nojapyöräprojekti (lwb, highracer vai joku muu?)

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: nojapyöräprojekti (lwb, highracer vai joku muu?)

Viesti Kirjoittaja jooseha »

jviirret kirjoitti:

Tuo olisi yksi hyvä katkaisu paikka ja sillä olisi myös hyvä kokeilla itselle sopiva keulakulma, laittaisi vain laippaliitoksen väliin sopivasti prikkoja tai kiilapaloja. Mutta kumpi on kätevämpi, nypätä renkaat irti vai katkaista runko ja irroitella vaijerit?

Ilman muuta on helpompi ottaa renkaat pois, jos ne on pikalukolla. Silloin vaan likaa sormensa ketjuihin :( . Ja jos pyörässä on lokasuojat ja ritsi, niin se ei pienene hirveästi renkaat irrottamalla.

jviirret kirjoitti:

Mut tämä vuosi nyt ainakin pidetään rakentelusta taukoa. Kaikkiin käyttötarkoituksiin on pyörä kunhan saan ostettua talveksi sen electran CF:n ja pyörävarastoa vaivaa krooninen tilapula. Kinneri vie kahden pyörän tilan.

Eihän sitä uutta tarvi tehä, jos sulla on vielä tuo LWB!

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: nojapyöräprojekti (lwb, highracer vai joku muu?)

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Joo, kyllä mahdollisuudet ajoasennon ja geometrian suhteen muuttuvat paljon monipuolisemmaksi JOS hyväksyy pienen eturenkaan. Tuosta löytyy kans yks esimerkki jossa kammet hieman emäputken etupuolella: http://www.lightfootcycles.com/verano_r ... icycle.htm varaa olisi toki laskea niin keskiötä kuin penkkiäkin alemmas, suora ketjulinja ja laittaa loivempi nojakulma sekä tuoda tankoa taemmas. Joko tuo on sitten SWB? tarkka rajanveto lienee vaikeaa.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: nojapyöräprojekti (lwb, highracer vai joku muu?)

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jooseha kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Mut tämä vuosi nyt ainakin pidetään rakentelusta taukoa. Kaikkiin käyttötarkoituksiin on pyörä kunhan saan ostettua talveksi sen electran CF:n ja pyörävarastoa vaivaa krooninen tilapula. Kinneri vie kahden pyörän tilan.

Eihän sitä uutta tarvi tehä, jos sulla on vielä tuo LWB!

Pitäisi purkaa osiin että saa katkaistua, hitsausta varten jigiin ja hitsailun jälkeen maalattua, eli mieluummin rakentelee sitten aikanaan jotakin uutta kuin alkaa vanhaa monta kertaa muokattua ja kulutusosiltaan liki loppuun ajettua tuunaamaan. Mutta roskiinkaan tuota ei raski nakata kun se on kuitenkin täydessä käyttökunnossa ja mukava ajettava. Autoilumatkan päässä olevia kokoontumisia varten on jo tuo higraceri, ei se niin paljon huonompi ole ajoasennoltaan etteikö sillä näitä lowridejä voisi kierrellä. Tänä vuonna vaan jää aikataulullisista syistä ainakin Mäntyharju väliin.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

thomsva
Viestit: 22
Liittynyt: 28 Huhti 2011, 11:41

Re: nojapyöräprojekti (lwb, highracer vai joku muu?)

Viesti Kirjoittaja thomsva »

Optoma HIghBaron näyttäisi olevan aika kiva toteutus kahdella 700c renkaalla:
Kuva
http://www.recumbentjournal.com/news/ge ... hotos.html

Ei ole varmaan kovin viisasta tehdä isopyöräistä highraceria suoralla rungolla. Tuollaisilla taivutuksilla kun saa istuinkorkeuden niin paljon alemmaksi.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: nojapyöräprojekti (lwb, highracer vai joku muu?)

Viesti Kirjoittaja jooseha »

thomsva kirjoitti:

Ei ole varmaan kovin viisasta tehdä isopyöräistä highraceria suoralla rungolla. Tuollaisilla taivutuksilla kun saa istuinkorkeuden niin paljon alemmaksi.

Tuohan riippuu ihan siitä mitä ominaisuuksia arvostaa. Suoralla rungolla olevast pyörästä tulee kevyempi ja ketjulinjasta suora. Lisäksi korkealta näkee paremmin. Pyörä on kuitenkin aina kompromissi, joten sen järkevyys riippuu käyttötarkoituksesta ja omistajasta.

thomsva kirjoitti:

Optoma HIghBaron näyttäisi olevan aika kiva toteutus kahdella 700c renkaalla:

Omasta mielestäni tuollaisessa pyörässä on sujuvasti yhdistety lowracerin ja highracerin huonoja puolia :wink: .
Mutta noinhan se pitää tehdä, jos haluaa SWB:n isoillarenkailla ja matalalla istuinkorkeudella.

thomsva
Viestit: 22
Liittynyt: 28 Huhti 2011, 11:41

Re: nojapyöräprojekti (lwb, highracer vai joku muu?)

Viesti Kirjoittaja thomsva »

jooseha kirjoitti:

Omasta mielestäni tuollaisessa pyörässä on sujuvasti yhdistety lowracerin ja highracerin huonoja puolia :wink: .
Mutta noinhan se pitää tehdä, jos haluaa SWB:n isoillarenkailla ja matalalla istuinkorkeudella.

Mitä huonoja puolia tarkoitat? Onhan tuossa esim. ketjulinja vielä ihan ok? Ehkä S-muotoinen runko joustaa vähän enemmän kuin suora, joten rungosta pitää tehdä jykevä, jotta se olisi mahdollisimman jäykkä. Toisaalta tuollaiseen runkoon saa penkin aika nätisti integroitua rakenteeseen.

Tavallaan tuo S-muotoinen runko houkuttelisi mutta eniten tuollaisesta rakenteesta saa irti jos olisi ennestään kokemusta nojapyöräilystä. Silloin pyörän voisi tehdä suoraan omien mittojen mukaiseksi niin että penkki on kiinteä osa runkoa. Vai onko mahdollista saada mitat muutenkin oikein? Pystypyörään tiedän hyvin tarkkaan mikä on minulle sopiva asento ja sen perusteella voisi ehkä päästä lähelle oikeata polkemisergonomiaa. Mutta sopiva selkänojan muoto on sitten vaikeampi. Epäilen että minulle sopisi aika makaava asento kunhan selkänojan yläosa vaan on riittävän pysty ettei niskatukea tarvitse. Mutta tämä menee jo arvailun puolelle...

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: nojapyöräprojekti (lwb, highracer vai joku muu?)

Viesti Kirjoittaja jooseha »

thomsva kirjoitti:

Mitä huonoja puolia tarkoitat?

Kaikkia 8)

Tuollaisessa pyörässä on viety äärimmäisyyteen ainoastaan rengaskoko, kun taas suorarunkoisen voi tehdä ilman ketjun ohjaimia ja kevyemmällä rungolla. Toisaalta pienellä eturenkaalla pyörästä saa huomattavasti matalamman. Eikös ne nopeimmat pyörät juurikin ole noita pieni eturenkaisia?
Mutta kuten totesin:

jooseha kirjoitti:

Tuohan riippuu ihan siitä mitä ominaisuuksia arvostaa.

Mutta noinhan se pitää tehdä, jos haluaa SWB:n isoillarenkailla ja matalalla istuinkorkeudella.

Eihän se huono pyörämalli ole, mutta minä pidän sitä lisäksi rumana. Joku toinen voi ajatella asiaa juuri toisin päin, että siinä on yhdistetty kummankin hyviä puolia ja on yhtälailla oikeassa!

edit:
Kyllähän siinä on yhdistetty myös hyviä puolia.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: nojapyöräprojekti (lwb, highracer vai joku muu?)

Viesti Kirjoittaja jviirret »

thomsva kirjoitti:

Ei ole varmaan kovin viisasta tehdä isopyöräistä highraceria suoralla rungolla. Tuollaisilla taivutuksilla kun saa istuinkorkeuden niin paljon alemmaksi.

Istumakorkeuden saa, muttei kampia, eli penkki-kammet korkeusero on ainakin mun makuun liian suuri. Toki noin saa nojakulman loivaksi ja ilmanvastuksen pieneksi, mutta yksilökohtaisia eroja on sitten sen suhteen että kuinka kykenee voimaa tuottamaan noin korkealle polkiessa.

jooseha kirjoitti:

Toisaalta pienellä eturenkaalla pyörästä saa huomattavasti matalamman. Eikös ne nopeimmat pyörät juurikin ole noita pieni eturenkaisia?

Lyhyellä matkalla ovat, kun nämä lyhytkestoiset huippunopeudet ajetaan liki laboratorio olosuhteisen sileällä alustalla. Mantereiden läpi matkaavat ja muut pitkän matkan ajajat näyttävät suosivan suuria renkaita. Näillä vierintävastus on keskiverto asfaltilla pienempi ja kyyti tasaisempaa. Koska pitkällä matkalla ei tavoitella kovia hetkittäisiä nopeuksia niin ilmanvastuksen merkitys on vähäisempi. Korkealla pyörällä on helpompi tasapainoilla jyrkissä nousuissa ja onhan siitä korkeudesta hyötyä näkyvyydenkin kannalta, noin niinkuin liikenteen seassa ajettaessa.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: nojapyöräprojekti (lwb, highracer vai joku muu?)

Viesti Kirjoittaja jooseha »

jviirret kirjoitti:

Lyhyellä matkalla ovat, kun nämä lyhytkestoiset huippunopeudet ajetaan liki laboratorio olosuhteisen sileällä alustalla. Mantereiden läpi matkaavat ja muut pitkän matkan ajajat näyttävät suosivan suuria renkaita. Näillä vierintävastus on keskiverto asfaltilla pienempi ja kyyti tasaisempaa. Koska pitkällä matkalla ei tavoitella kovia hetkittäisiä nopeuksia niin ilmanvastuksen merkitys on vähäisempi. Korkealla pyörällä on helpompi tasapainoilla jyrkissä nousuissa ja onhan siitä korkeudesta hyötyä näkyvyydenkin kannalta, noin niinkuin liikenteen seassa ajettaessa.

Jukka

Niin puhehan oli highracereistä. Ei nuo pitkän matkan polkijat käytä mitään kilpapyöriä. Eihän kilpavehje edes kestäisi raskasta taakkaa eikä huonoja teitä.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: nojapyöräprojekti (lwb, highracer vai joku muu?)

Viesti Kirjoittaja mhelander »

jooseha kirjoitti:

Niin puhehan oli highracereistä. Ei nuo pitkän matkan polkijat käytä mitään kilpapyöriä. Eihän kilpavehje edes kestäisi raskasta taakkaa eikä huonoja teitä.

Erikoinen näkemys.

Minun 80-90 luvun kilpuri on taatusti kestävämpi myös pitkällä matkalla ja taakan kanssa kuin yksikään "matkapyöristä". Ja se painoi 9-10 kg eli aikanaan tosi kevyt.

Ja ajoin sillä itse noin 25tkm vuodessa eli ainakin 100tkm niiden 100+ tkm jotka sillä oli takana ennen minua. Columbus CrMo runko on oikein muhvijuotettua todella kestävä. Kunhan sillä ajaa "spinnaaja", ei "runttaaja" ja jälkimmäisillekin oli aikanaan tarjolla nk "korttelirunkoja" jollainen minullakin oli.

Tuohon olisi saanut taakkatelineet kyllä kiinni ja 25 mm gummeilla olisi ollut sekä nopea että riittävän mukava. Tämä siis 90-luvun kunnossa jolloin tri-TT ajoasento oli ihan ok...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: nojapyöräprojekti (lwb, highracer vai joku muu?)

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jooseha kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Lyhyellä matkalla ovat, kun nämä lyhytkestoiset huippunopeudet ajetaan liki laboratorio olosuhteisen sileällä alustalla. Mantereiden läpi matkaavat ja muut pitkän matkan ajajat näyttävät suosivan suuria renkaita. Näillä vierintävastus on keskiverto asfaltilla pienempi ja kyyti tasaisempaa. Koska pitkällä matkalla ei tavoitella kovia hetkittäisiä nopeuksia niin ilmanvastuksen merkitys on vähäisempi. Korkealla pyörällä on helpompi tasapainoilla jyrkissä nousuissa ja onhan siitä korkeudesta hyötyä näkyvyydenkin kannalta, noin niinkuin liikenteen seassa ajettaessa.

Jukka

Niin puhehan oli highracereistä. Ei nuo pitkän matkan polkijat käytä mitään kilpapyöriä. Eihän kilpavehje edes kestäisi raskasta taakkaa eikä huonoja teitä.

No tulipa ilmaistua vähän huonosti. Pitkillä matkoilla tarkoitin pitkiä kilpailuja( kuten esimerkiksi tuo RAAM jota aiemmin sivuttiin ) ja muita pitkäkestoisia suorituksia jotka ajetaan julkisella tiellä.
Aika huonosti löytyy mitään tietoa keskitetysti, mutta on tämä yksi "tuloslista": http://www.recumbents.com/wrra/records.asp
Lyhyillä matkoilla pelkkiä lowracereita ja mitä pidemmäksi kilapailuaika/matka venyy sitä enempi seassa on med/higracereita.
Eikä taida varsinaisia kilpanojapyöriä juuri olla, vaan nämä huippu mallitkin soveltuu oikealla rengastuksella vaikka retkiajoon. Vähän vieras puoli harrastuksesta niin saatan toki olla väärässäkin.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: nojapyöräprojekti (lwb, highracer vai joku muu?)

Viesti Kirjoittaja jooseha »

mhelander kirjoitti:

Minun 80-90 luvun kilpuri on taatusti kestävämpi myös pitkällä matkalla ja taakan kanssa kuin yksikään "matkapyöristä".

Menee pystypyöräily pahasti ohi aiheen joten jätetään se muille foorumeille, vaikka mieli tekisi kommentoida tuota!
Silmää pistää kuitenkin nuo lainausmerkit.

jviirret kirjoitti:

No tulipa ilmaistua vähän huonosti.

Saattoihan se vika olla lukijassakin :roll:

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: nojapyöräprojekti (lwb, highracer vai joku muu?)

Viesti Kirjoittaja Mahe »

thomsva kirjoitti:

Hahmottelin vielä mallia, jossa 451 kokoinen etupyörä ja 622 takana. Akseliväli on tuossa 163cm mutta noin pienellä etukiekolla sitä olisi helppo lyhentää tai pidentää. Ohjauskulma on sama kuin X-stream eli 57,5 ja tuohon piirrettyllä 40cm tillerillä ohjaustanko tulee jo liian lähelle. Tilleriä on siis varaa lyhentää tai penkkiä kallistaa lisää. Oliskohan tuo hyvä kompromissi vai onko saatu kaikkien vaihtoehtojen huonot puolet yhdistettyä yhteen pakettiin? :)

Näistä kuvista on vähän vaikea hahmottaa käsien asentoa kun ei ole mitään edes tikku-ukkoa sitä osoittamassa, mutta nuo tillerit kuulsotaa aika suurilta. Omasta LWB:stäni en ole tosin tuota mitannut.

Tuota kuvaa ihmettelemällä näyttää että kädet jää jonkin verran koukkuun, jolloin tilleriä saisi ehkä pienennettyä jos kädet ojentaa suoraksi eteen (ns. teräsmies?). Nää on tietenkin yksilöllisiä että mistä tykkää, mutta itse olen ainakin tuon huomannut oikein mukavaksi asennoksi, ei ole ollut tarvetta muokata.

En nyt ole viitsinyt alkaa asiasta vääntämään tässä ketjussa, mutta sanotaan nyt sen verran että Jorin epäilemättä laajaan asiantuntemukseen perustuvat käsitykset LWB:n käyttökelpoisuudesta yms. on vähän turhan jyrkkiä. Jotain mun ajatuksia ja kokemuksia asiasta voi lukea ketjusta http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=7&t=1500

Toisaalta mun lenkit on toistaiseksi pisimmillään 30 kilometrin luokkaa enkä niitäkään polje yhteen menoon ja tässä on puhuttu maraton_kilpailuista_ sun muista.

Markus Heikkilä - Pyörät: Specbike Technics Comfort tadpole trike / DFXL kinneri / Tern Link D7i taittopyörä / vm -74 Peltirunko-Jopo

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13840
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: nojapyöräprojekti (lwb, highracer vai joku muu?)

Viesti Kirjoittaja jori »

Mahe kirjoitti:

En nyt ole viitsinyt alkaa asiasta vääntämään tässä ketjussa, mutta sanotaan nyt sen verran että Jorin epäilemättä laajaan asiantuntemukseen perustuvat käsitykset LWB:n käyttökelpoisuudesta yms. on vähän turhan jyrkkiä. Jotain mun ajatuksia ja kokemuksia asiasta voi lukea ketjusta http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=7&t=1500

Toisaalta mun lenkit on toistaiseksi pisimmillään 30 kilometrin luokkaa enkä niitäkään polje yhteen menoon ja tässä on puhuttu maraton_kilpailuista_ sun muista.

Älkääs nyt tehkö minusta mörköä.

Minä olen luonteeltani suunnittelija, ja suunnitelma tehdään käyttötarpeen tai tilauksen mukaan. Jos tilaus on pyörä "pitkiä vauhdikkaita maantielenkkejä" varten, en suinkaan ole silloin tarjoamassa pyörää, joka on mukava lyhyemmillä (esim. 30 km) hidasvauhtisilla retkillä.

Pitkiä maantielenkkejä ei vieläkään ole kukaan tunnustanut (enää) ajavansa pitkärunkoisella. Kaikki, joiden tiedän ajaneen ennen, ajavat pitkät lenkit nykyään muun tyyppisillä pyörillä. Siksi uskallan ehdottaa valitsemaan mieluummin sellaisen pyörämallin, jonka useimmat ovat tuossa käytössä todenneet itselleen sopivimmaksi. En ainakaan menisi ehdottamaan kenellekään sellaisen pyörän käyttämistä pitkillä lenkeillä, jota en itse käytä sellaiselle lähtiessäni. :wink:

Jos tässä kuitenkin on kysymys johonkin muuhun tarpeeseen pyörän hankkimisesta, täytyy se ilmaista selvästi ja korjata "tilausta".

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: nojapyöräprojekti (lwb, highracer vai joku muu?)

Viesti Kirjoittaja Mahe »

jori kirjoitti:
Mahe kirjoitti:

En nyt ole viitsinyt alkaa asiasta vääntämään tässä ketjussa, mutta sanotaan nyt sen verran että Jorin epäilemättä laajaan asiantuntemukseen perustuvat käsitykset LWB:n käyttökelpoisuudesta yms. on vähän turhan jyrkkiä. Jotain mun ajatuksia ja kokemuksia asiasta voi lukea ketjusta http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=7&t=1500

Toisaalta mun lenkit on toistaiseksi pisimmillään 30 kilometrin luokkaa enkä niitäkään polje yhteen menoon ja tässä on puhuttu maraton_kilpailuista_ sun muista.

Älkääs nyt tehkö minusta mörköä.

Minä olen luonteeltani suunnittelija, ja suunnitelma tehdään käyttötarpeen tai tilauksen mukaan. Jos tilaus on pyörä "pitkiä vauhdikkaita maantielenkkejä" varten, en suinkaan ole silloin tarjoamassa pyörää, joka on mukava lyhyemmillä (esim. 30 km) hidasvauhtisilla retkillä.

Pitkiä maantielenkkejä ei vieläkään ole kukaan tunnustanut (enää) ajavansa pitkärunkoisella. Kaikki, joiden tiedän ajaneen ennen, ajavat pitkät lenkit nykyään muun tyyppisillä pyörillä. Siksi uskallan ehdottaa valitsemaan mieluummin sellaisen pyörämallin, jonka useimmat ovat tuossa käytössä todenneet itselleen sopivimmaksi. En ainakaan menisi ehdottamaan kenellekään sellaisen pyörän käyttämistä pitkillä lenkeillä, jota en itse käytä sellaiselle lähtiessäni. :wink:

Jos tässä kuitenkin on kysymys johonkin muuhun tarpeeseen pyörän hankkimisesta, täytyy se ilmaista selvästi ja korjata "tilausta".

Lähtökohtasi on ihan oikea esittämäsi pointit ovat pääosin erittäin hyödyllisiä ja osittain sellaisia mitä ei varmaan useammankaan pyörän rakentanut ole välttämättä tullut ajatelleeksi.

Tarkoitus ei ollut tehdä kenestäkään mörköä, ja arvostan asiantuntemustasi ja paneutumistasi suuresti, mutta erityisesti tässä ketjussa olet tuonut mielipiteesi esille aika jyrkästi ja ehdottomasti. Siksi halusinkin hiukan nostaa esiin omia positiivisia kokemuksiani.

Se että minä itse en aja pidempiä lenkkejä ei ole tähän saakka ollut pyörästä kiinni, vaan enemmänkin kuntoon ja ajankäyttöön liittyvä ongelma.
Lupaan kirjata tuohon ketjuun myös positiiviset tai negatiiviset kokemukset pitemmistä lenkeistä jos jaksan / ehdin sellaisia joskus ajaa. Tämän kesän tavoitteena olisi ainakin yksi n. 80 kilsan siivu polkaista, mutta jää nähtäväksi toteutuuko. On ihan mahdollista, että kerran kokeiltuani alkaa seuraavan nojakin etsintä / suunnittelu :)

Yhtenä osasyyllisenä LWB-runkoisten loistamiseen poissaolollaan täkälaisestä skenestä näkisin saatavuus- ja säilytysongelmat. Kukaan ei niitä myy (taisiis ei ole myynyt viimeaikoihin saakka, nythän ainakin savenmaalla on se halpis myynnissä), ja sellaisen varastointi tyypillisessä pyöräsuojassa lienee lähes yhtä hankalaa kuin tadpolen. Jos pyöriä ei ole niin ei niillä myöskään ajeta pitkiä tai lyhyitä lenkkejä ja kerrota kokemuksista foorumeilla.

Ketjun aloittaja voisi vaikka kertoa mitä hän itse tarkoittaa pitkällä nopealla lenkillä? Sekin kun on vähän makuasia, mulle esimerkiksi 30 kilsaa parinkympin keskarilla on jo aika pitkä ja nopea lenkki :)

Markus Heikkilä - Pyörät: Specbike Technics Comfort tadpole trike / DFXL kinneri / Tern Link D7i taittopyörä / vm -74 Peltirunko-Jopo

Vastaa Viestiin