Heipähei.
Olen nojapyöräilystä kovasti innostunut ja tarkoitus olisi hankkia oma pyörä. Pyörää tulisi käytettyä työmatkaan, kauppareissuille ja retkeilyyn. Alustavasti olen miettinyt HP velo spirit mallia http://www.hpvelotechnik.de/produkte/sp ... dex_e.html
Mitä mieltä tästä pyörästä jengi on? Jos teillä tulee mieleen muita malleja jotka pysyvät kohtuullisisssa hinnoissa (alle 1500) tai näkemyksiä niin niistä olisi kiva kuulla.
Timo
Uusi nojapyöräilijä
Uusi nojapyöräilijä
web.mac.com/timoanttalainen
- tavasti
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2761
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Uusi nojapyöräilijä
timoa kirjoitti:Jos teillä tulee mieleen muita malleja jotka pysyvät kohtuullisisssa hinnoissa (alle 1500) tai näkemyksiä niin niistä olisi kiva kuulla.
Nazcan Cruiser/Explorer halvimmilla osilla jäävät tuohon, Pioneer nippa nappa yli. Ensin mainittu on varmaan oikein kelpo vehje, ja tuolla osten-myydään taitaisi olla vielä yksi varusteltu sellainen käytettynä.
http://www.kolumbus.fi/vanderwoude/mallit
Ja ehdottoman halpaa hakiessa tämä olisi toki: http://www.ecobent.com/en/?Our_Bike
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Uusi nojapyöräilijä
Valintaan vaikuttaa merkittävimmin, käyttötarkoituksen lisäksi, yleisin käyttöympäristö. Tuo Spirit on lähinnä citypyörä, siksi tuo maalla asuva Tavastikin sinulle tarjoilee noita suuripyöräisempiä. Suuret pyörät ovat poikaa, kun tie muuttuu kuoppaisemmaksi ja pinta soraksi. Pienemmillä pyörillä pärjää hyvin kun alusta on visusti asfalttia. Tuo Spiritin pysty ajoasento on helppo tapa aloittaa nojapyöräily, mutta melko pian alat kaivata lokoisampaa noja-asentoa. Laiskuus kasvaa laiskotellessa.
Jori
- tavasti
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2761
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Uusi nojapyöräilijä
jori kirjoitti:Tuo Spirit on lähinnä citypyörä, siksi tuo maalla asuva Tavastikin sinulle tarjoilee noita suuripyöräisempiä.
No, enimmäkseen sen takia että en keksinyt paljoa muita alle 1.5kE pyöriä.
Myös säije 'Edullinen LWB' kannattaa vilkaista, dollarin kurssi on edullinen.
Esim tämä jäisi reilusti alle: http://www.cyclegenius.com/stx.html
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
No, onhan mun pakko laittaa tämä:
http://lowride.info/phpBB2/viewtopic.php?t=311
-JTH MCM #50
" Life is not measured by the number of breaths we take.
But by the number of places and moments that take our breath away!"
Entäpäs sitten taiwanin ihmeet? Eivät ainakaan ola kalliita. http://www.khellstr.net/bikee/nojapyorat/?c=TW-bents
Suositeltavaa tietysti olisi että kävisit noissa kotimaisissa nojapyöräkaupoissa
(sähköpyörä Hesassa on sua lähellä)Siellä voipi koeajaa ja testailla mikä itteä sitte rupeaa miellyttämään. Tervetuloa vaan meidän uusien nojakistien joukkoon (itellä ollu tuollainen tw bents arrow lokakuusta)
- tavasti
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2761
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
joe67 kirjoitti:Entäpäs sitten taiwanin ihmeet? Eivät ainakaan ola kalliita. http://www.khellstr.net/bikee/nojapyorat/?c=TW-bents
Ne ovat kai halpoja, mutta niistä on kovin niukasti tietoa.
Kukaan ei tiedä mitä malleja on, millaisia ne ovat ja mitä ne maksavat.
Sokkona voi tilata, ja muutaman kuukauden kuluttua saa sikansa säkissä. Siat taisivat onneksi olla kelvollisia?
Tuosta voisi tulla ihan business jos joku vaan rohkeasti tilaisi kohtuullisen erän (== saisi halvalla) ja alkaisi myymään. Tai sitten ei tulisi.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
tavasti kirjoitti:
Ne ovat kai halpoja, mutta niistä on kovin niukasti tietoa.
Kukaan ei tiedä mitä malleja on, millaisia ne ovat ja mitä ne maksavat.
Mitä ihmettä?? Sähköpyörän sivuillahan on mallit ja hinnat. linkki valmistajan sivuille. Kaapelitehtaalla voi käydä koeajamassa. Siellä koeajomallit käsittääkseni ainakin parista mallista. Juuri en keksi miten enempää vois saadakkaan tietoa? (netin lisäksi). Tietysti se että Kansosella olis enemmän malleja koeajossa.
Tuli vielä mieleen että täältä keskustelupalstalta voi lukea tw bents omistajien kokemuksia ja kyselläkki voi.
- tavasti
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2761
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
joe67 kirjoitti:Mitä ihmettä?? Sähköpyörän sivuillahan on mallit ja hinnat. linkki valmistajan sivuille. Kaapelitehtaalla voi käydä koeajamassa. Siellä koeajomallit käsittääkseni ainakin parista mallista. Juuri en keksi miten enempää vois saadakkaan tietoa?
Kolmesta on noin-hinta, joista yksi on Performer-sarjaa, eli tw-bents ei enää tee. Pyöristä on kovin vähän tietoja, ei mittoja, painoja.
Valmistajan sivuilla pyöristä lähinnä kuva (jos sitäkään), ja epämääräisesti 'uudet mallit tulossa' tms, mutta ei oikeastaan tietoa onko vanhat mallit vielä myynnissä, mitä ovat uudet mallit, jne.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Uusi nojapyöräilijä
jori kirjoitti:Tuo Spiritin pysty ajoasento on helppo tapa aloittaa nojapyöräily, mutta melko pian alat kaivata lokoisampaa noja-asentoa. Laiskuus kasvaa laiskotellessa.
Tämäkin on yksilöllistä. On nyt tullut kokeiltua selkänojan kulmia 20-70 astetta väliltä ja mukavimmalta tuntuu tuommoinen 45-50 astetta ja polkimet penkin korkeudella. Alle 40asteen kulmat vaatii mulla niskatuen ja se tuo omat hankaluutensa mukanaan. Mutta sekään ei ole hyvä, että polkimet on ylhäällä ja penkki pystyssä, onneksi tällaisia tehdas nojakkeja ei taida olla edes tarjolla.
Tuo spiritti on varmasti mukava. Mutta nopea se ei ole(korkea ja pysty ajoasento), eikä huonojen tai lumisten teiden ajokki.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 10 Huhti 2007, 16:40
- Paikkakunta: Vantaa
tavasti kirjoitti:... Pyöristä on kovin vähän tietoja, ei mittoja, painoja.
Valmistajan sivuilla pyöristä lähinnä kuva (jos sitäkään), ja epämääräisesti 'uudet mallit tulossa' tms, mutta ei oikeastaan tietoa onko vanhat mallit vielä myynnissä, mitä ovat uudet mallit, jne.
Näin Tw-Bents -maahantuojana ihmetyttää kyllä miten ihmeessä valmistajalla ei ole hinnastoa, tai edes luetteloa. Ennen koko viimekeväisen setin hinnan varmistumista arvioimani hinnat olivat ilmeisesti halpoja, koska pääsen viime kevään tilauksesta omilleni sitten kun peräkärryt, Trike-X ja Adventure-plus on myyty, ja Bilteman hinnastosta pyörätarvikepuolelta vakoilin että samoja katteita ottavat. Paljousalennuksia odottelen. Ehkä valmistajalla on vastaava meininki?
Sähköpyörä ontuu työvoiman voiman puutteessa, mutta nyt kun kerran patistettiin, niin ainakin punnitsen nuo pyörät, ja panen tulokset julki... jahka käyn Kaapelitehtaassa... ja vaihdan Arrowista nastarenkaat kesärenkaisiin. Mitä muita mittoja ottaisin?
Spirit on kyllä mukava laite. Miinuksena pieni etupyörä yhdistettynä lyhyeen joustoon.
- tavasti
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2761
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Ydinlaskeuma kirjoitti:Mitä muita mittoja ottaisin?
Trikeistä raideväli ja kokonaisleveys on varsin oleellinen mitta. Akseliväli, istuinkorkeus ja istuimen selkänojan kulmien raja-arvot.
Bonusta on etenemä pienimmällä/suurimmalla vaihteella kammenkierrosta kohti. En tosin ole varma olisiko nyt ollut tarjolla riittävät tiedot tuon laskemiseen.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Kokoajan tulee viisaammaksi, ehkä tuo spiritin asento on liian pystyssä ja huonokuntoisilla teillä tulee ongelmaa. Kuuleman mukaan tarpeeksi pientä nastarengastakaan ei ole spiritiin saatavilla?
Nuo Nazcan mallit alkoivat myös viehättää vaihtoehtoina, lähinnä cruiser. Luultavasti olen jo päätynyt yläohjaukseen taluttamisen takia. Retkiäkin tulee varmasti ajeltua joten isoista renkaista tulee olemaan hyötyä.
Lähinnä hinta on se mikä on vastassa, ihan kauheasti uuteen pyörään ei ole varaa sijoittaa vaikkakin laatu maksaa (toivottavasti???)
web.mac.com/timoanttalainen
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
timoa kirjoitti:Kuuleman mukaan tarpeeksi pientä nastarengastakaan ei ole spiritiin saatavilla?
Joo, ei taida olla 16" nastarenkaita olemassa? Jos tarkoitus on enempikin ajaa talvella, niin en kyllä 20" renkaalla olevaa pyörää lähtis suosittelemaan. Kyllä sillä pärjää, mutta lumessa on raskaampi kulkemaan kuin 26".
timoa kirjoitti:Luultavasti olen jo päätynyt yläohjaukseen taluttamisen takia.
Tuokin on paljon tunteita herättävä valinta. Pääsääntöisesti kuski kannattaa sitä ohjaustapaa minkälaisella on nojailun aloittanut.
timoa kirjoitti:Lähinnä hinta on se mikä on vastassa, ihan kauheasti uuteen pyörään ei ole varaa sijoittaa vaikkakin laatu maksaa (toivottavasti???)
Vaihtoehtojakin on:
-Käytetty pyörä
-Oma valmiste
-Itse tekeminen
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
- tavasti
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2761
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
timoa kirjoitti:Nuo Nazcan mallit alkoivat myös viehättää vaihtoehtoina, lähinnä cruiser.
Nazcat on laadukkaita ja toimivia pyöriä. Ja hinta sisältää jo 'kaiken' eikä tarvi alkaa erikseen lokareita ja tarakkaa, jne ostaa.
Hintakin edullisemmasta päästä, tosin taiwanilaiset menee alle.
timoa kirjoitti:Luultavasti olen jo päätynyt yläohjaukseen taluttamisen takia.
Taluttaminen on yliarvostettua hommaa harvemmin sitä tarvii tehdä, ja onnistuu alaohjatunkin taluttaminen. Parista narunpätkästä josta sitoo sarviin voi olla apua taluttamissassa.
Valitse sen mukaan kumpi sinusta on mukavampi.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"