terppa kirjoitti:Laitoin äskettäin kirkkaan ledtakavalon jonkaa saa myös vilkkumaan, yhdessä viirin kanssa käytettynä autoilijat tuntuu ohittavan kauempaa. Itse ajelen erilaisilla kulkineilla 80-85 tkm/v ja soisin pyöräilijöiden valojen/viirin käytön yleistyvän, no ei normi(pysty)pyöräilijät sitä koskaan kehtaa virittää pyöräänsä eli taas piste nojapyörälle 
Olen huomannut saman. Ilman Euromarketin super-ledi vilkkujaa ohittelijat yleensä antavat vähän tilaa, tai pysyvät jopa samalla kaistalla. Kun ledi vilkkuu niin jo kaukaa kierretään toisen kaistan kautta. Tämä myös vielä valoisammalla, kuten nyt iltakahdeksalta. Etuvalon käytöllä saa vastaantulevien hullut ohitukset vähenemään, niitä kun hämärämmällä näyttää ilman tapahtuvan.
Kyllä näitä tillittäjiä piisaa ettei lowracer muka näy, mutta jotenkin mut on kuitenkin nähty eikä päälle ajettu. Toisaalta itse ajan "silmät selässäkin" asenteella eli ennakoin kaiken mahdollisen ja varaudun pahimpaan.
3M:n liimattavat heijastinnauhat on harkinnassa/hankinnassa. Niillä tarkoitus koristella kypärää, polkimien pohjat ja liimata runkoputken sivuille. Kun vaan löytyis perusväriltään sinistä (runkoon) ja mustaa (kypärään) niin ei nykyinen ilme muuttuisi paljoa.
Pimeän kelin ajokamppeisiin (styroksikypärän huppu) ompelen heijastinta myös ja jos vaan löytyis niin "high viz" paitaa tai takkia käyttäisin. Lumen tultua siirryn pyöräteille joten viidakon lait ei paljoa auta saati sitten parempi näkyminen, hiljaa kun joutuu joka risteykseen tms tulemaan.