No tässä vähän lisää kuvia...

Tässä on hampaat leikattu esiin...

Ja tässä pienempi ratas valmis. Kuvasta ei ehkä selviä että hampaat on ohennettu 2mm:n vahvuuteen sisäpuolelta sekä lattaviilalla kärjet ohennettu suipoiksi.
Itse hampaiden muoto on tehty niin että merkkasin ennen reikien auki leikkaamista mihin asti hammas yltää ja sitten tuossa työstöpöytä-asetelmassa käsin hammas kerrallaan muotoilin ne aika lähelle tehtaan rattaiden muotoa.

Ja tässä valmis "tuote". Ketju istuu kuin tehtaan tekemänä molemmille rattaille...

Tästä saattaa selvitä että isompikin ratas on ohennettu hampaiden kohdalta ensin 2mm vahvuuteen ja sitten rälläkän lamellipaperilaikalla jyrkkä reuna viistetty pois. Ratas muistuttaa sisäpuoleltaan tehtaan ratasta, kuitenkin ilman ketjun siirtoa helpottavia uria ja terästappeja.
Kuvasta voi myös selvitä että kaksi kammen "sormea" tulee ketjun tielle kun pienempi on alkuperäisen 34-piikkisen 10% ovaali versio. Campyn kampia en lähtisi hiomaan mutta näitä kyllä, vaikka ovat uudet, joten nyt ketju istuu...
En lähde kuvaamaan tai tarkemmin selostamaan miten työstössä käytetty porakone jossa karbiditerä on saatu pysymään paikallaan. Asetelmassa on vahingon vaara, itse ennakoin kaikki joten lievästi kuuman alumiinin kovettamia sormenpäitä lukuun ottamatta vahinkoja ei pääse syntymään. Muista en sitten olisi niinkään varma.
Periaate kuitenkin seuraava: terän alle 2mm:n päähän puukappale, näiden välissä ensin hampaiden kohdalta ohennus ja sitten kerralla 1.5 mm hampaiden pohjakuopan "alle" asti ulottuva ohennus.