Kamutin kirjoitti:Jotenkin en vaan uskalla tohon pihalle pyörää jättää. Sen verran tavallisesta poikkeava ilmestys kuitenkin. Ja mitä "pyörävarastoon" tulee, niin se on autotallista pyörävarastoksi muutettu tila. Siellä sitten kahden kerrostalon asukkaiden pyörät. Trice veisi kahden tai kolmen pyörän tilan, eikä siellä ihan niin väljää taida olla.
Pyörien säilytystilat näyttävät varmaan aika tyypillisesti ahtailta trikelle. Ikävä tilanne, koska varastoissa on varmaan aika usein merkittävä osa sellaisia pyöriä, jotka eivät ole aktiivisessa käytössä eivätkä käyttökunnossa. Trikelle soisi löytyvän paikan, jos se tulee lähes päivittäiseen käyttöön.
Ei kai pyörävarastoosi olisi sovittavissa isännöitsijän kanssa seinätelinettä, johon triken voisi nostaa (ja ehkä lukita) - omalla kustannuksellasi? On tietysti tilasta ja isännöitsijästä kiinni, voiko tuo tulla kysymykseen. Pystyssä seinällä trike veisi aika vähän tilaa muilta pyöriltä.
Trike on toki erikoinen, mutta oma kokemukseni on, että omistaja ehkä arvioi siihen kohdistuvan kiinnostuksen suuremmaksi, kuin mitä se oikeasti on. Jos pyörä on pari ensimmäistä viikkoa pihalla / talon edustalla muiden ajokkien kanssa, sitä ei ehkä monikaan enää noteeraa. Lukituksen lisäksi voit tietysti irrottaa penkin ja säilyttää sitä kotona, niin kukaan ei ainakaan aja pyörääsi pois. Auton puolipeite tai joku muu viritys pitävät ajokin suunnilleen kuivana ja katseilta vähän piilossa. Talveksi sitten pysyvämpään säilytykseen pyörävarastoon (niin harva ajaa talvisin, että varaston ahtaus ei ehkä stressaa ketään talvikuukausina) tai maksulliseen säilytykseen.
Ulkona säilytettävää pyörää joudut varmaan huoltamaan vähän useammin verrattuna siihen, että kantaisit sen aina eteiseen. Jos eteissäilytyksen ongelmista (ajasta, vaivasta ja eteisen tilaongelmasta) kuitenkin seuraa koko pyörästä luopuminen, kasvanut huoltotarve ja epävarmuus pyörän säilymisestä ovat ehkä pienempi ongelma.