Olen tässä nautiskellut pitkin syksyä sähköavusteisilla sh9:llä, sh11:llä ja sh15:llä ajoista, mutta tänään tuli yllätys, kun olin käymässä sh9:llä Vaajakoskelta Jyväskylän keskustassa, jossa jouduin jättämään nojakin ulos pariksi tunniksi. Pakkasta oli reilut 10 astetta ja raaka pohjoistuuli. Kohta paluumatkan alkupuolella kävi sitten niin, mitä ei ole pitkään aikaan tapahtunut. Akun lataus loppui vaikka kilometrejä oli sillä ajettu vasta n. 14. Kytkin toisen akun päälle, jonka piti olla täysi, mutta sekin oli ihan tyhjä.
Onkohan nyt noin, että reilun -10 asteen lämpötilassa ja kovassa tuulessa litiumakutkin hyytyy?
En lähtenyt hyisessä ja kovassa vastatuulessa polkemaan Vaajakoskelle, kun ajotiekin oli kovin luminen. Jätin ajokin tienposkeen, ajoin bussilla Vaajakoskelle ja hain autollani sh9:n kotiin. 
Sakari