jori kirjoitti:Nojanalle kirjoitti:Pirkamaan nojapyörä mafia sai varmaan uuden jäsenen. Vanha paljon ajettu nojapyöräni Ster laskeutuu Tampereelle ja nuori mies joka oli intoa täynä lupautui näytäytymään seurassanne ensi kesänä. Kaikkea hyvää mafioille ja ensikesän odottamista. Täältä lähes artisesta ja tappajasepelin kaupunkista Jyväskylästä , yksi kuksahtanut Nojanalle. 
Onkos se uusi omistaja tämä nimimerkki erkko.saviaro? Odottelemme sitten esittelyä "pyöräsi kuva" -ketjuun ja paikkakunta merkintää profiiliin ja kenties sijaintia kartalle. 
Nojanallen vanha pyörä rantautui talvella Tampereen Hakametsään. Kiitokset vielä kerran pyörästä:) Pienten säätöongelmien myötä 28" eturengas muuttui 20 tuumaiseksi ja ajoharjoittelun alkumetreillä oli pyörään viritelty yläohjauskin. Yläohjaus sai tosin kyytiä, kun alempaa ajo alkoi sujumaan. Nyt on menossa pyörän säätely- ja kokeiluvaihe. Kunhan tästä vaiheesta joskus mahdollisesti selviän, harjoittelen sen kuvien liittämisen hienouden tälläkin palstalla.
Nyt on siis ensimmäiset harjoittelukilometrit "Sternillä" takana ja pystyssä pysyminen onnistuu hyvin ilman ylimääräisiä ärsykkeitä (kuoppia, jyrkkiä mutkia, koirien väistöjä jne...). Vaikka kilometrejä on takana vasta alle 20, olen jo alkanut kaipaamaan sähkömoottoria pyörään. Olen yllättynyt kuinka paljon pyörää pitää polkea suhteessa tavalliseen pyörään. Olin jotenkin kuvitellut sen rullaavan miltei itsekseen:) Ajoasento tuntuu niin mahtavan rennolta, ettei penkillä makoillessa viitsisi hirveästi rehkiä. Varsinkin, kun se tuulen vastus tuntuu niin olemattomalta eikä vauhtia huomaa tuulen vastuksesta.
Onko konkareilla mielipiteitä moottorin sijoittamisesta nojapyörässä etu- tai takapyörään? Miten esim. muutaman kilon lisäpaino etupyörässä vaikuttaa kanttareiden ylityksiin, kun pyörää ei pääse keventämään kuten normifillaria?
Takapyörän motissahan paino jää sinne persauksien alle joka tapauksessa, eikä sillä ole niin suurta merkitystä. Vain vaihteiden säätö ja muut kikkailut pitää hoitaa lisätöinä.