Low ~ Mid Racer

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
THuhtamaki

Re: Low ~ Mid Racer

Viesti Kirjoittaja THuhtamaki »

Juu on tuossa jarrupinta ja ilmeisesti vaatii omanlaisensa jarrupalat (käsittääkseni korkkipalat tai jotain muuta juuri hiilivanteelle sopivaa). Mutta mulla tulee ihan levyjarrulla.

Hintaa tuolle kehälle kertyi eBayn kautta kiinasta tilattuna 154€ kotia kannettuna (josta 40€ toim. kulut)...

mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja

Viesti Kirjoittaja mhelander »

THuhtamaki kirjoitti:

Juu on tuossa jarrupinta ja ilmeisesti vaatii omanlaisensa jarrupalat (käsittääkseni korkkipalat tai jotain muuta juuri hiilivanteelle sopivaa). Mutta mulla tulee ihan levyjarrulla.

Hintaa tuolle kehälle kertyi eBayn kautta kiinasta tilattuna 154€ kotia kannettuna (josta 40€ toim. kulut)...

No ei paha !

Tuommosen ehtis tilata ens kesäksi, ja siihen myös Hope-napa ja ne sopivat jarrupalat.

Nykyiseen pinnarattaaseen velcro+epoksi+hiilikuitu tekniikalla tarvittaessa irroitettavat levyt.

Olisi sitten kaikki tarvittava lenkki- ja kisakäyttöön, tyynelle ja tuulelle. Edessähän mulla on M5:n 3-lapainen kuitukiekko kisoissa ja suorapuolattu pinnaratas lenkeillä.

Olisi vähän puuhaa tuossa Päivärinteen pitkässä alamäessä testailla mikä kombinaatio on nopein ja millä kelillä...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Pastori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pastori »

THuhtamaki kirjoitti:

eBayn kautta kiinasta tilattuna

Mites tää tapahtuu. Mistä urlista sä tilaat ebay-Kiina roinaa?

THuhtamaki

http://shop.ebay.com/?_nkw=88mm%20carbo ... pos=&gbr=1

Siinä suora linkki valikoimiin 88mm hiili kehiin. Nuo hinnat on sitte kahdesta kehästä. Itse otin myyjään yhteyttä ja pyysin tarjouksen yhdestä 32 pinnaisesta kehästä.... Tuolta löytyy hakukoneella muitakin kokoja ja eritttäin edullisia hiilikuituisia maantie pyörän runkoja...

Ja oho ku tupsahti kulkematta tullin kautta :roll:

[edit]

Ei ollutkaan samalla myyjällä niitä runkoja, mutta tuossa malliksi yks... huomatkaa hinta!! sisältää siis rungon ja etuhaarukan.

http://cgi.ebay.com/New-Full-Carbon-Roa ... 5198031661

THuhtamaki

Nonii... ny on pinnat kiritty, kiekko rihtattu ja kokeiltu että mahtuu takaloksun alla pyörimään. Ny vaan lumien lähtöä ootellaan.

Paino vertailu osoitti seuraavaa:

26" Rigida DP2000 kehä, Quando napa, Ashima Airotor jarrulevy, Shimano CS-HG30 8sp pakka ja Continental Grand Prix 09 28x559 = 2,36 kg
28" hiilikehä, Deore XT napa, Ashima Airotor jarrulevy, Shimano CS-HG30 8sp pakka ja Tufo Elite Ride 25 25x622 = 2,03 kg

Liitteet
040320111137.jpg
040320111137.jpg (81.5 KiB) Katsottu 3697 kertaa
mhelander

THuhtamaki kirjoitti:

Kysyin kauppiaalta tuota 60mm kuituvannetta yksittäin ja sille lupasi hintaa 200 $ sisältäen toimituskulut. Eli ilmeisesti samat kuin sinulle...

Mistä hankit pinnat, ja oliko niitä vaikea löytää ? Käytitkö jotakin laskinta pituuteen vai mittasitko paikalla ?

Minulla on ajatus tilata tuollainen 60mm kuituvanne tuubille ja 32-pinnainen Hope Pro 3 napa. Tämä tulisi pelkästään kisakäyttöön joten sen voisi rakentaa jollakin suorapuolaus kuviolla ja ohennetuilla tai litatuilla pinnoilla.

Kun vaan tietäis mistä niitä saa...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Nojanalle

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Miten olisi titaaniset , niille löytyy kotimainen valmistaja. He voivat mitoittaa ja pinnata vanteesi. Yhteys tierot tässä: Symotic puh. 022521862 . Heillä itse aikanaan teetin erikoispinnat. :shock:

mhelander

Nojanalle kirjoitti:

Miten olisi titaaniset , niille löytyy kotimainen valmistaja. He voivat mitoittaa ja pinnata vanteesi. Yhteys tierot tässä: Symotic puh. 022521862 . Heillä itse aikanaan teetin erikoispinnat. :shock:

Hyvä idea. Ei ainakaan jää halvaksi ja eksoottiset materiaalit vähiksi tuolle kiekolle.

Onko käsitystä mitä 32 pinnaa heillä maksaa ?

Kun on kerran kisakiekko niin tärkein on saada siitä mahdollisimman aero, sitten kevyt ja viimeiseksi kestävä.

Noita ulkomaisiia foorumeita kun olen kelannu niin ovat todenneet nämä vähän normi profiilivannetta syvemmät paremmin aeroiksi lowracer tyyppisissä pyörissä kuin kokonaiset levykiekot tai muut pinnarattaat.

Ja nyt kun on 9-vaihteinen voimalinja ei enää vanhat kamppeet käykään taakse :-/ mutta ne on kaikki 90-luvulta... antoivat edullista siirtymäaikaa eli tuon viime kesän.

-Mika

THuhtamaki

Tuohon 88mm kehään ja Shimano Deore XT maastonapaan oli 22" Jopon pinnat aikasta sopivat, toisella puolella n. 1mm liian pitkä ja toisella n. 1mm lyhyt noitten online pinnalaskureiden mukaan. Mistään verkkokaupasta en onnistunut löytämään juuri sopivan mittaisia pinnoja. Mielessä kävi mulla myös tämä kotimainen pinnavalmistaja, mutta kön sattui nuo jopon pinnat löytymään paikallisesta urheiluliikkeestä hyllystä niin jäi sitte titaanipinnat hankkimatta....

Nojanalle

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Pyörä Tohtorillakin näkyy olevan varastossa , saman valmistajan titaanisia. :D

mhelander

Näyttää olevan bike24.com:ssa DT-Swiss normi pinnat alle 50 senttia kipale ja kokoja löytyy.

Mitenhän noi netin laskurit toimii, vaikkapa tämä: http://www.bikeschool.com/tools/spoke-length-calculator ?

Tuon 60mm:n vanteen ERD on 521 mm, laippa 61mm ja niiden offsetit 19mm / 32 mm. Jos mennään radikaaliin suuntaan kuten mulla jo olevassa 24-pinnaisessa suorapuolatussa eli pakan puolelle kerran ristiin ja vastaiselle radiaalisti niin pinnat olis pakan puolella 232.1mm ja vastaisella 231.0 mm.

Tuo vanhan 24-pinnainen ratas on profiilisella alumiinivanteella (ei aero) ja siinä on litatut pinnat. Edessä 19 pinnaa radiaalisti. Ja hyvin on kestäneet DF-TT:ssä ja ei ollut viime kesänä ongelmia M5:n takarattaanakaan.

Onko vastustavia ajatuksia ?

-Mika

mhelander

Homma kehittyy...

Tilasin 60mm 700c kuituvanteen. Selvitin että siihen käy radiaali puolaus joten pläni on nyt tehdä DT Swiss 232mm 2.0/1.8 mm pinnolla pakan puolelle 1-ristiin ja vastakkaiselle suorapuolaus.

Pitää vielä soitella noista titaanipinnoista, mutta näillä DT Swiss Competition -pinnoilla koko rattaalle tulee tuubeineen ja pakan (11-21) kanssa painoa 1.2 kg. Kyseistä pinnamittaa ei löydy keveämmistä vaihtoehdoista ainakaan bike24:stä tai CRC:ltä.

-Mika

mhelander

mhelander kirjoitti:

Pitää vielä soitella noista titaanipinnoista

Tulikin sitten emailia noista titaanipinnoista: joku karkaisuun liittyvä säätö on kesken joten tällä hetkellä eivät voi valmistaa titaanisia :(

Kyselin vielä josko löytyy double buffed -tyyppisiä (joita pitäisi olla joka paikassa) rosterisina ja onko litistettyjä mahdollisesti saatavilla (jotka menevät pinnan reikien läpi).

-Mika

GodTdd
Sisällöntuottajakokelas

Viesti Kirjoittaja GodTdd »

Oletko ollut tyytyväinen noihin Blackburn multi-fit peileihin, itsellä on tässä peilin vaihto kohta edessä ja mietin että pitäiskö ostaa samanlaiset? Mietin vain että kuinka niissä näkee hartioden ohi/yli?

Why not? Only one human captain has ever survived battle with the Minbari fleet. He is behind me. You are in front of me. If you value your lives be somewhere else.
Delenn, Severed Dreams, Babylon 5

THuhtamaki

Ainakin tuossa mun pyörässä mun kokoisella kaverilla ei hartiat haittaa näkymistä. Mulla on ohjaustanko about hartioiden korkuisella ja näkyvyys on melkeinpä enemmän olanyli ku olanohi.

Jotkut ovat maailimalla valittaneet noista peileistä että olisivat heikot, mutta mulla pääsi viimekesänä tuuli puhaltamaan pyörän nurin n. puolenkymmentä kertaa eikä peilit olleet moksiskaan maaosumista, tosin en olekaan hampaat irvessä vääntänyt noita nivelien ruuveja/kierrettä kiinni.

Vastaa Viestiin