
Tuossa se on nuolimainen
runko. Vertaan sitä tässä hiukan perustriken runkoon, jossa etuakseli on kampikeskiön takana ja jalkojen alapuolella.
Nuolessa etuakseli kulke polkimien etupuolella ja kurottaa sieltä taakse siten, että pyörät ovat suurin piirtein kampikeskiön kohdalla. Kun etuaksein ei tarvitse väistää kantapäitä, vaan se on siirretty jalkojen etupuolelle reilu puoli metriä edemmäs, on etuppyörien kuormaa saatu kevenemään, joka vastaavasti on siirtänyt painoa enemmän suuremmalle takapyörälle pidon ja rullaavuuden parantamiseksi. Tässä se on erityisen tärkeää, sillä kiekot ovat KMX settiä ja etupyörät siis vain 16" kokoiset.
Olka-akselit ovat mikroautosta, mistä syystä ohjainvarret ovat taakse päin ja raidetanko on jouduttu asentamaan poikittain yli rungon. Jalkojen liikkeelle jää niukalti ilmaväliä, mutta mahtuvat ne siinä juuri ja juuri pyörimään. Oikean suuntaiset ohjainvarret olka-akselissa olisivat mahdollistaneet raidetangon suuntautuvan vinosti eteen akseliputken suuntaan. Raidetankokompromissista huolimatta nuolimaisessa rungossa on erinomaiset tilat kulkea istuimelle, eikä tarvitse pelätä, että etuakseli jyrää kantapäille, jos jalat putoavat polkimilta.
Toki haittaakin tuosta runkokonseptista on. Kauempana painopisteestä oleva etuakseli antaa samaa raideleveyttä kohti hitusen vähemmän sivuttaisvakavuutta ja runkoon tulee pidemmälti putkea. Putken ei kuitenkaan tarvitse olla niin vahvaa, kuin perustriken etuakselissa, joten ihan varma ei voi olla, olisiko rakenne optimoituna painavampi kuin perusmalli.
Laittaisitko Pekka sisäkuvia / alta, jossa näkyy tekniikka ja punnitsisit painon.