Tuo pystyyn nosto on kätevä varastoitaessa huoltohommissa.
Huomaa ovaalieturatas!
Sakari
Tuo pystyyn nosto on kätevä varastoitaessa huoltohommissa.
Huomaa ovaalieturatas!
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Juu on pienempi ovaali ja aika reippaasti yli 10%... Pakka näyttää maastopyörän pakalta mutta noilla riisitikuilla, kuten herra itsekin totesi, on mokomat 60/74-piikkiset vähän liikaa.
Veikkaan että äijä ajaa 60-70 kampikierroksilla jolloin tarvitaan isot ketjurattaat ja "pedal steering" ei häiritse kovin paljoa.
Mutta mielenkiintoinen konstruktio, ja että ohjaustangolla ei juuri ohjailla. Tai vastustella polkemisen ohjaamista. Ajatus on kyllä oikea että saada olkapäät kylkiluita vasten mutta vähän leveä silti on tuo tanko.
Ja että kutakuinkin halpis osilla on ja etuvetosena jotakin 12kg paino. Ei paha...
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
Taitaa olla tämä lentokoneteollisuus olla syynä tuohon keveyteen. Tässä on hyvä esimerkki kotelorakenteesta. Jos oiken ymmärsin miehen puheista niin tuo ohjainlaakeri on ollut aika kuormituksen alla ja on tämän pyörän akileen kantapää. Mitä tulee noihin välityksiin , niin kyllä niillä pärjää tuolla tasamaa alueella. Kaveri on jotenkin tutun näköinen , olisiko vanhoja kilpapyöräilijöitä. Parasta tässä vilmissä oli tuo miehen innostus omasta pyörästään.
Ei niillä osilla nyt hirveetä painoeroa saavuteta.Renkaat ja vanteet ne haukkaa, rungon kansa sen suurimman osan. Tuota pyörää kun vähän viellä kehittää, niin voisi olla ihan kaupallinenkin mahdollisuus.
Nojanalle kirjoitti:Taitaa olla tämä lentokoneteollisuus olla syynä tuohon keveyteen. Tässä on hyvä esimerkki kotelorakenteesta. Jos oiken ymmärsin miehen puheista niin tuo ohjainlaakeri on ollut aika kuormituksen alla ja on tämän pyörän akileen kantapää. Mitä tulee noihin välityksiin , niin kyllä niillä pärjää tuolla tasamaa alueella. Kaveri on jotenkin tutun näköinen , olisiko vanhoja kilpapyöräilijöitä. Parasta tässä vilmissä oli tuo miehen innostus omasta pyörästään.
![]()
Ei niillä osilla nyt hirveetä painoeroa saavuteta.Renkaat ja vanteet ne haukkaa, rungon kansa sen suurimman osan. Tuota pyörää kun vähän viellä kehittää, niin voisi olla ihan kaupallinenkin mahdollisuus.
Joo innostus oli aitoa. Ja äijä kuiva joten on se ajanut pyörällä selvästi ja varmasti kovaakin.
Ja tarkoitin juuri rattaita/napoja, muut osat (keskiökampisarja pois lukien) painoerot on grammaluokkaa. Painavimpia ovat ratassetti ja kampisarja + keskiölaakeri.
Jos käytetty alumiini on lentokoneissa käytettyä "duralumiinia" on se ohuenakin lujaa/sitkasta ja siten sitä käyttämällä 3d-kolmio rakenteilla kevyttä. Jäi vähän epäselväksi onko laitos hitsattu kasaan vai niitattu.
Ainakin sitä emäputkea näytti olevan hitsattu ja kauan sitten; ei ollut ruosteessa joten lienee alumiinia. Ja runkoa ei oltu lämpökäsitelty kun jälkikäteen piti vahvistaa -> hitsauksen kovettama alue haljennut ?
Mutta mielenkiintoinen pyörä kuitenkin. Kyllä omin käsin saa tehtyä kun varaa riittävästi aikaa ihan mukavia kulkimia ja tässä tapauksessa varmaan kilpailukykyisenkin. Kuten paino, ajoasento ja että on ollut pitkään käytössä, kertoo.
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
Voimakas oli ovaali juu. Mahtaako olla etuvetoisissa hyödyllinen kun tuossa naisten 12h ennätyksessä cruzbikessää oli myös ovaali ratas. Tosin luokkaa 10%