Moi,
Tänne kuuluu tietysti kuvat pyöristänikin, molemmat ovat Velokraft-valmistajalta. Toivottavasti oheinen tarina jaksaa kiinnostaa;
VK2 on korkeampi pyörä takakopalla
Paino on kuvassa 12.6kg. Tämä on pitkänmatkanpyöräni/työmatkapyörä kesällä. Kuituosat on velokaftilta; runko, haarukka, ohjaustanko, kannellinen avattava takakoppa, osat on itse shoppailtu ja yhteen kasattu, velokraft myy vain runkosarjoja. Pyörässä on dynamonapa, 3W ledivalo edessä, dynamo tuottaa virran myös yksinkertaiseen GPS laturiin, joka on todella hyödyllinen peli kun matkat kestävät kauemmin kuin lataus gepsissä. VK2 on semi-low-racer, sormenpäät ulottuvat juuri ja juuri maahan. Tällä on riittävän rento ajaa kaupungissakin, mutta omimmillaan pyörä on maantiellä. VK2 on kevyt, nopeahko ja takakoppaan mahtuu riittävästi tavaraa, suosittelen pyörää nopeasti ja pitkälle haluavalle mutta en aloittelevalle nojailijalle koska ketju menee aika läheltä etupyörää ja ajoasento on hyvin taakse nojaava, eli ei näe taakse ilman peiliä tai täytyy ainakin niskaa kääntää paljon, näihin asioihin tottuu. Jos jotain negatiivistä täytyy löytää niin etupuomi voisi olla jäykempi, ylämäessä tuntuu pientä sivuttaisliikettä. Pyörä on eri inkarnaatioissaan nähnyt seitsemässä vuodessa noin 30000 km.
NoCom, tosimatala lowracer
Paino on kisakunnossa noin 11.5kg levykiekoilla, kevyillä kiekoilla ja renkailla noin 10.5 kg, kuvassa painoa on enemmän, harjoittelukammet PowerCrankit tuovat varmaan kilon lisää. NoComini on noin 5000 km vanha. Etujarru on mekaaninen levyllä, takavannejarru on piilossa takahaarukan sisällä. Jarrukahvat M5:n peukalomallia, 2 x 9 vaihdetta tangonpään vaihtimilla, ventisitin matto, Rennin takalevykiekko, edessä muovilla päällystetty pinnakiekko. Muista varusteista mainittakoon vanha Ergomon keskiöwattimittari ja haisuli maskotti. NoComia tehdään kahdella eri akselipituudella;139 ja 147 cm, omani on jälkkimäista tyyppiä ja jotkut kutsuvat näitä pidempiä UltraComeiksi (sehän kuulostaa hyvältä suomeksikin ;-D). Keskiö-satula etäisyyttä ei voi säätää ultracomeissa, nämä tehdään mittojen mukaan, nocomissa keskiön etäisyyttä voi vähän säätää. Pyörän maavara on vain noin 5 cm joten NoCom on erittäin haastava ajaa kaupunkioloissa tai pyöräteillä, paikoin mahdoton. Ohjaustankoa ei voi kääntää paljon, ohjaus toimii paljolti kallistamalla. Maanteillä ja kisoissa pyörä on kotonaan, tällä pitää mennä kovaa, vauhdissa pyörä on todella stabiili, runko jäykkä, kiva antaa sikaa niin paljon kun jalat kestävät. NoCom on tarkoitettu vain kisapyöräksi ja suosittelen sitä siksi vain
masokisteille jotka haluavat mennä äärilaitaan nopeudessa. Mitahän se kertoo kun tykkään itse tällä mennä?
Lisäsin myös vertailevan kuvan molemmat Velokraftit vierekkäin. UltraComean mataluus korostuu.
Nojailija-Tero