Mulla alko talvipyöräily sunnuntaina kun kävin lowracerilla ekan pyörätielenkin sitten kevään vetäsemässä.
Pakkasta oli -6 .. -8 ja vain vähän tuuleskeli. Tiet oli jää-rähmässä kun lämpötilat on nollan molemmin puolin pomppineet ja vähän on vettäkin sekaan sadellut, päällä hieman lunta ja pääosin hiekoitettu. Autotiet ihan lentokunnossa, niille ei mitään asiaa enää...
Mutta sen verran on tullut kesällä ajettua, ja 10-lehtisen vaihteiston koeajo kun oli suorittamatta kuten MP:n hiilikuituinen penkki niskatukineen siinä testaamatta, että rohkaistuin lähtemään slikseineen päivineen, laskin vaan vähän paineita kesäkeleiltä jotta pitoa saisi hieman lisää. Hyvillä lipoilla olisin saanut tuhottua molemmat hiilikuituiset osat
.
Yllättävän tasapainoista oli ajo vaikka yksi kohta lenkkiä on ei-kenenkään-huoltovastuulla ja ilman hiekoitusta, aika mellevää kun vauhtia oli 30-40 km/h ja joka polkasulla löi takapyörä vähän tyhjää
. Onneksi oli suojalasit silmillä, hiekkaa kun tuli syliin jonkun verran.
Lenkin jälkeen liimailin sitten talvituubit MP:n rattaisiin, eteen Schwalben Milano -treenigummi jossa siksak-kuvio (sliksin sijaan) ja taakse U.S.S.R talvituubi. Hiilikuituinen/lowracerin kisaratas kun omaa tuubiteipillä liimatun gummin niin siihen ei talvirentasta laiteta, ajelen tuolla samalla takarattaalla molemmilla ja vaihdan 9-10 vaihteista pakkaa pyörän mukaan. Sekin on nyt helppoa kun on tarkoitukseen oikeat työkalut
.
Muoks: ja lowraceriin heitin (tai paremminkin taistelin, "tuhoutumaton" rengasrautakin särkyi) Maxxis DTH 451-gummin, siinä kun on vähän pitokuviota. Saa nähdä miten pitää ja rullaa verrattuna 28mm:n Durano-sliksiin.