Nazca Pioneer kyytiä

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4803
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nazca Pioneer kyytiä

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

No näistä renkaista vähän tietoo. Eturenkaat joilla ajoin yli 14000km olivat Contimental Sport Contact 42-559 ja hyvin palvelivat. Eturenkaan aaltokuvio ei voinut juurikaan kuluneeksi sanoa, vaan renkaan kankaan säikeet sivuilla rupesivat kuivumaan ja katkeilemaan. Takarenkaan ajoin niin loppuun että sisäkumi rupes yhdellä lenkillä lopsottamaan. Totesin siinä vaiheessa että kokeilempa saman merkin Tourin renkaita, kun niitä olin sopivasti ostanut varastoon , koko siis oli
47-559 ja näissä on huomattavasti karkeempi sivukuvio ja keskellä sellainen harjanne, mukama pienentämässä kitkaa. Ainakin kaikki urat ne suorastaan kaivaa eteen ja hirastaa kulkemista . Mitä vanhoilla renkailla ei huomannut. Entä se vierintä , sitä on alamäesä vaikea arvioida kun ei uskalla pasattaa näillä vapaasti alas tämän kyseisen ominaisuuden takia. Tourit ovat huomattavasti pehmeempää kumiseosta ja näin märkäpito on paljon parempi , eikä nämä Sakarin kaatamat lehdetkään vaikuta niin paljon. Eivä tunnu liukkaalta. Jota ne Sportit kyllä oli. Mutta mielusammat on ajaa pitkää matkaa kun ei tarvinut ola rajaamassa sitä alamäkinopeutta. Kapeempia renkaita en ole herkinnut kun olen jo ohittanut tämän neuvolavaan ja tarvitsen mukavuuden takia näin leveät renkaat. :P

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Nazca Pioneer kyytiä

Viesti Kirjoittaja terppa »

Nojanalle kirjoitti:

Itselläni ketju katkesi ajettuani 6030km . Vika on näissä shimanon ketjulukoissa. Tarkistin kotona kaksi muutakin lukkoa jotka olivat myös toispuoleisesti venyneet. Ihan tyhmä systeemi että toisella puolella on sellainen sorminapsautetteva jousilevy, joka on sen verran venyvämpää materiaali kuin varsinainen muu rungo aines.

Tänään muun hommailun ohessa pesin nuo vanhat ketjut ja minullakin on niissä tuommoinen pikalukko, aika lyöysän oloinen oli, antaa sivuttain periksi melko paljon. Ketjun mittailut meni uusiksi, mittailin mitan tappien keskelle kun vissiin olisi pitänyt mitata ulkolenkin reunaan... no opissa on variksenpoika tuulessa ja tekemällä oppii vaikka kokeilemalla välillä rikkoo.

Nojanalle kirjoitti:

Millaisilla renkailla olet ajellut tämän kesän. Itselläni on alla 42-559 ja näin syksyllä jouduin vaihtamaan tilapäisesti leveemmät 47 alle ja täytyy sanoo että kyllä nopeus putosi ja nautinto muuttui kuntopyöräilyksi. Ensikesäksi olen tilannut jo uudet sliksit ja saa taas sitten nauttia tästä ajamisesta. Kauniita lokakuun kelejä kaikille täältä Jyväskylästä. :shock:

Jos muisti pelaa oikein niin minulla on Schwalbe hs 308 renkaat ja koko taisi olla 40-559 (26x1,50). Hyvin rullaavat tuntuu olevan tai paremmasta en tiedä :) Taakse ajattelin vaihtaa jonkinlaisen pistosuojatun kun nykyisestä aika jättää, eturengasta on helpompi paikkailla matkallakin. Eilisestä poliisihuutokaupasta jäi haaviin yksi sähköpyörän raato minkä joustohaarukkaa ajattelin kokeilla eteen, siihen vaan joutuu 24 tuumaisen renkaan katselemaan.

Aika paljon tuo vierintään kuvio vaikuttaa, toinen huuto oli maastopyörä missä oli nappularenkaat ja tänään vaihdoin etukumin "maantiemalliin" kun semmoinen sattui varaosapyörästä löytymään ja oli tosi radikaali ero miltä tuntui rullata. Heti kun tuon osienluovuttajapyörän avain löytyy niin taakse sama juttu. Nojapyöräilyä yritän myös talvella ja sitä varten nastakumit tarvitsee laittaa.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13805
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Nazca Pioneer kyytiä

Viesti Kirjoittaja jori »

terppa kirjoitti:

Ketjun mittailut meni uusiksi, mittailin mitan tappien keskelle kun vissiin olisi pitänyt mitata ulkolenkin reunaan... no opissa on variksenpoika tuulessa ja tekemällä oppii vaikka kokeilemalla välillä rikkoo.

Sama mitta se on tapin keskeltä tapin keskelle, kuin ulkolenkin tai sisälenkin tai vaikka minkä reunasta toiseen. Samanlaisesta paikasta samanlaiseen paikkaan 24 pykälää ketjua pitkin. Ulkolenkin reunasta on vaan tällaisen vanhasilmäisen helpompi katsoa tarkasti.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Nazca Pioneer kyytiä

Viesti Kirjoittaja terppa »

Nikkaroin pyörään takaboksin kiinni. Hitsasin semmoiset kiinnikkeet, että poksia voi vetää taaksepäin kun luukun avaa, kuvat kertonee paremmin kuin 1248 sanaa...

IMG_1545.JPG
IMG_1554.JPG
IMG_1556.JPG

Jos puoliso joskus ihmettelee miksi niitä taivaan aikaisia aurinkotuolin raatoja pitää säilytellä niin voi sanoa, että niistä tulee pidike takaboksille :) vielä jäi paljon hyvää rautaa odottamaan seuraavaa hitsauskärpäsen puremaa. Ihan täysin luukku ei mahdu aukeamaan mutta tarpeeksi kumminkin, vahingossa poksia ei saa vedettyä pois vaan vaneri toppaa tarakan takarautaan.

Napadynamon asensin myös, valoa pitää vielä huomenna virittää kun se ei sopinut kunnolla pyörän omaan kiinnikkeeseen ja johtokin olisi ollut sen ihanat 2 cm liian lyhyt niin laitoin sen haarukkaan poikittain, huomenna laitan sen samaan paikkaan jakki&sepi mallisella kiinnikkeellä pystyasentoon, jospa valokuvio olisi paremman mallinen, lyhyellä koeajolla näytti kivan kirkkaalta kun vauhtia oli enemmän. Kypärään pitää laittaa joku huomiovalotyyppinen ratkaisu kiinni niin on jotain tuikkivaa kun pyörä seisoo. Dynamon ostin Biltemasta ja on Shimanon valmistama, kuulema jotain vanhempaa satsia kun valo kuului pakettiin, ei pahan hintainen 44,90€.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Nazca Pioneer kyytiä

Viesti Kirjoittaja terppa »

Nyt valo on pystyasennossa ja koeajon perusteella tällä valolla näkee tarpeeksi kunhan vauhtia on riittävästi. Ylämäkeen 10 km/h nopeudessa tuntui aika himmeältä. Takapoksi on aika meluisa joten sen joutuu sisustamaan kokolattiamaton palasella tms. samalla jos liimailee seinään tarranauhoja johon pikkupusseja voi ripustaa niin saa pikkukaman seilaamasta. Vaikka on kapeat hartiat niin poksi jää hyvin "tuulensuojaan" selän taakse. Lyhyellä ihmisellä toimii myös niskatukena kunhan jonkinlaisen pehmusteen laittaa kanteen, sekin varmaan pysynee tarranauhalla kannessa kiinni.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Nazca Pioneer kyytiä

Viesti Kirjoittaja tavasti »

terppa kirjoitti:

Takapoksi on aika meluisa joten sen joutuu sisustamaan kokolattiamaton palasella tms. samalla jos liimailee seinään tarranauhoja johon pikkupusseja voi ripustaa niin saa pikkukaman seilaamasta. Vaikka on kapeat hartiat niin poksi jää hyvin "tuulensuojaan" selän taakse. Lyhyellä ihmisellä toimii myös niskatukena kunhan jonkinlaisen pehmusteen laittaa kanteen, sekin varmaan pysynee tarranauhalla kannessa kiinni.

Mikäs tuo boxi on, ja kuinka leveä?

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Nazca Pioneer kyytiä

Viesti Kirjoittaja terppa »

tavasti kirjoitti:

Mikäs tuo boxi on, ja kuinka leveä?

Se on Motonetin mopojen ja moottoripyörien takalaatikko, pöydälle oli jäänyt lojumaan laatikon "info-lappu" joka kertoo mitoiksi 39,5 x 39,5 x 30 cm. Normi työkalut, ensiapupussukka, pumppu ja sadetakki mahtui hyvin repun lisäksi kun eilen ja tänään laatikko oli tositoimissa. Luukun avautumiskulmaa täytyy vielä vähän isontaa kun täyttä reppua joutuu sullomaan. Hyvä kapistus ja käteen tuntui kevyeltä, tarkemmin painosta en osaa sanoa, luultavasti kiinnitys tarvikkeet/alusta painaa enemmän kuin itse laatikko.

Tuuli haittaa havaintoja mutta tuntuisi,että laatikko jouduttaa kulkua, alamäessä sai paremmat lukemat nopeusmittariin ihan vapaalla laskiessa, Tallukanmäessä eilen 58 km/h ja aikaisemmin kun oli sivulaukku asennettuna mukana polkien on saanut 57 km/h, muistaakseni vapaalla laskien 50 - 52 km/h. Eilen tuli paras keskinopeus Vääksy - Lahti välille 25.1 km/h kun aikaisemmat on heitellyt 20,2 - 24,5 km/h ja nyt on lisänä napadynamo joka tuonee oman vastuksensa.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Nazca Pioneer kyytiä

Viesti Kirjoittaja tavasti »

terppa kirjoitti:

Nikkaroin pyörään takaboksin kiinni. Hitsasin semmoiset kiinnikkeet, että poksia voi vetää taaksepäin kun luukun avaa, kuvat kertonee paremmin kuin 1248 sanaa...

Onkos tuossa kiinnikeessä joku lukitus ettei pääse liukumaan taakse ajaessa itsekseen? Vai pelkällä kitkalla? Ja toimiikos vesisateen jälkeenkin kun puu turpoaa?

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Nazca Pioneer kyytiä

Viesti Kirjoittaja terppa »

tavasti kirjoitti:

Onkos tuossa kiinnikeessä joku lukitus ettei pääse liukumaan taakse ajaessa itsekseen? Vai pelkällä kitkalla? Ja toimiikos vesisateen jälkeenkin kun puu turpoaa?

Kuvien oton jälkeen lisäsin siihen lukituksen joka toistaiseksi on toteutettu mustekallalla mutta se vaihtuu kohtapuoliin jonkinlaiseksi pikasokaksi (stopparina tarakan poikkirauta). Laatikko tosin pysyy paikallaan myös ilman lukitusta, ahkeran käytön jälkeen paikat varmaan kuluu/väljistyy jolloin lukitus on välttämätön. Kokonaan laatikko ei pääse tipahtamaan vaikka lukitus unohtuisikin vaan vanerilevy stoppaa tarakan takaputkeen. Vesisateessa en ole vielä huristanut joten vanerin turpoamisesta en tiedä, viksumpi kait olisi laittanut vesivanerin tai muovilevyn mutta minä laitoin mitä nurkista satuin löytymään :D

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Nazca Pioneer kyytiä

Viesti Kirjoittaja terppa »

Nyt tuli vuosi nojailua täyteen ja kilometrejä on kertynyt 3806 km. Mittari on ollut mukana menossa n. 160 km vähemmän mutta mittarilla ajetut kilometrit on taittuneet keskimäärin 20,9 km/h keskinopeudella. nopeimman lenkin ollessa 26,5 km/h ja talvella hitaimmat alle 12 km/h.

Yhteenvetona voisi todeta, että nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa ja Nazca merkkinen pyörä oli siihen oiva valinta. Nykokemuksella jos olisin pyörää ostamassa niin merkki olisi sama mutta malliksi valitsisin Paseon matalamman ja joustavan etupään takia, lisäksi ruksaisin listasta parhaimmat jarrut (V-jarruillakin toki pärjää) ja vaihteistoksi ottaisin napavaihteiston, mielestäni kaksipyöräisessä olisi helpompi jos kaikki vaihteet on "suorassa jonossa" ja niitä voisi vaihtaa pyörän ollessa paikallaan. Kolmipyöräiseen nojapyörään tällainen vaihteisto missä navassa on 3 vaihdetta ja loput ketjuvaihteena tuntuisi hyvältä ainakin hinta/laatusuhteeltaan. 20 tuumaista etupäätä rupesin kaipaamaan erityisesti talvella koska olen 168 cm lyhyt niin minulla kantapäät nappaa helposti etupyörään kiinni nopeissa ohjaus/korjausliikkeissä.

Teknisiä murheita ei ole juurikaan ollut, ketjut on katkenneet kahdesti ja kuluvia osia olen vaihtanut jarrupalat. Muu tekninen toimivuus on ollut loistavaa. kaikki pelaa ja turhia nitinöitä ei kuulu. Itse olen rikkonut renkaanvaihdon yhteydessä tapin mikä vaihtaa napavaihdetta eli ei kanna tiputella vannetta tuhanpäiten hyppysistään (tai sitten unohtaa huoltohommat pitkän työpäivän jälkeen ja puuhastelee virkeänä). Yksi rengasrikko on ollut ja taakse jossain vaiheessa ostan pistosuojatun renkaan mutta kulutellaan nyt näitä.
(Muoks. lisäys... takanavan käytin talvella huollossa mistä koitui parin kuukauden ajotauko pyöräkorjaajan sairasloman ja sittemmin työhön tarttumisen hitauden takia mutta ei kelitkään kyllä olisi ajoa suosineet)

Talvirenkaana on ollut Schwalbe Marathon Winter -renkaat. Ne on hyvät kovalla alustalla, rullaavat yllättävän hyvin (tänään muuten alamäessä vapaalla laskien 57,5km/h huiput kunnes rupesi pelottamaan ja piti jarrutella), pehmeällä lumella eivät toimi, kuvio on liian matala ja varsinkin ylämäessä matka helposti tyssää sutimiseen. Toisaalta tuo pyöräkään ei ole hyvä pehmeällä alustalla eli lumipyryn jälkeen tulee valittua toinen kulkuneuvo.

Eli siis hyvä pyörä varmasti vuosiksi eteenpäin. Tosin toiseksi kulkineeksi olen uneksinut hankkivani Alleweder -kinnerin etupäässä työmatkoja ajatellen nykyisen pyörän ollessa hyvä yleispyörä ja jos nojapyörä oli parasta mitä voi tehdä housut jalassa niin joku viisas on todennut, että kinnerillä voisi ajaa myös ilman housuja. :D

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Nazca Pioneer kyytiä

Viesti Kirjoittaja tavasti »

terppa kirjoitti:

Nykokemuksella jos olisin pyörää ostamassa niin merkki olisi sama mutta malliksi valitsisin Paseon matalamman ja joustavan etupään takia, lisäksi ruksaisin listasta parhaimmat jarrut (V-jarruillakin toki pärjää)

No höh, olisit sanonut aikaisemmin, ois vaihdettu pyöriä, nyt vähän hankalampaa kun myin jo haarukan. On se haarukka vielä käyttämättömänä, mutta en tiedä suostuuko ostaja siitä luopumaan, projekti sen ympärille on jo suunnitteilla.

Omasta kokemuksestani sanoisin, että jousittamaton 26" on mukavampi kuin jousitettu 20", mutta varmaan riippuu ajotyylista ja paikoista missä ajaa.

Jos haluat Pioneeriasi päivittää niin optioita on:

a) Pelkkään etujarruun minulla on oikea alkuperäinen jäykkä Pioneerin levyjarru-haarukka. Teemu Kalvas on sillä ajellut vähän, mutta uuden veroinen. Hintaa vaikka 20€ + toimituskulut. Siihen kaveriksi biltemasta levyjarru-etukiekko muutaman kympin, ja levyjarrut vapaavalintaisesta paikasta, esim http://www.chainreactioncycles.com/Cate ... goryID=580

b) Haarukan voi päivittää joustohaarukaksi vaikka Nazca ei taida sellaista myydäkkään. Jättö muuttuu vähän, tulee vähän korkeampi, ja ajoasennosta tulee vähän makaavampi. Koska Pioneerin penkin säädöt ovat vähäiset, voi ajoasennon muutos tuntua radikaalihkolta. Jos muutos asennossa on liian radikaali, voi takapäätä vielä nostaa, mutta meneekö jo liian korkeaksi?
Koska kierteellisiä haarukoita ei ole kovin hyvin, joten useimpien haarukoiden kanssa menee myös ohjauksen laakerit uusiksi, ja ohjaustangon kiinnitystä joutuu miettimään uusiksi. Joko väkästelee itse, tai ostaa azubilta tai Nazcalta valmiita osia. Luultavasti Azub Max/Ibex, tai Nazca Gaucho stemmit + ohjaustangot sopisivat. Jos tästä aiheesta kaipaat lisätietoja, niin kerro, sattuneesta syystä on tullut perehdyttyä. Aika paljon aiheesta täällä: http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=3&t=1008

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Nazca Pioneer kyytiä

Viesti Kirjoittaja terppa »

tavasti kirjoitti:

No höh, olisit sanonut aikaisemmin, ois vaihdettu pyöriä, nyt vähän hankalampaa kun myin jo haarukan. On se haarukka vielä käyttämättömänä, mutta en tiedä suostuuko ostaja siitä luopumaan, projekti sen ympärille on jo suunnitteilla.

b) Haarukan voi päivittää joustohaarukaksi vaikka Nazca ei taida sellaista myydäkkään. Jättö muuttuu vähän, tulee vähän korkeampi, ja ajoasennosta tulee vähän makaavampi. Koska Pioneerin penkin säädöt ovat vähäiset, voi ajoasennon muutos tuntua radikaalihkolta. Jos muutos asennossa on liian radikaali, voi takapäätä vielä nostaa, mutta meneekö jo liian korkeaksi?
Koska kierteellisiä haarukoita ei ole kovin hyvin, joten useimpien haarukoiden kanssa menee myös ohjauksen laakerit uusiksi, ja ohjaustangon kiinnitystä joutuu miettimään uusiksi. Joko väkästelee itse, tai ostaa azubilta tai Nazcalta valmiita osia. Luultavasti Azub Max/Ibex, tai Nazca Gaucho stemmit + ohjaustangot sopisivat. Jos tästä aiheesta kaipaat lisätietoja, niin kerro, sattuneesta syystä on tullut perehdyttyä. Aika paljon aiheesta täällä: http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=3&t=1008

Ei se mitään, kyllä maaimassa haarukoita riittää ja kun omaansa rakentelee niin rakkaammaksi käy rauta(ja aikanaa luopuminen on yhtä tuskaa) :) ... Ronilta ajattelin kysäistä mitä maksaisi hänen kauttansa saso/meks haarukka. Ison veden takaa muutamaan olen törmännyt, näyttäisi olevan 260 - 306 $ ja tietysti kierteellinen on tuo kalliimpi.

Nuita haarukan vaihtoketjuja olen kyllä lueskellut ja hyvänä apuna ne on ollut suunnittelussa, mm. en ole syöksynyt tilaamaan ensimmäistä väärän kokoista haarukkaa.Itsellä ei ole joustohaarukasta mitään muuta kokemusta kuin poliisilta huudetusta Biltema-maasturista ja se on ihan ok kun ei tiedä paremmasta mutta tämä nojapyörä on sen verran hyvältä tuntuva vekotin, että siihen taidan laittaa vaan hyviä osia.

Mä olen sen verran lyhyt, että en haluaisi istumakorkeutta nostaa yhtään, nyt on aika passeli ja tukevasti saa jalan maahan mutta montaa senttiä ei ole varaa nostaa ja talviajossa tuo 26" rengas välillä nappaa kiinni kantapäähän, kesällä sitä sattuu harvemmin. Jos olisin vuosi sitten pyörän tilaamalla ostanut niin luultavasti nuukuuttani Pioneeriin olisin päätynyt mutta varmaan 24 tuumaisena, nyt satsaisin huoletta enemmän. Tämä nykyinenhän oli ollut esittelykäytössä eli sen sai ilman odotusaikaa ja hivenen halvemmalla.

Samalla ajattelin tosiaan päivittää etujarrut levyjarruiksi. Tuolta verkkokauppalinkin takaa löytyi kaikkea mielenkiintoista ja jos yli 182€ tilaus tulee ilman toimituskuluja niin saattaa karata mopo käsistä, jotain muutakin "tarpeellista" saattaisi löytyä, vaikuttaa hyvältä kaupalta. Puhelimen latausta varten haluisin kyllä napadynamon edelleen. Paikallisessa pyöräkaupassa hinta-arvio oli jotain 70€ semmoinen 20 tuumainen napadynamopaketti rakennettuna, leppäsen pyörässä vähän enemmän.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17772
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nazca Pioneer kyytiä

Viesti Kirjoittaja PW »

Onko noita napadynamoja erillaisia? Mie kun kyselin täällä viime vuonna napadynamoa asennettuna 20" renkaaseen, niin pelkkä dynamo ois ollu 150,- + vanne ja asennus. :shock:

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Nazca Pioneer kyytiä

Viesti Kirjoittaja terppa »

PW kirjoitti:

Onko noita napadynamoja erillaisia? Mie kun kyselin täällä viime vuonna napadynamoa asennettuna 20" renkaaseen, niin pelkkä dynamo ois ollu 150,- + vanne ja asennus. :shock:

Petri

Kyllä niitä vissiin on erilaisia, yhdellä nettisivulla vierailin missä dynamoiden hinnat alkoi n. 200 eurosta :shock: kai ne on sitten hyviä, tiedä häntä, mainosmiehen mukaan antoi enemmän virtaa pienellä nopeudella. Pyörätohtorin sivuja vilkaisin niin Shimanon dynamonapa oli 25 € tai rullajarrullinen dynamonapa 39 €, samoilta sivuilta vanne 10 € ja pinnat esim. 18 € + työt niin aika linjassaan kotoisella pyöräkorjaajalla taitaa hinta olla. Nykyinen napa/vannepaketti on Biltemasta ja se taisi kustantaa 45 €, on Shimanon valmistama myös.

Kertokaas tietäjät mitä hyviä ominaisuuksia rullajarrussa on jos vertaa perus levyjarruun tai v-jarruun?

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Nazca Pioneer kyytiä

Viesti Kirjoittaja jviirret »

terppa kirjoitti:

Kertokaas tietäjät mitä hyviä ominaisuuksia rullajarrussa on jos vertaa perus levyjarruun tai v-jarruun?

Mä oon ymmärtänyt että ns. "rullajarru" olisi kuin vaijeritoiminen jalkajarru. Eli plussa huolettomuus ja toimii joka kelissä samalla tavalla, miinusta taas "tehottomuudesta" joka kuitenkin on siis esim sadekelillä vannejarrua parempi. Silloin kun olen viimeksi rullajarrupyörällä ajanut ei tullut juuri asiaa ajateltua.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rullajarru

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin