3 rattaisen nojakin hahmottelua...

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja

Re: 3 rattaisen nojakin hahmottelua...

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Mustasudenkorento kirjoitti:

Tahtoisi vain hieman optimoida otsapinta alaa sekä penkin nojakulmaa loivemmaksi ja penkkiä alemmaksi, se olisiko siitä käytännön hyötyä en osaa varmaksi väittää...

Jos haluat deltan jossa penkki on alhaalla ja lisäksi loivan nojakulman niin konsteja on kaks:
-ketju sivuun, mun kinnerin tyyliin
-väliakseli
penkin etureunan etupuolelle ja siitä ketju kuljettajan ohi taakse.

Sitte saat penkin vaikka kuinka alas, mutta kuinka alas se kannattaa laittaa kun polkimia ei kuitenkaan juuri alle 35cm saa?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

jviirret kirjoitti:

Jos haluat deltan jossa penkki on alhaalla ja lisäksi loivan nojakulman niin konsteja on kaks:
-ketju sivuun, mun kinnerin tyyliin
-väliakseli
penkin etureunan etupuolelle ja siitä ketju kuljettajan ohi taakse.

Sitte saat penkin vaikka kuinka alas, mutta kuinka alas se kannattaa laittaa kun polkimia ei kuitenkaan juuri alle 35cm saa?

Jukka

Näin hän se on, nykysessä polkimien ja penkin ero on noin 15, penkin takareunan ollessa 30cm ja polkimet noin 45ssä...
Tuo suhde tuntuu kuiten aika hyvällä...

joten vois olettaa että penkin vois puottaa tuohon 20cm jolloin se olisi noin 5cm taka-akselin alapuolella jolloin painopisteen kuvittelisi olevan kohtuu hyvällä mallilla.
Väli akseli ratkaisu olisi tuttu jo nykyisestä ja ei tarvitsisi käyttää väli rullia eikä muitakaan vippas konsteja...

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Simon

Viesti Kirjoittaja Simon »

Mitä tuohon keltaiseen tulee niin istumakorkeus on 38 cm ja tuo penkin kulma on vähän hämäävä, se ei ole niin pysty kuin miltä
näyttää. Istumakorkeutta sais kyllä laskettua noin 10 cm ja penkin kulmaa loivennettua ja ohjaustangon tehtyä kuin lowricerissa
mikä muuttais olemusta jo paljon, jos vain niin haluais.
Ainakin alamäessä menee heittämällä ohi pystypyörien huilaamalla eikä, minulla ainakaan ole huomauttamista sen suhteen ja
olen enemmän kuin tyytyväinen. Sama koskee tandemia.

TV. Simon

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

Simon kirjoitti:

Mitä tuohon keltaiseen tulee niin istumakorkeus on 38 cm ja tuo penkin kulma on vähän hämäävä, se ei ole niin pysty kuin miltä
näyttää. Istumakorkeutta sais kyllä laskettua noin 10 cm ja penkin kulmaa loivennettua ja ohjaustangon tehtyä kuin lowricerissa
mikä muuttais olemusta jo paljon, jos vain niin haluais.
Ainakin alamäessä menee heittämällä ohi pystypyörien huilaamalla eikä, minulla ainakaan ole huomauttamista sen suhteen ja
olen enemmän kuin tyytyväinen. Sama koskee tandemia.

TV. Simon

Äärettömän leppoisahan tuo ajoasento tuossa keltaisessa on, sen vähän mitä sitä jyväskylässä koitin, niin tykkäsin kyllä...

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

PW
KOM

Viesti Kirjoittaja PW »

Onko Simonin keltasessa vetopuoli minkälainen ? Eli vetääkö yks takapyörä vai molemmat ?

Petr i

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Simon

Viesti Kirjoittaja Simon »

Keltaisessa kuin myös tandemissa vetää vain toinen puoli ja se mitä siitä on haittaa, se kuluttaa toisen puolen rengasta
niin että joutuu välillä vaihtamaan renkaita keskenään kulumisen ehkäisemiseksi, sehän myös jarruttaa vetävällä
renkaalla mutta, onneksi on myös etujarrut.

TV. Simon

jviirret

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Simon kirjoitti:

Keltaisessa kuin myös tandemissa vetää vain toinen puoli ja se mitä siitä on haittaa, se kuluttaa toisen puolen rengasta
niin että joutuu välillä vaihtamaan renkaita keskenään kulumisen ehkäisemiseksi, sehän myös jarruttaa vetävällä
renkaalla mutta, onneksi on myös etujarrut.

No oho, ei mun kinnerissä vaan tapahdu tuollaista, toisaalta, sillä nyt ei varmaan ole vielä edes 1000km täynnä :roll:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Jarcco
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Mustasudenkorento kirjoitti:

Eikös tuossa Jarcco´n deltassa ole penkki likempänä 40cm kuin 30cm?
paljonkos tuossa oli raideväli?

Joo, penkin alin kohta noin 40 sentissä. Raideväli oli 76 cm. Eikä ollut liian kiikkerä. Painopiste olisi voinut olla vielä lähempänä taka-akselia niin pito olisi ollut parempi.

Vastaa Viestiin