Kyytsis kirjoitti:jori kirjoitti:
Entäs tällainen ajatus. Laitetaan peräkärryn aisaan samanlainen työnnön tunnistava liitos, kuin jarrullisessa peräkärryssä. Peräkärryn moottorin kytkin kiinni tähän siten, että kärryn moottori käynnistyy vain kun aisaa vedetään. Kun pyörä jarruttaa edellä moottori tietysti sammuu, tai voisi jopa kytkeytyä moottorin jarruttamaan. Tuon määritteleminen laittomaksi voisi olla työläämpää. 
Tuohan olisi näppärä kytkentä!
Kytkentä mukailee jarrullisen perävaunun (=ajoneuvon joka on katsastettava) toimintaa.
Varsinkin jos kyseinen "kytkentä" toimisi kuin "kaasukahva" oppien tuon teho päälle/pois tavalla jolla pyörällä polkija ei edes huomaa että perävaunu on perässä voisi ehkä mennä tuohon laillisten kategoriaan.
Ja sitten alamäessä tai pysähtyessä toimisi kuten jarrullinen perävaunu eli mitä kovempaa pyörällä jarrutetaan sitä enemmän perävaunun moottori myös jarruttaisi.
Tätä jollakin tapaa voisi myös puolustella sillä että nykyisin on jarrullisia perävaunuja (=käytännössä asuntovaunuja) kaupan joissa on mekaanisen jarrujärjestelmän lisäksi elektroninen aktiivinen "ajon vakautus" järjestelmä. Ja tuollaisiakin lienee saatavilla jälkiasennettavana jos perstasku vaan sen kestää. Ne ovat autonomisia, eli vetoauton ja vaunun välissä ei ole mitään lisäkytkentöjä vaan elektroniikka mittaa mekaanisesta jarrusta jarrutusta (ja ehkä vetoa) ja loput päättelee kiihtyvyysantureilla kuten autojenkin ajon vakautusjärjestelmät.
Tämä vaatisi siis veto/työntövoiman tunnistavan vempeleen, minimissään on/off molempiin suuntiin ja huippusuoritus olisi voimaa hystereesillä tunnistava elementti joka vastaavasti ohjaisi vetoa/jarrutusta.