LWB Tadpole

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
viherpolku
Viestit: 15
Liittynyt: 18 Elo 2007, 12:07
Paikkakunta: Järvenpää

LWB Tadpole

Viesti Kirjoittaja viherpolku »

Heips.

Ajeltuani jonkun vuoden kyhäämälläni etuvetoisella SWB:llä (CruzBike-klooni) olen alkanut luonnostella pitkää, matalaa kolmipyörää, jossa etuakseli olisi poljinten edessä. Pyörään saattaisi tulla joskus myöhemmin myös sateelta suojaava kate. Tarkoitukseni on jatkaa itselleni läheistä tapaa kyhätä erilaisia polkupyöriä jämä- ja purkuosista. Tämä siksi, että se on hauskaa.

Olen erittäin tietoinen kolmen tukipisteen suhteesta tasapainoon ja kaatumisriskin kasvuun vietäessä etupyöriä edemmäksi ja kasvatettaessa näin akseliväliä.

Mitä muita etuja ja haittoja tällaisesta venytyksestä on suhteessa perinteisempiin mittoihin? Näiden keskinäinen suhdehan määrittää projektin järkevyyden. Kokemuksia...

T: Matti S.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: LWB Tadpole

Viesti Kirjoittaja jviirret »

viherpolku kirjoitti:

Mitä muita etuja ja haittoja tällaisesta venytyksestä on suhteessa perinteisempiin mittoihin? Näiden keskinäinen suhdehan määrittää projektin järkevyyden. Kokemuksia...

Ei ole juuri kokemusta, mutta arvailen sujuvasti.

Etuja:
Kyytiin nouseminen/poistuminen helpompaa kun etuakseli ei ole edessä.
Painoa enempi takapyörällä

Haittoja:
Raskaampi
Suurempi kääntöympyrä
Kaatumisherkempi

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin