Yep
Samoilla linjoilla kuin Jukka....yksin veivata 12h ei houkuttele,
jossain vaiheessa juttuseura/vetoapu on varmasti tarpeen ainakin
sille poppoolle, jotka eivät metsästä virallisia ennätyksiä
Yep
Samoilla linjoilla kuin Jukka....yksin veivata 12h ei houkuttele,
jossain vaiheessa juttuseura/vetoapu on varmasti tarpeen ainakin
sille poppoolle, jotka eivät metsästä virallisia ennätyksiä
Tapani
Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"
JuSa tuonne ensimmäiseen viestiin kirjoitteli, että "...pelin henki on rento, vapaamuotoinen elämyksen tavoittelu, ei niinkään erityinen kilpailu...". Elikkäs itse näkisin asian niin, että nuo mahdolliset peesaussäännöt koskisivat vain siellä sisälaidassa ajavia eli ennätyksien yrittäjiä, ulkolaidan porukka saisi ajaa niin kuin lystää vaikka ryhmässä rupatellen. Kunhan vaan jättävät leveyssuunnassa tilaa mahdollisille ohittajille, eivätkä ajolinjaa vaihtaessaan kiilaa takaa tulijoita. Joka haluaa ajaa oman suorituksensa ilman toisten peesiapua niin tehköön, ja jos porukka-ajo kiinnostaa enemmän, niin periaatteella "Pirkka peesaten läpi" voi myös edetä.
Tuntuu että tästä leikkimielisetä kisasta on tulossa piukkapiposta kilvan ajoa. Luulempa vaan kuuden tunnin jälkeen rupee vauhti hiipumaan ja jyvät ja akanat rupee erottuun joukosta. Että parempi vaan pitää 12h kokeellisena ajona. Kun palkintoja ei ole luvassa, muuta kuin se kunnia. Eikö loppujen lopuksi kukin aja vain omasta suorituksesta , sekä luota vain mittarinsa antamaan lopputulokseen. Jota saa sitten saunassa pähkäillä muiden kansa.
Kannatan rentoa menoa, minua saa ainakin peesata
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Nojanalle kirjoitti:Tuntuu että tästä leikkimielisetä kisasta on tulossa piukkapiposta kilvan ajoa. Luulempa vaan kuuden tunnin jälkeen rupee vauhti hiipumaan ja jyvät ja akanat rupee erottuun joukosta. Että parempi vaan pitää 12h kokeellisena ajona. Kun palkintoja ei ole luvassa, muuta kuin se kunnia. Eikö loppujen lopuksi kukin aja vain omasta suorituksesta , sekä luota vain mittarinsa antamaan lopputulokseen. Jota saa sitten saunassa pähkäillä muiden kansa.
Ei tiukkapipoisuutta! Olen samaa mieltä, että peesaamiskielto jää suositukseksi. Vaikka kyseessä ei ole "kilpailu" (mm. matkan mittaus perustuu pitkälti rehellisyyteen (sama koskee peesaustakin) ), niin tuloksia tullaan kuitenkin vertailemaan ja arvioimaan ja esim vuorovedolla, metrin ajovälillä saavutettu tulos ei ole vertailukelpoinen ilman peesausta saavutettuun: hieman pluffin makua. Siis kohtuu kaikessa. OK. 10m väli on ihan riittävä, eteenkin kun nojakit ovat virtaviivaisempia kuin triatlonpyörät. Muuten, peesattavakin hyötyy peesauksesta, takana ajavan etupaine puskee. Jopa turbulenssi voi vähentyä.
Tottakai väsyessä ajaminen alkaa tylsistyttää ja haluaa keskustella. Siispä se, että ajaa hetken rinnakkain välillä ja juttelee on ihan OK, jos vain ei tuki takaatulijoilta ohitusreittiä. Siis jonkun 2m säännön voi unohtaa.
Turvallisuudesta olen hieman huolissani. Peiliä ei tarvinne määräätä pakolliseksi, mutta voisi sopia myös, että kaistan vaihto kerrotaan ajoissa suuntamerkillä, lähinnä kädellä, että takaa nopeasti lähestyvä ei aja perään. Ohittamisia tapahtunee hyvin paljon, ja jos ei olla varovaisia, voi tulla vahinkoja. Eiköhän sinne neljäkin mahdu tarpeen vaatiessa rinnakkain, kunhan reunakaistat ovat hyvin käytössä. Tämä tässä siksi, että olen ikäänkuin turvallisuus- ja ensiapuvastaava.
ps. En ole maksanut osanottomaksua vielä. Maksan tänään.
JuSa kirjoitti:Turvallisuudesta olen hieman huolissani. Peiliä ei tarvinne määräätä pakolliseksi, mutta voisi sopia myös, että kaistan vaihto kerrotaan ajoissa suuntamerkillä, lähinnä kädellä, että takaa nopeasti lähestyvä ei aja perään. Ohittamisia tapahtunee hyvin paljon, ja jos ei olla varovaisia, voi tulla vahinkoja. Eiköhän sinne neljäkin mahdu tarpeen vaatiessa rinnakkain, kunhan reunakaistat ovat hyvin käytössä. Tämä tässä siksi, että olen ikäänkuin turvallisuus- ja ensiapuvastaava.
Jutustelijat ja muutenkin hitaammin ajavat ulkoreunaan. Kun mitataan kilometreja eikä kierroksia, niin tuloksen kannalta sama missä ajaa. Eli jos sinut ohitetaan usein, siirry ulommas.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Se mahdollinen riskilanne syntyy siitä, että on kaksi yhtäaikaista ohittajaa: nopeampi ja hitaampi: nopea ajaja lähestyy kahta peräkkäin etenevää hitaampaa ja aikoo ohittaa molemmat. Sitten yllättäen takimmainen edellä ajajista myös lähtee ohittamaan ensimmäistä ja seurauksena on peräänajo. Näin se tapahtuu maanteilläkin jos vilkkua ei käytetä. Siksi em tilanteessa keskimäisen ajajan pitää varmuuden vuoksi hyvissä ajoin ilmaista aikomuksensa mahdolliselle takaa tulijalle.
Vielä "leikkimielisyydestä". Minulla se ilmenee siinä, että tämän vuoden tapahtuma on varovaista oppimista. En tiedä resulsseistani. Vuosien kevyemmän urheilun jälkeen en enään ole kovakuntoinen 20-30:nen. Siis en aio vetää "hämärän rajamaille" (mihin olen vuosikymmeniä sitten tottunut) vaan kuullostella kropan toimintaa, pitää taukoja, pidempiäkin, jos siltä tuntuu ym. Siis jättää marginaalia. Jos kaikki menee hyvin, voin ehkä vuoden kuluttua (täytettyäni 60) suhtautua "tiukkapipoisemmin" omaan suoritukseeni, paremmin valmistautuneena, ehkä ME tavoitteena. Mutta nytkin haluan "puhtaan", vertailukelpoisen tuloksen itselleni. En peesaa enkä muutenkaan epäasianmukaisesti helpota suoritustani. Silloin saan parhaan opin. Kivaa sen on silti tarkoitus olla. Muilla saa olla sellainen asenne kun itselle parhaiten sopii.
JuSa kirjoitti:Se mahdollinen riskilanne syntyy siitä, että on kaksi yhtäaikaista ohittajaa: nopeampi ja hitaampi: nopea ajaja lähestyy kahta peräkkäin etenevää hitaampaa ja aikoo ohittaa molemmat. Sitten yllättäen takimmainen edellä ajajista myös lähtee ohittamaan ensimmäistä ja seurauksena on peräänajo. Näin se tapahtuu maanteilläkin jos vilkkua ei käytetä. Siksi em tilanteessa keskimäisen ajajan pitää varmuuden vuoksi hyvissä ajoin ilmaista aikomuksensa mahdolliselle takaa tulijalle.
Jep, suuntamerkkien käyttö on pakollista ohituksissa ja muissakin 'kaistanvaihdoissa', eli kun esim menee ulos radalta tauolle.
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Väliaikatietona tässä vaiheessa, että osallistujalistalla on kaksi ilmoittautunutta, enemmänkin mahtuisi mukaan . No elokuuhun on vielä rutkasti aikaa. Joka tapauksessa tapahtuma tullaan järjestämään, tuli lähtöviivalle sitten 2 tai 50 kuskia.
WRRA ei ole vielä kommentoinut mitään GPS-loggerin kelvollisuudesta viralliseen kierroslaskentaan, lähetin heille mittausdataa jokin aika sitten. Odotellaan ja muistutellaan aina välillä.
tm kirjoitti:WRRA ei ole vielä kommentoinut mitään GPS-loggerin kelvollisuudesta viralliseen kierroslaskentaan, lähetin heille mittausdataa jokin aika sitten. Odotellaan ja muistutellaan aina välillä.
Heitä voisi potkia uudemman kerran, on siitä jo niin pitkä aika kun heille dataa lähetit. Ainakin syksyllä vastailivat melko rivakasti.
tavasti kirjoitti:...Heitä voisi potkia uudemman kerran, on siitä jo niin pitkä aika kun heille dataa lähetit. Ainakin syksyllä vastailivat melko rivakasti.
Pari kertaa olen laittanut kyselyä datan lähettämisen jälkeen, viimeksi eilen. Jatkan kyllä potkimista, kunnes vastaavat.
Kyllä maar me osallistutaan tommoseen 12 h kisaan - tai siis ihan rennolla meiningillä - jos tämmöttet mummi/vaari-ikäiset huolitaan mukaan... Mites se ilmottautuminen tapahtuu vai käykö näin tässä ketjussa?
musti&siippa kirjoitti:Kyllä maar me osallistutaan tommoseen 12 h kisaan - tai siis ihan rennolla meiningillä - jos tämmöttet mummi/vaari-ikäiset huolitaan mukaan...
Mites se ilmottautuminen tapahtuu vai käykö näin tässä ketjussa?
Hienoa musti&siippa! Tapahtumassa ei todellakaan ole ikärajoja , ja kukin ajaa omaa tahtiaan.
Ilmoittautuminen tapahtuu tuota kautta:
http://www.lowride.info/12h/
Hienoa, tulkaa ihmeessä mukaan. Vaari-ikäinen minäkin olen. Nyt näyttää siltä, että en saa aikaiseksi tälle vuodelle etukatetta, mutta triken sivupyöriin aion ainakin tehdä umpilokasuojat, koska ne ovat, toisin kuin etukate, ihan hyvät arkikäytössäkin.
Kunnon nostaminen etenee: yhdistetty pyöräily/melonta-harjoittelu on kehittänyt pienen ylikunnon, mutta eiköhän tästä selvitä harjoittelun oikealla rytmittämisellä. Toisin kuin muutama vuoden takaiset kokemukseni osoittivat, näyttää siltä, että pystynkin melomaan kohtuullisella n. 125/min sykkellä, eli se ei ole kardiovaskulaarisen treenin kannalta mitenkään hukattua aikaa. Kumma juttu, aikaisempi kokeiluni muutaman vuden takaa antoi ymmärtää, että 110/min oli minulle melonnassa jo kova matkavauhtisyke. Pyöräilyssä matkasykkeeni on n. 135-140, mutta 12h ajossa on pidättäydyttävä suunnilleen tuossa melonnan 125:ssä. Uskon, että näissä kahdessa erilaisessa lajissa on synergiaa ja niitä yhdistämällä pystyn nostamaan energiankäyttökykyäni enemmän kuin pelkästään ajamalla.
Moi,
Onko kellään matkatavoitteita 1 tai12 tunnin ajoissa? Mulla on tavoitteita kun noin hienolle radalle pääsee mutta en anna pipon kiristää. Lähinnä tavoittelen omia ennätyksiä, virallisia tai epävirallisia ja ihan itseni takia. Heitän ne tähän foorumiin niin voitte sitten kiusata jos en niitä saavuta:
1tunti: 40 km, pulssi 92% maksista ja watit yli 250.
12 tuntia: 400km, pulssi 80% ja watit 210.
Menopelinä Velokraft NoCom levykiekoilla, tai oikeastaan 147cm versio jota voi kutsua UltraCom:ksi, NoCom on hieman korkeampi ja lyhyempi. Treenattu on vähän mutta enempi pitäisi.
Nojailija-Tero