Varmaan monet muistavat kotitietokoneiden yhden pioneereistä, Sir Clive Sinclairin, joka on jo 1980-luvulla puuhastellut myös pienten sähköajoneuvojen parissa. Ensi vuonna häneltä on tulossa markkinoille melko edullinen, katettu sähkönojakki X-1, joka on selvästi tähdätty sateisten Brittiensaarten kotimarkkinoille. Kuka alkaisi tuoda maahan Suomeen. Hauskan näköinen:
http://www.gizmag.com/sinclair-x1-pedal-electric/16838/
Sinclair Research X-1
Sinclair Research X-1
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Sinclair Research X-1
JuSa kirjoitti:joka on selvästi tähdätty sateisten Brittiensaarten kotimarkkinoille.
Kyllä tuo varmasti on kattamatonta parempi sateessa, mutta aika arveluttavan isot on nuo sivuaukot jotta 100% sateen suojan antaisi.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4844
- Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Sinclair Research X-1
Tämähän oli jo aikasemmin esillä. Taitaa olla hirvittävä ajaa sivutuulessa.
- optimistx
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 675
- Liittynyt: 26 Marras 2006, 18:49
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sinclair Research X-1
Nojanalle kirjoitti:Tämähän oli jo aikasemmin esillä. Taitaa olla hirvittävä ajaa sivutuulessa.
Niin, ja oikeastaan missä tahansa tuulessa paitsi juuri suoraan edestä, kun vierestä ei sujahtele liikennettä. Kun piirtää vektoridiagrammin alle 10 m/s tuulen suunnasta ja nopeudesta lisättynä pyörän nopeudella ja suunnalla, niin tyypillinen koettu tuuli tulee lähes aina etuviistosta.(kyllähän kokenutkin sen tietää). Ilma tuppaa sisään sivuaukosta (ehkä sadepisaroineen) ja jarruttaa menoa tosi tehokkaasti törmätessään ajajan leveisiin ja korkeisiin taustarakenteisiin kuin kauhaan. Puuskaisuus vaihteluttaa vastuksen suuntaa ja voimaa niin, että sana "hirvittävä" lienee paikallaan. Toivottavasti olen väärässä.
Re: Sinclair Research X-1
Voipi olla sivutuulelle herkkä ja sivutuulella osa sateesta varmasti tulee sisään. Mutta haluaisin kokeilla, jos joku alkaa myymään. Vaikka ei tuo minun tyyliäni ole.
- irakas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3851
- Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
- Paikkakunta: Vaajakoski
Re: Sinclair Research X-1
On aika herkullisen näköinen ja vielä kaksipyöräinen. Voi olla, että pienet sivupärskeet eivät haittaa.
Tältä pohjalta isommilla renkailla voisi ajatella seuraavaa projektia sh16:n jälkeen.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
- irakas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3851
- Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
- Paikkakunta: Vaajakoski
Re: Sinclair Research X-1
irakas kirjoitti:On aika herkullisen näköinen ja vielä kaksipyöräinen. Voi olla, että pienet sivupärskeet eivät haittaa.
Tältä pohjalta isommilla renkailla voisi ajatella seuraavaa projektia sh16:n jälkeen.
Sakari
Vaikka näin:
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4844
- Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Sinclair Research X-1
No Sakariltahan tämä käy. Ei siinä paljon aikaa mennyt. Hyvä meidän Suurkuksa , tämähän se titteli oli.
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Sinclair Research X-1
irakas kirjoitti:Vaikka näin:
Tuo onkin sitten jo paljon vaikeampi pitää sivutuulessa pystyssä. Siinä mielessä tuo sinclairin CLWBmäinen ajoasento on parempi kuin nämä racer asennot. Sakarin luonnoksessa pitää katteenkin olla leveämpi tai jää kädet sen ulkopuolelle.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
- irakas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3851
- Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
- Paikkakunta: Vaajakoski
Re: Sinclair Research X-1
jviirret kirjoitti:Tuo onkin sitten jo paljon vaikeampi pitää sivutuulessa pystyssä. Siinä mielessä tuo sinclairin CLWBmäinen ajoasento on parempi kuin nämä racer asennot. Sakarin luonnoksessa pitää katteenkin olla leveämpi tai jää kädet sen ulkopuolelle.
Jukka
Joo, olet oikeassa. Kyllä jalat pitää saada alemmaksi ja tehdä yläohjaus.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26