JuSa kirjoitti: Toisaalta ihan totta, minulla on enemmän lihaksia ja tasaisemmin jakautuneena kuin nuorena, joka selittää osan isommasta peruspainostani.
Sama minulla. Vatsalihakset ovat jakautuneet nykyisin niin tasaisesti, ettei eri lihaksia erota lainkaan toisistaan 
JuSa kirjoitti: Minulla ei ole sellaista kokemusta, että kestävyysharjoitukset jotenkin erityisesti lisäisivät ruokahalua, jopa ihan päinvastoin: voin korvata suurelta osin ilta-aterian lenkillä, jonka jälkeen riittää ihan kevyt pikkuateria.
Sama kokemus.
JuSa kirjoitti:Olen "lakto-ovo-vegetaristi". Ruokavaliooni kuuluvat pakostikin hiilihydraatit, mutta koitan välttää "huonoja hiilihydraatteja". Syön kokojyväleipää, kaurapuuroa, perunoita, tummaa riisiä. Päävalkuaisainelähteeni ovat viljan valkuaista (mm. kaurassa on paljon valkuaista) aminohappokokoonpanoltaan täydentävä soija (m. tofu) ja muuta palkokasvit, maito ja juusto, jossakin pienemmässä määrin kananmunat.
Kokeilepa vältellä viljaa ja korvaa se rasvalla ja vihanneksilla. Asiaan lähemmin tutustumattomalle ei voi kylliksi korostaa rasvan määrän lisäämisen tärkeyttä. Viljasta saamasi energian voit milloin tahansa korvata rasvalla ja valkuaiset esim papujen tai juuston valkuaisella. Ei siinä viljassa sitä valkuaista niin paljon ole.
Ote: Fineli.fi
Kaura-------------1004 kJ/100 g
rasva-------------------------10%
proteiini---------------------14%
hiilihydraatti imeytyvä---73%
Juusto keskimäärin----1464 kJ/100g
rasva-------------------------70%
proteiini---------------------29%
hiilihydraatti imeytyvä---0%
Päivän valkuaiset saadaksesi täytyy sinun syödä kauraa noin 700 g, jolloin saat energiaa yli 7000 kJ. Sama homma juustoa syömällä vaatii vain puolet määrästä 350 g ja antaa energiaa 5000 kJ. Tuossa on se syy, miksi viljaa syömällä on vaikea laihtua. Tarvitsemasi aineet saadaksesi, joudut syömään paljon ylimääräistä energiaa. Jättämällä viljan pois ja korvaamalla sen oikeastaan millä tahansa ruoka-aineella, paitsi sokerilla, laihdut.
Rasvassa on tietenkin paljon energiaa, mutta rasvaa ei keho suostu syömään energiamielessä liikaa. Ei vaan putoa. Hiilareita menee helposti liikaa, koska ne oikaisevat suoraan ohutsouolesta vereen glukoosiksi oli verensokeri sitten korkealla tai ei. Jos verensokeri on jo korkealla, mihin ei vaadita kuin alkupalaksi muutama gramma hiilaria, maksa varastoi loput glukoosit myöhempää käyttöä varten läskiksi. Rasvasta sen sijaan tehdään energiaa vasta maksassa, joka tekee energiaa vain jos siitä on puutetta, eli veren sokeri alhaalla.
Sori, meni ruokajutuiksi, vaikka aihe oli kuntotesti. Siirtäkää modet, jos näette tarpeelliseksi, varsinkin jos vastauksia tulee ruoasta, eikä kuntotestistä.