No joo, jos karppaus on käytössä painon hallintaan pääasiassa niin minun ei siihen(kään) junaan tarvitse hypätä.
Tässä kun lupasin kilometrikisaan ahnehtia toisen tonnin viidessä viikossa tarkoittaa se aika dramaattista lenkkien pituuksien kasvua. Olen nyt reippaassa viikossa (liityin mukaan 21.8.) ajellut 92, 106 ja 96 km sekä juuri ennen 88 km:n lenkit.
Kävin puntarilla ennen liittymistä ja tuosta on paino pudonnut 2-2.5 kg. Ongelma on paremminkin että muistaa syödä tarpeeksi ettei laihdu liikaa. Pitää ehkä ottaa aamupala takaisin ruokavalioon... sitä ei tehnyt mieli syödä vähemmällä liikuntamäärällä kun paino tahtoi alkaa nousemaan.
Toisaalta karppaamis-periaate jossa syödään lihaa paljon/enemmän tuntui 90-luvulla raskauttavan lenkkejä, sopii näköjään aika jees tällaisiin kolmen tunnin lenkkeihin. Lähdin nimittäin tuohon 106 km:n lenkille kun tunti pari ennen oli syöty grillikylkeä. Sen kyllä heti huomasi, oli "jarruvarjo auki" heti lähdöstä ja tavoitevauhti 31 km/h tuntui heti alkuun että töitä saa tehdä. Mutta homma ei raskautunut ja koko lenkki kulki ihan ok. Jos taas alla olisi ollut enemmän hiilaripohjainen ateria kuten pääosin pasta- ja leipäpohjainen olisi alussa menty 35-40 km/h ja "jarruvarjo" olis aunnu tunnin parin päästä.
Näillä lenkeillä minulla ei ole ollut syötävää, juon vettä 1-2l ja 6.5 dl yleensä menee Gatorade -urheilujuomaa. Olen totuttanut itseni juomaan vartin välein vettä ja kahden vartin välein urheilujuomaa+vettä. Vettä menee sitten enemmän ja useammin jos on lämmin keli (25+ C) kuten keskikesällä.