Mun hankinta http://www.m5recumbents.com/site/EN/Oth ... Framesets/:
M5 Cr-Mo Low Racer (high bar)
Including seat / stem / handle bar / front fork: € 1,071.43
(EU citizens: € 1,275.00, incl. 19% VAT)
Sisälsi siis kaikki nuo, muttei mitään "kiinnityskamaa" kuten ohjainlaakeri. Penkille oli tarvikkeet ja pehmusteet pusseineen mutta penkissä ei ollut reikiä. Tangon päihin oli umpimuoviset (=painavat) pylpyrät jotka on vielä paikallaan, nyt kun pysyn pystyssä niin ne saa lähteä (ensi keväänä). Ketjulle tuli taittorulla ja paluuputki asetelma pultteineen.
Tilasin lisäksi tarakan, toisen pehmusteen penkkiin, suorapuolatun eturattaan gummeineen. Näin mukana tuli rosteripultit tarakan kiinnittämiseen takahaarukkaan.
Bram laitto kaupantekijäisinä (halvan) ohjainlaakerisetin mukaan joka on paikallaan mutta jo koloilla. Pitänee ostaa tollanen jossa neulalaakerit ainakin alaosassa.
Eli pyörän läjäämiseen ei tarvittu kuin tarakalle pari pulttia, kaikki vaijerit ja muut osat vanhasta maantiekilpurista, britti-jengoilla oleva keskiöakselisarja (kun kilpurissa oli italialainen). Sitten piti taistella jarrukahvat ja kitkavaihdevivut vielä ja porailla penkkiin reiät kiinnitystä ja tarakkaa varten.
Jos olis ollut järkeä tilatessa olisin ottanu 451 sisägummeja isomman nipun, niissä kun oli pidempi venttiilivarsi kuin paremmin muualla saatavissa. Ja ne peukalojarruvivut jos olisin niistä tiennyt. Ja kenties palkkapäivänä M5 jarrut kun ovat kuulemma niin kevyet ja tehokkaat sekä hiilikuitupenkin. Nuohan taitaa kaikki olla siinä TiCa lowracerissa...
Mutta kun piti päästä järjellisellä summalla nojailemaan ja viime kesä oli plänätty sitten tuunausten suunnitteluun ja tekoon. Hyvin tämä osuus on toiminut, ja värkki on pysynyt ajokunnossa koko ajan.