Nojanalle kirjoitti:Oletko kartottanut montako kerrosta tulee hiilikuituu ja montako muita kuituja.
En ole vielä varma. Jotain suuntaa saa näistä ohjeista:
http://www.sheldonbrown.com/rinard/carbon_fiber.htm
The number of laminates varies from seven at the thinnest to 24 at the thickest.
käytetty kuitu: unidirectional carbon fiber (170 grams per square meter) for almost all the carbon in the frame.The top (visible) layer is four harness satin carbon cloth, Hercules AS4 (370 g/sq. m).
http://www.bmeres.com/carbonframe1.htm
During construction, I combined the layers diagonally and cross-wise. On the top and down tubes and seat tube, there are 9 layers; on the chain stay and seat stay there are 11 layers. The high stress areas were covered with additional 6-8 layers.
käytetty kuitu: bi-directional woven carbon cloth (180 grams per square meter)
mhelander kirjoitti:Toinen ongelmapiste tulee olemaan tuo kesköstä penkin eteen tuleva mutka sekä takahaarukan kiinnityskohta.
Joo, niin minäkin ajattelin.
mhelander kirjoitti:Toinen vaihtoehto vaahtosydämen ympärille tekemiselle on tämä http://www.jjscozzi.com/xport1.htm jossa lopullinen pinta tehdään kahdella kuitukerroksella halkaistuihin mallisydämen puolikkaisiin. Sitten puolikkaat vahvistetaan sisäpuolelta ja lopuksi epoksilla ja kuitukaistoilla liimataan yhteen.
Itse en käyttäisi meidän olosuhteissa balsaa vaan kovaa uretaanivaahtoa noissa vahvistettavissa kohdissa...Ei vaadi alipainepusseja tms, sopii kotitalleissa puurtaville
Tuossa on kyllä upea pinta. Menetelmä vaikuttaa vähän työläämmältä kuin normaali alipainesäkitys.
Kiitos kaikille rakentavista kommenteista! Pitää palata piirrustuspöydän ääreen ja alkaa tilaamaan kuituja.
Ile