Jarcco kirjoitti:Onko joku syy miksi etupuomin on oltava samassa linjassa kuin runkoputken? Jos se olisi vaakasuoremmassa niin keskiö voisi olla sen yläpuolella ja sen korkeus ei muuttuisi paljon säädettäessä.
Jos putki ei olisi samassa linjassa kuin ketju, niin keskiötä siirtämällä olisi vaara että ketju osuisi vetopuolella joko penkkiin tai takahaarukkaan. Nyt on linjattu niin, että menee runkoputken yläreunan suuntaisesti, olipa polkimet millä etäisyydellä tahansa, mitä nyt takahammasrattaan koko vähän linjaa muuttaa.
Jarcco kirjoitti:Jos ohjaustanko tuntuu jäävän liian kauas niin voit joko siirtää istuinta (ja keskiötä eteenpäin), lyhentää runkoa, kallistaa haarukkaa taaksepäin, tai edellämainittuja yhdistelemällä hakea sopivaa kompromissia. Piirustuksista olisi tässä kohdin hyötyä
Haarukan halusin pystypyörämäisen pystyyn, että raskaasti kuormatun eturenkaan "haukkaus herkkyys" olisi mahdollisimman pieni. Keskiötä ja penkkiä onkin tarkoitus vielä vähän siirtää, mutta epäilen että tällöin pyörästä tulee ihan liian etupainoinen talviajoon. Noh, pitää rakentaa kunnon sarvet ja kokeilla paremmalla ajalla. Ja ainahan tuon voi muuttaa yläohjattavaksi, tällöin penkkiä ja polkimia voi helposti siirtää 20cm taemmas.
Samanlainen tuo runko olisi vaikka piirrustukset olisin tehnytkin, niillä kun ei voi koeajoa suorittaa
Yritin googlata, että minkälainen kääntöympyrän säde noilla tässä topicissa aiemmin olleilla pyörillä on, mutta en mistään löytänyt. Ei niissäkään varmaan kovin linkkuun ohjausta saa?
Jukka