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Hineoa. Löytyi perinteinen ja kätevä kotimaisen urheiluelämän piristys. Sarja jossa kukaan ei ole vielä tehnyt mitään. Ainakin yksi mestaruus/ennätys on siis saavutettavissa
Tarttisko yrittää....
t. musti
Nyt kun Nokian testirata vaikuttaa kelvolliselta myös 200 metrin ennätyksiä varten (ks. kommentti "Ennätysjahdin testipäivä Nokialla" -ketjun puolella), niin voitaisiin laajentaa tuleva tapahtuma kaksipäiväiseksi. Eli lauantaina 12 tunnin ajo, ja sunnuntaina esim. 200 metrin kilpailu, tunnin ajo, 1 km tms. Ehdotuksia otetaan vastaan.
Ajankohtana elokuun alkupuoli on yhä vahvoilla, päivämäärän kerron heti kun saan varmistuksen, toivottavasti ensi viikolla.
tm kirjoitti:Nyt kun Nokian testirata vaikuttaa kelvolliselta myös 200 metrin ennätyksiä varten (ks. kommentti "Ennätysjahdin testipäivä Nokialla" -ketjun puolella), niin voitaisiin laajentaa tuleva tapahtuma kaksipäiväiseksi. Eli lauantaina 12 tunnin ajo, ja sunnuntaina esim. 200 metrin kilpailu, tunnin ajo, 1 km tms.
Ei sitten ainakaan samat kaverit nappaa molempien päivien voittoja.
Jori
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Heh-heh, Olisi kiva pitää edes kerran elämässään jonkin lajin virallista maailmanennätystä hallussaan (masters 12h, trike, nose faired tai ilman..), mutta järjestelyiden toteuttaminen virallisen protokollan muodossa on vastoin alkuperäistä kevyen, epämuodollisen recumbent-festarin ideaa. Esim ajatus siitä, että jokainen mittaa omat kilometrinsä ei mahdollistaisi virallisia ennätyksiä. Mutta annetaan idean hautua.
Jos tilaisuus on kaksipäiväinen, niin lyhyet matkat ensimmäisenä päivänä mahdollistavat molempiin osallistumisen. 12h ajon jälkeen voi olla niin pölkyt jalat, että 200m lentävällä lähdöllä on huono vitsi. Toisinpäin se olisi OK.
Siis jospa ekat kisat olisivat edelleen pelkkä harjoitus ja 2012 harkitaan "virallisia", sääntöjen mukaisia kisoja. Riittäähän se että saadaan nippu epävirallisia referenssienkkoja. Mutta mietitään...
tavasti kirjoitti:http://www.recumbents.com/wrra/records.asp
Tuolla olisi selvästi saumaa tehdä ennätyksiä ainakin luokissa:
- 12h Tail Faired ikään ja sukupuoleen katsomatta
- 12h Masters Male ja Female ( 51v ja yli)
- 12h Junior Male ja Female (16v ja alle)
- 100 Mailia (Nasten non-faired ennätys on olemassa, ei muita)
Kyseisissä kategorioissa ei nimittäin näytä olevan ollenkaan ennätystä, eli mikä vaan tulos kelpaa ennätykseksi, jos vaan alkaa byrokratian hoitamaan, ja kehtaa tuloksensa ilmoittaa.
Bonuksena, Nose Faired kategoriassa ei tunnu olevan lainkaan ennätyksiä!EDIT: Tailbox-sarjaan pääsemiseen bilteman boxi tarakalle, hintaa muutama kymppi. Ja jos joku haluaa avata nose faired sarjan, niin minä voin lainata Azubin tuulilasia tapahtuman ajaksi.
EDIT2: ja trike ennätyksiäkin on niukanlaisesti, sielläkin on siis tilaa pelin avaajille
tm kirjoitti:Nyt kun Nokian testirata vaikuttaa kelvolliselta myös 200 metrin ennätyksiä varten (ks. kommentti "Ennätysjahdin testipäivä Nokialla" -ketjun puolella), niin voitaisiin laajentaa tuleva tapahtuma kaksipäiväiseksi. Eli lauantaina 12 tunnin ajo, ja sunnuntaina esim. 200 metrin kilpailu, tunnin ajo, 1 km tms. Ehdotuksia otetaan vastaan.
Lyhyen matkan ennätykset ajetaan tyynessä kelissä, eli aikasin aamulla tai myöhään illalla. Noiden lyhyiden matkojen enkat voisi ajella perjantai-iltana myöhään (klo 17 aletaan viritellä ajanottoa ja geodeetti mittaa matkat, ajot joskus klo 21-23 ) tai sitten lauantaina aamun sarastaessa, ennen 12h ajoa. Toinen mahdollisuus on ottaa noiden lyhyiden matkojen ennätykset kokonaan eri viikonlopulle, radan saaminen yölainaan ei liene ole suuri ongelma? Elokuun lopussa aamuhämärä Nokialla on noin 05:30, illalla pimenee 21:30, alkukuusta valoa on 04-23.
http://www.gaisma.com/en/location/nokia.html
Mutta toinen juttu onkin sitten virallisten ennätysten muotovaatimusten täyttäminen. http://www.recumbents.com/wrra/rules.htm
12h ajon ennätysten vaatimukset täyttyvät ehkä kevyemmin, mutta kierroslaskenta pitäisi olla.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Ei muuta kuin ilmoittautumaan Ennätystehtaaseen.
Tuosta saat 5GB ilmaista tallennustilaa pilvessä: http://goo.gl/yzV3R
tavasti kirjoitti:Lyhyen matkan ennätykset ajetaan tyynessä kelissä, eli aikasin aamulla tai myöhään illalla. Noiden lyhyiden matkojen enkat voisi ajella perjantai-iltana myöhään (klo 17 aletaan viritellä ajanottoa ja geodeetti mittaa matkat, ajot joskus klo 21-23 ) tai sitten lauantaina aamun sarastaessa, ennen 12h ajoa. Toinen mahdollisuus on ottaa noiden lyhyiden matkojen ennätykset kokonaan eri viikonlopulle, radan saaminen yölainaan ei liene ole suuri ongelma? Elokuun lopussa aamuhämärä Nokialla on noin 05:30, illalla pimenee 21:30, alkukuusta valoa on 04-23...
Kauempaa tulevat tuskin ovat valmiita saapumaan paikalle kahtena viikonloppuna, ainakaan jos ne ovat lähekkäin. Tämä on siis vain meikäläisen arvaus, asianomaiset kertonevat itse mielipiteensä. Toki jos aikoo osallistua sekä 12 tunnin ajoon että lyhyemmille matkoille (200m, 1 km, 1 h tms.), niin eihän niitä mieluusti yhden viikonlopun aikana ajele. Mutta moniko aikoo? Veikkaisin osallistujakaartin olevan hieman eri kestävyysajoon ja sprintteihin. Jos molempiin osallistuu, niin lyhyet rykäisyt pitäisi olla ensin ja 12 h niiden jälkeen. Lisää keskustelua ja mielipiteitä, kiitos.
tavasti kirjoitti:Mutta toinen juttu onkin sitten virallisten ennätysten muotovaatimusten täyttäminen. http://www.recumbents.com/wrra/rules.htm
12h ajon ennätysten vaatimukset täyttyvät ehkä kevyemmin, mutta kierroslaskenta pitäisi olla.
Tuo onkin sitten oma lukunsa. Luotettavan kierroslaskennan järjestäminen edulliseen hintaan on haastava homma, kaupalliset chip-systeemit on liian kalliita näillä harrastajamäärillä. Manuaalinen laskenta eli riittävästi ihmisiä radan varteen 12 tunniksi ei onnistu ihan talkoovoimin. Tarvinnee kysellä paikallisilta urheiluseuroilta, löytyykö vinkkejä.
Voi käydä niin, että ensi vuoden tapahtuma menee harjoitteluna, jonka kokemusten ja osallistujamäärän perusteella päätetään jatko eli josko 2012 pidettäisiin "viralliset" kisat.