Raporttia matkalta kännykällä, teen sen hyvin brutaalisti, täydennän kun pääsen koneen ääreen.
Päivä 1.
Startti 7:15 Lappeenrannasta kohti pohjoista. Imatra, ruokolahti, sulkava, rantasalmi, leppävirta. Kokonaisetappi 265 km keskinopeudella 25 kmh. 220 km sähkö avusti, loput 45 km tulin puhtaasti kauramoottorilla. Sulkavalla Kellopään lomakylässä pysähdyin tunniksi lounastamaan ja lataamaan akkua, loistava paikka, hyvä ruoka. Perillä 17:45. Olut auki, suikuun ja lepoa. Huomena luotisuoraa kohti länttä.
Päivä 2.
Aamulla seitsemältä ylös ja totean että reidet on todella jumissa, tuleeko päistä mitään, mutta matkaan päästyään huomaan että siinä ne vetryy. Etappi: Leppävirta, Kuopio, Vesanto, Viitasaari, Kyyjärvi. 255 km. Vettä satoi ja aurinko paistoi. Maisemat vaihtelevat, reitti oli mainio. Vesannossa pysähdyin kahdeksi tunniksi lounastamaan ja latailemaan akkua ravintola Wanhaan vankkuriin. Otti 5€ rahaa akun latauksesta, ryöstö hinta, mutta parempi maksaa mukisematta. Määränpäässä 21:00.
Päivä 3.
Rennosti kyyjärveltä Lapuan kautta Vaasaan. Maisemareittejä mukaillen. Aluksi tuntu, onko tämä pelkkää suoraa, mutta viimeiset 50 km sai kierrellä ja kaarrella. Tasan 200 km (8:20 -16:30) tuli tauluun, ja peliin katsoessa naamataulua, näyttää hiukan pandalta, senverran solikka paistoi. Huomena pohjoiseen vai etelään? Siinä pulma.
Päivä 4.
Länteen. Lautalla uumajaan. Siitä maalaismaisemia mukaillen kohti Rämsösandia, välillä joutui E4 tielle poikkeemaan, mutta onneksi iltaa kohti alkoi trafiikki hellittämään, ja sai levollisin mielin edetä. Kohteeseen saavuin klo. 23:00, 230 km joista viimeiset 15 km taksilla kun ei huvittanut polkea. Loppumatkasta alkoi tuntumaan että pyörässä on vikaa kun se ei kulje, tai jaloissa ei ole voimaa. Aikani edettyäni etanan vauhtia tuli eteen pitkä lasku, alkoi nautiskelu.
Päivä 5.
Rämsandista Sundvalliin, etappi 50 km. Sundvallissa tuli kaupunkia ihailtua joka suunnalta. Sundvallista sähköjuna Gävleen, kätevästi kävi, pyörä sallitaan Uppståget junaan. Ei välttämättä onnistuu 9-15 aikana, rippuu konnarista.
Päivä 6.
Gävle - Tukholma(Laiva Helsinkiin). Pyöräily ei maistu, jalat on puuroa, joten Otin taas junan lähemmäksi Tunkoholmaa Uppsand väsbyhyn, 50 km tuli seikkailtua Tukholman ympäristössä vesisateessa, tietä tukholman keskustaan ei tahtonut millään löytyä, puhelimesta oli akku lähes finaalissa joten ei siitäkään voinut tarkistaa. Lopulta tie avautui ja pääsin, keskustaan ja laivaterminaaliin. Laivaan sisään, saunaan ja hengen ruokaa, eli spirittiä eri muodoissa.
Päivä 7.
Helsinki. Rautatieasemalle ja junalla kohti kotia, mutta nyt taas pyöräily maistuu joten jäänkin kouvolaan ja poljen siitä Lappeenrantaan. Pyörä mahtui vinoittan työntämällä juuri ja juuri junan ovesta. Lämmintä oli ja juuri ennen kotia sain kunnon vesikylvyn, lämmin sade teki hyvää.
Yhteenveto:
1070 km matka, 5,8 kwh kului sähkö matkalla. Pyörä pelasi koko matkan lähes moitteettomasti, kuskilla akillesjänne alkoi vihoittelemaan.