aniarana kirjoitti:Vielä en ole kuullut, että kukaan olisi sillä saavuttanut edes 40 km/h nopeutta, mikä mäkiajossa on minimi puhumattakaan yli 50 km/h nopeuksia. Mitä semmoisella pelillä oikeasti tekee?
Vähän samalla kannalla omaan käyttööni, ja lisäksi vielä, sillä ei kuulemma ole mahdollista pysyä pystyssä soralla.
Mutta eipä tuo oma käyttöni ole koko totuus. Jos asuu melko tasaisella seudulla ja liikkuu vain kestopäälysteellä, niin eipä haittaa. Esim pohjanmaalla varmasti ihan kelpo peli. Silloin harvoin kun mäki vastaan osuu, voi siinä jarrutella.
Mäkisellä seudulla ei tuo oikein käy, koska on vain ylä- ja alamäkiä, ja jos alamäetkin jaruttelee, niin eihän perille pääse koko päivänä!
Kyllä minuakin kiehtoisi ajatus pyörästä joka jättää kädet vapaaksi, mutta rajoitustensa vuoksi ei tule kysymykseenkään.
aniarana kirjoitti:Itselläni on tavoitteena aikaansaada sellainen nojakki, jolla voisi tehdä matkaa täysin varustein vaikka Suomen päästa päähän.
Eiköhän tuo onnistu melkein millä pyörällä vaan (kunhan kuormaa saa jotenkin mukaan tarvitsemansa määrän). Riipuen pyörästä voi joutua valikoimaan reittiä, taluttamaan enemmän ja etenemään hitaammin. Ja joillakin pyörillä ei ole asiaa ylämäkiin talvella.
Pythonilla pitää täysin karsia pois sora- ja hiekkatiet. Voi olla veikeuksia päätyä esim leirintäalueille. Alamäissä pitää jarrutella. Ja miten mahtaa käydä python-kuskille valtatien laidassa muutaman rekan pyyhkäistessä ohi?
Itse sanoisin, että tadpolella reissun tekisi ihan varmasti.
SWB (ei lowracer) toimisi myös, mutta tuolla valtatien laidassa trike on ehkä rennompi, ei rekkojen imu heiluta. SWB on nopeampi, mutta eikös Sakarilla ole jo sen verran vapaa-aikaa ettei ole kiire? 
Molemmilla takapyörillä vetävä delta voisi myös toimia, kunhan olisi sellainen johon saa kuormaa. Ongelmanhan voi toki korjata ottamalla mukaan peräkärryn. Vain yhdellä pyörällä vetävä deltaa joutuu soralla yllämäissä hinaamaan, mutta se on onneksi varsin helppoa, eturenkaasta kiinni ja vetämään.
(Ja taas tuli juttu joka sopisi paremmin toisen otsikon ja jopa osaston alle)