Thunderboltia rakentamassa

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Thunderboltia rakentamassa

Viesti Kirjoittaja Syväri »

KV1252 kirjoitti:

Saisihan siitä toki kaksi 20 asteen mutkaa mutta se on litistynyt sen verran että aika huono sauma tulee. Sinänsä kyseiseen kohtaan ei tule kovia rasityksia (etuakselin ja runkoputken kiinnityskohta, kuljettajan paino tulee etuakselille ja takaripustukselle) mutta jälki on rumaa ja epäilen kuinka vesitiiviin siitä saa.

Uusi putki pitäisi tulla ensi viikolla ja toivottavasti tämä nyt sitten onnistuu.

Nyt on tilattu myös renkaat, kääntörulla ja kuulanivelet, joten alkaa olla pikkuosatkin hiljalleen kasassa.

Vesitiiviin ja hienon saumasta saa kun ennen maalausta kitillä paikkailee reiät. Aikansa ottaa viimeistely ja hionta mutta onnistuu kyllä.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Thunderboltia rakentamassa

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Tässä ilmeisesti hitsataan tigillä? Itselläni jäis sillä kyllä toisiinsa epäsopivat putket liittämättä tukevasti.
Migillä ei ole mitään ongelmaa liittää tukevasti vaikka neliöputkea pyöreään päittäin, kestävästi ja veden pitävästi. Ruma toki tulee, mut siihen auttaa sitten hionta ja pakkelointi.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

KV1252
Viestit: 50
Liittynyt: 02 Loka 2010, 13:38

Re: Thunderboltia rakentamassa

Viesti Kirjoittaja KV1252 »

Tigillä toki, runkoputket on cromoa ja lankakoneella tehty sauma vaatisi lämpökäsittelyn (ei oo kalustoa siihen). Tigilläkin voi kyllä muurata rakoja umpeen, mutta se on äkkiä kamalan näköistä ja lujuuskin on vähän kyseenalaista.

Tämän kokemuksen jälkeen rungon laminointi vaahtomuoviytimen päälle hiilarisukasta olisi varmaan hermolepoa...

KV1252
Viestit: 50
Liittynyt: 02 Loka 2010, 13:38

Re: Thunderboltia rakentamassa

Viesti Kirjoittaja KV1252 »

Kuva
Kuva
Kuva

Poljinrunko käytettiin tällä kertaa kierteitten puhdistuksessa (syy ensimmäisen tuhoutumiseen oli tosiaan hilse, se ei millään pyyhkäisyllä lähtenyt, vaan kun piikillä kaiveli niin kierteistä tuli ja tuli ja tuli skeidaa...) ja nyt menee kasettilaakeri paikalleen mallikkaasti. Toivon mukaan rungon saa rakennettua viikossa valmiiksi kunhan viimein tulee kunnollinen runkoputki. Ei kyllä huvittaisi tehdä/teettää kaikkia osia kahteen tai kolmeen kertaan.

Vastaa Viestiin