Maalaria vaille valmis SWB

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Re: Vahvistettu runko...

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

JTH kirjoitti:

Näyttääpi nyt tältä:

Kuva

Punnitsitko rungon ennen kuin kiinnitit osia?

JTH
Viestit: 166
Liittynyt: 14 Syys 2006, 11:49
Paikkakunta: Luvia

Re: Vahvistettu runko...

Viesti Kirjoittaja JTH »

Teemu Kalvas kirjoitti:

Punnitsitko rungon ennen kuin kiinnitit osia?

Kuva

Tosin paino on ilman etupäätä(boom)

edit; Punnitsin koko härvelin: 15,3 kg ilman maalia, lokareita ja etutelineitä.

-JTH MCM #50

" Life is not measured by the number of breaths we take.
But by the number of places and moments that take our breath away!"

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2023
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Vahvistettu runko...

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

JTH kirjoitti:

edit; Punnitsin koko härvelin: 15,3 kg ilman maalia, lokareita ja etutelineitä.

Erittäin kohtuullinen lukema! :o


Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Re: Vahvistettu runko...

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

JTH kirjoitti:

Punnitsin koko härvelin: 15,3 kg ilman maalia, lokareita ja etutelineitä.

Aika hyvin joo, tehdastekoiseni parin vuoden takaa on painavampi, noin 17 kiloa (tosin levyjarrut).

JTH
Viestit: 166
Liittynyt: 14 Syys 2006, 11:49
Paikkakunta: Luvia

Viesti Kirjoittaja JTH »

Juu, yllättävän kevyt siitä tuli.
Maguran Louiset olis tallissa, lisää painoa HS33:siin verrattuna tulisi 62g + levynapojen painoero tavallisiin nähden. Tietysti paremmilla kiekoilla ja kumeilla sais tuon eron kääntymään miinuksen puolelle...No, enhän minä ole mikään grammanviilari, enjo...

Kävin tänään heittämässä tunnin lenkin ympäri kylää ja hienosti kulkee!
Huomenna tarvii ajaa useamman tunnin testilenkki, toivottavasti ei tule h2o:ta taivaalta!

-JTH MCM #50

" Life is not measured by the number of breaths we take.
But by the number of places and moments that take our breath away!"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Itsetehdyssä nojakissa noin pieni runkopaino on todellakin saavutus terästä käytettäessä. Ja yksi SWB:n etuja LWB:n nähden.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

JTH
Viestit: 166
Liittynyt: 14 Syys 2006, 11:49
Paikkakunta: Luvia

Viesti Kirjoittaja JTH »

Noniin, tänään tei järkyttävässä tuulessa reilu kahden tunnin lenkin ja en oikeen ole tyytyväinen. Johtuuko se maantiepyöräily taustastani, mutta vauhti oli mielestäni liian pientä. Siitä tuli taas tuo 20" etukiekon pienuus mieleen. Sehän on aikamoinen vierintävastukseltaan, joten taas lähdin kokeilemaan:

Kuva

Kävin myös hieman ajamassa ja huomioita:

  1. Pystyy ajamaan :D
  2. Ohjaus ei vaeltele sen enempää kuin 20":lla
  3. Tuntui nopeammalta.. :roll:

Ohjauskulma muuttui n. 75 asteesta n.65 asteeseen ja jättö kasvoi.
Tässä 26/26 konseptissa on mielestän jotenkin enempi etuja 26/20 settiin verrattuna. Rengasvalikoima, lokasuojavalikoima, saa etulaukut kiinni etuhaarukkaan, reissatessa pärjää yhdellä rengaskoolla jne...

Nyt kaipaisin kommentteja!

-JTH MCM #50

" Life is not measured by the number of breaths we take.
But by the number of places and moments that take our breath away!"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

plus listaan lisäisin, että on paremman näköinen :)
Asioista paremmin perillä olevat väittävät, että 20" ja 26" renkaiden vierintä vastuksen erot eivät ole kovinkaan suuret. Ilman vastus on jopa 26" suurempi.
Omat kokemukseni ovat kuitenkin saman suuntaiset kuin sinun. Ero on selvästi ihmisaisteilla havaittava. 26/26 on nopeampi kuin 20/26. Pienempi rengas pyörii kovempaa ja näinollen laakerivastuksella ja kumin laadulla/kuviolla on suurempi merkitys. Varsinkin SWB:ssä, jossa suurempi osa painosta on tuolla eturenkaalla.
Tuossa sinun SWB:ssä pienemmän renkaan käyttö luultavasti kuitenkin vielä lisää kokonais ilmanvastusta, kun selkänoja on pystymmässä. Eikä pyörä kuitenkaan ole merkittävästi korkeampi.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

JTH
Viestit: 166
Liittynyt: 14 Syys 2006, 11:49
Paikkakunta: Luvia

Viesti Kirjoittaja JTH »

Vajaan tunnin ajon jälkeen olen melko varma, että tuo 2626 konsepti on parempi. Keskinopeus ainakin nousi ja ottaa tien epätasaisuudet paljon paremmin kuin 2620- versio. Nyt tarttis löytää 26" etuhaarukka, jossa on akseli-kruunun väli pienempi kuin nykyisessä (390mm). Ja voishan se olla vaikka levarikiinnikkeellä :D

Tuo stemmi vaatii kyllä modifiointia, saisi olla putki hieman suoremmassa joka siirtäisi stongaa eteenpäin ja alemmas. Ja tietysti kunnon "tweenerbars" olis komiat!

-JTH MCM #50

" Life is not measured by the number of breaths we take.
But by the number of places and moments that take our breath away!"

JTH
Viestit: 166
Liittynyt: 14 Syys 2006, 11:49
Paikkakunta: Luvia

Valmiina matkalle!

Viesti Kirjoittaja JTH »

Hiilarijakkara ja penkinaluslaukuille telineet kiinni. Ja kesäloma päällänsä, eikun tienpäälle!!!
Kuva

-JTH MCM #50

" Life is not measured by the number of breaths we take.
But by the number of places and moments that take our breath away!"

Lahti32
Viestit: 25
Liittynyt: 18 Joulu 2007, 23:08
Paikkakunta: Lumijoki

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

JTH kirjoitti:

Mulla oli joskus 90-luvun alussa Roulandt LWB nojakki ja ei ole oikein hyviä kokemuksia LWB-nojakeista :lol:

Kuva

Omasta ei taida olla kuvaa, mutta tommonen se oli, painoi ainakin tonnin...

Mulla on just tuollainen! Paitsi tummanharmaa. Ostin sen vuonna 2003 tai 2004 Haapajärveltä kirpputorilta. Sillä olen vähissä määrin silloin tällöin ajellut kun aikaa on ollut mutta nyt takanavan sisuskaluja on rikki ja tarvisi jostain osia siihen. Hauskahan tolla on ajella. Taakse pitäisi saada jotain pehmeämpää rengasta tai jousitusta kun soratiellä ajettaessa korvia kutittaa, sen verran tulee tärinät perille asti. vaihdevivut ja jarrukahvat voisi myös siirtää ohjaustangon päähän sellaisiin lisäsarviin joita on mm. maastopyörissä niin käsien asento paranisi vähän. Painaa tonnin? Kyllä joo on vähän painavan oloinen mutta mitäs se haittaa?

Vastaa Viestiin