Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Tiedätkö uuden kiinnostavan linkin? Infoa muitakin kirjaamalla linkkisi tänne.
TeemuN
Viestit: 187
Liittynyt: 19 Kesä 2007, 18:03
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Viesti Kirjoittaja TeemuN »

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Viesti Kirjoittaja jviirret »

TeemuN kirjoitti:

Vettä myllyyn:
http://www.youtube.com/watch?v=GEOGr3oy3H4

Tapahtuuko tuossa jotakin mitä ei voisi tehdä tavallisella kaksipyöräisellä lowracerilla?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17784
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Viesti Kirjoittaja PW »

jviirret kirjoitti:
TeemuN kirjoitti:

Vettä myllyyn:
http://www.youtube.com/watch?v=GEOGr3oy3H4

Tapahtuuko tuossa jotakin mitä ei voisi tehdä tavallisella kaksipyöräisellä lowracerilla?

Jukka

''

joo, mie mietin kans ett hieno peli mutt miks siinä on kaks takapyörää ?

Petri W

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4810
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Joo, kahden pyörän kuluttamista. Saman olisi voinut tehdä ilman lisäpyörääkin. :mrgreen:

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17784
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Viesti Kirjoittaja PW »

http://www.totolidou.de/bent/en/2011/02 ... aptotrike/ Tuolla sivulla on Arnoldin tarinaa ja ajatuksia mihin tarkotukseen tuo on suunniteltu. Jos ymmärsin oikein on tarkottanut sen talvipyöräksi. No Hollannin talvet ei tietysti oo ihan sama ku Suomen luulen.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2037
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Olen kääntymässä sille kannalle että keksinnössä on sittenkin ideaa: Liikkeellelähtö voi olla low racerilla konstikasta joissain tapauksissa. Siihen auttaa trike takapää ja lukittava kallistusjarru. Tuossa on myös hyvä lähtökohta velomobiiliksi. Niissä lukittava kallistus on vielä tärkeämpi, hankalat liikkeellelähdöt ja pysäytykset ovat 2-pyöräisten kinnerien ongelmia jotka tällä tavoin voidaan ratkaista.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Jarcco kirjoitti:

Olen kääntymässä sille kannalle että keksinnössä on sittenkin ideaa: Liikkeellelähtö voi olla low racerilla konstikasta joissain tapauksissa. Siihen auttaa trike takapää ja lukittava kallistusjarru.

Mutta samalla menetetään osa lowracerin nopeudesta ja tehdään sillä monttujen väistelystä vaikeampaa.

Jarcco kirjoitti:

Tuossa on myös hyvä lähtökohta velomobiiliksi. Niissä lukittava kallistus on vielä tärkeämpi, hankalat liikkeellelähdöt ja pysäytykset ovat 2-pyöräisten kinnerien ongelmia jotka tällä tavoin voidaan ratkaista.

2-pyöräisten kinnerien ongelmat ratkeaa kun tehdään niistä kolmipyöräisiä, tilalle saadaankin sitten kolmipyöräisten ongelmat, jotka taas ratkeaa tekemällä kolmipyöräisestä kaksipyöräinen :wink:
Etuja ja haittoja on, vertaspa tätä kolmipyöräiseen tai kaksipyöräiseen.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2037
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

jviirret kirjoitti:

...2-pyöräisten kinnerien ongelmat ratkeaa kun tehdään niistä kolmipyöräisiä, tilalle saadaankin sitten kolmipyöräisten ongelmat, jotka taas ratkeaa tekemällä kolmipyöräisestä kaksipyöräinen :wink:
Etuja ja haittoja on, vertaspa tätä kolmipyöräiseen tai kaksipyöräiseen.

Jukka

Eri 3-pyörätyyppien edut ja haitat eivät vaan ole samoja. Lukittavalla kallistuksella saa osan 2-pyörän eduista trikeen - ja päinvastoin. Kaikkia etuja sillä ei toki saa. Edellä jo tulikin mainittua ne syyt jolloin trike perän käyttö olisi perusteltua. Mutta sen voisi tietysti laittaa ihan sen takia että se näyttää "coolilta" 8)

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17784
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Viesti Kirjoittaja PW »

Jarcco kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

...2-pyöräisten kinnerien ongelmat ratkeaa kun tehdään niistä kolmipyöräisiä, tilalle saadaankin sitten kolmipyöräisten ongelmat, jotka taas ratkeaa tekemällä kolmipyöräisestä kaksipyöräinen :wink:
Etuja ja haittoja on, vertaspa tätä kolmipyöräiseen tai kaksipyöräiseen.

Jukka

Eri 3-pyörätyyppien edut ja haitat eivät vaan ole samoja. Lukittavalla kallistuksella saa osan 2-pyörän eduista trikeen - ja päinvastoin. Kaikkia etuja sillä ei toki saa. Edellä jo tulikin mainittua ne syyt jolloin trike perän käyttö olisi perusteltua. Mutta sen voisi tietysti laittaa ihan sen takia että se näyttää "coolilta" 8)

Tuomosessa hiljasessa vauhdissa ja pienessä pyörityksessä/kurvailussa tuo varmasti on vakaampi ku 2-pyöränen, voi luottavaisemmin ajella.
Joo, kyllähän tuolla katseita kylällä keräis entistä enemmän. :D

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17784
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Viesti Kirjoittaja PW »

Tässä yks kallistuva lisää, en tiedä voiko deltaksi sanoo mutt en muista ennen nähneeni kallistuvaa flevoa. Aika ketterästi menee epätasasellakin.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17784
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Viesti Kirjoittaja PW »

Joku opiskelijan suunnitelma kallistuvasta katetusta http://student.designawards.com.au/appl ... ionID=8892

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Viesti Kirjoittaja jviirret »

PW kirjoitti:

Tässä yks kallistuva lisää, en tiedä voiko deltaksi sanoo mutt en muista ennen nähneeni kallistuvaa flevoa.

Kaikki Flevo-triket ovat kallistuvia, tosin takarenkaat eivät kallistu, mutta kaikki muu kallistuu.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17784
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Viesti Kirjoittaja PW »

jviirret kirjoitti:
PW kirjoitti:

Tässä yks kallistuva lisää, en tiedä voiko deltaksi sanoo mutt en muista ennen nähneeni kallistuvaa flevoa.

Kaikki Flevo-triket ovat kallistuvia, tosin takarenkaat eivät kallistu, mutta kaikki muu kallistuu.

Jukka

Niin no sehän miusta tuossa uutta ja hmeellistä olikin ett takapyörätkin kallistuu :D

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

propel
Viestit: 137
Liittynyt: 03 Touko 2010, 20:37
Paikkakunta: Nummela, Vihti

Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Viesti Kirjoittaja propel »

PW kirjoitti:

Tässä yks kallistuva lisää, en tiedä voiko deltaksi sanoo mutt en muista ennen nähneeni kallistuvaa flevoa. Aika ketterästi menee epätasasellakin.

Petri

Voi kun kaikki kuvaisivat noin hienosti koeajonsa!
Miten on saatu noin tärinättömästi kuvattua?

TeemuN
Viestit: 187
Liittynyt: 19 Kesä 2007, 18:03
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Viesti Kirjoittaja TeemuN »

Jossain vaiheessa oli vääntöä siitä mikä missäkin oikea nimitys, onko se leaning vai tilting vai miten se menee.
Tässä silti muutamia videoita lisää kallistuvista:
http://www.youtube.com/watch?v=IrKlDhFEszQ
http://www.youtube.com/watch?v=gOXPBfISbK8 MBB FWD tilting trike
http://www.youtube.com/watch?v=3JSTqIOORgI
http://www.youtube.com/watch?v=MdSLRD_2vzc
Mikä merkitys sitten on camber-kulmalla tai aurauskulmalla, sen saa muut ihmetellä.
Mä vaan odotan ja sitten nautin hitaasta kiemurtelusta jyrkässä ylämäessä.

Steadycam lätinä siirretty omaan ketjuun http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=6&t=1793 - Pastori

Vastaa Viestiin