jviirret kirjoitti:
Mataluus, ketteryys, g-voimat, kaikki tosiaan tuntuu nopean ajopelin ominaisuuksilta. Sitte alkuinnostus häviää, pyörätiellä et ole yhtään sen nopeampi kuin muutkaan, kolmipyörä osuu joka monttuun ja käytännön ketteryyskin on mitä on ku ei voi tiukan paikan tullen edes taluttaa. Mutta ajoasento on mukava ja kun siihen on tottunut niin eipä kaksipyöräisellä ajo enää olekkaan vaikeaa tasapainooilua. Eka kokeilulla kaksipyöräisen nopeusmittarikin näyttää lukemia mitä triken puikoissa ei ole tottunut näkemään, kyllä siinä mieli helposti muuttuu ja trike lähtee myyntiin...
Jukka
Alkuinnostus häviää? Eikö se ennemmin laajennu? Ehkä myös muihin piireihin, ei kai tämäkään ole mikään on/off että se on joko kolmipyörä tai sitten kaks, mutta jommalla kummalla puolella on pakko olla, ei voi olla yhtä aikaa molemmilla
?
Sivuhuomioina että ei täällä voisi olla yhtään sen nopeampi kuin muutkaan, tai seuraavaksi voisi ikävästi ajaa vaikka kolarin. Tien kunto rajoittaa ihan tavallisellakin pyörällä ajoa, vaikka onhan se totta että kolmipyöräisellä on vaikeampi natsata niin ettei osu kuoppiin. Ja miten niin ei voi taluttaa? Olen taluttanut kerran yhden pitkän ja jyrkän mäen, koska ei vaan jaksanut polkea. Täytyy myöntää ettei taluttaminen silti ole ehkä yhkä mukavaa kuin esim. pystärissä. Talutustilanteet ovat kuitenkin aika harvassa.
Minusta kyllä tasapainoilutaito hiukan kärsii pitkään vain trikellä ajettaessa. Tai sitten se on vaan kaikki ajoasennon syytä, esim. siirryttäessä hetkeksi ajamaan pystäriä, tuntuu kuin joutuisi opettelemaan ajon uusiksi.
Trike ei taida olla mikään maantiekaahotin, mutta tavaran lastauksessa hyvin vaivaton, eipähän kaadu. Voi myös ketterästi jäädä vaikka keskelle ylämäkeä lepäämään ja nauttimaan maisemia, parkkijarru vaan päälle.
Kyllähän sitä mielessä on käynyt että nopeampi olisi kivempi, mutta toisaalta en haluaisi luopua triken ominaisuuksista. Pitäisi siis olla tilaa sekä maantiekaahottimelle että tavarankuljetusvermeelle (vaikka eihän ainakaan oma trike ole mikään rahtilaiva).