Pyörävarkauksista

Tiedätkö uuden kiinnostavan linkin? Infoa muitakin kirjaamalla linkkisi tänne.
TeemuN
Viesti:

Re: Pyörävarkauksista

Viesti Kirjoittaja TeemuN »

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Kyllä se niin on että jos varas haluaa sinun pyöräsi niin kyllä se sen vie. Minulla oli aikanaan hyvä retkipyörä ja nostin sen aina yöksi sisälle. Eräänä aamuna kun olin lähtemässä töihin nostin sen pyörätelineeseen ja laiton sen kahteen lukkoon. Toinen oli kiinteä runkoon hitsattu malli ja toinen keskihintainen vaijerilukko joka oli kiini pyörätelineessä. Tietysti kun olin töihin menossa oli tarakalla laukut ja eväät siellä. Jostain syystä olin joutunut viellä ennen lähtöäni poiketa sisäälä. Kun tulin niin vaijerilukko siinä maassa yksin töllötti ja pakettiauton renkaanjäljet vieressä. Kyllä pisti kiukuksi. Sihen tuli naapurin rouva ja ihmetteli sitä että mitä siinä kiroilin ja kertoi että kerrostalomme pihaan oli tullut iso pakettiauto ja siittä oli tullut pari miestä ulos , he nostelivat ja leikkoivat vaijerilukot voimaleikureilla poikki.
Minä siittä kysymään että otitko rekkarin ylös niin akka tokas että. Hän luuli että ne vie niitä pyöriä huoltoon , kun olivat kerran aikaisemmin hänelle niin sanonneet. Eli kun on riittävän härski niin kaikki onnistuu ja kukaan ei estä.
Eikä nämä tunnisteet runkon alla auta että saisit pyöräsin takaisin. Sillä useita vuosia Varkauden jälkeen löysin pyöräni kirputorilta ja luulin saavani silloin takaisin pyöräni . En kun myyjä oli ostanut sen hyvässä uskossa joltain kaverilta, ja oli nyt oikea omistaja. Kun oikein kuitilla osoitti sen omistavansa. Että tämmöstä tällä kertaa, varas ottaa kun ottaa ja omistajat kärsii, :mrgreen:

jviirret

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Nojanalle kirjoitti:

Kyllä se niin on että jos varas haluaa sinun pyöräsi niin kyllä se sen vie.

Tässä ollaan asian ytimessä :!:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

irakas

Viesti Kirjoittaja irakas »

Joskus 1990-luvulla olin ostanut uuden maaastopyörän ja olin eräällä talolla pihatalkoissa. Koska työskentelin aivan pyöräni vieressä, en ollut sitä lukinnut. Siihen tuli nuorehko pojankloppi ja lähti ajamaan pyörälläni. Ajattelin, että hän vain haluaa kokeilla uutta pyörääni ja ajaa kohta takaisin. Sitten huusin hänelle, että tuleppa jo takasinpäin. Hän vain käänti päätään ja sanoi, että en tule ja ajoi tiehensä. Sain pihasta lainaan auton ja lähdin perään, mutta hän ehti häipyä. Näinkin törkeästi voi pyörän varastaa. :twisted:

Sakari

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

PW
KOM

Viesti Kirjoittaja PW »

Mie oon kapinoinut pyörävarkauksia vastaan jättämällä nojikseni lukitsematta :wink: hyvin on toiminut ei oo kukaan vient.
Ehkä se kertoo jotain pyörän laadusta kun ei kelpaa :roll:

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jviirret

Viesti Kirjoittaja jviirret »

PW kirjoitti:

Ei minusta. Pyörä voi olla hyvinkin laadukas ja silti ei kiinnosta varkaita. Uudet ja uuden(kalliin) näköiset kelpaa. Eripari kumit, likaisuus, öljyroiskeet, ruoste, maalinsotku, teipin pätkät ja hapettumiset eivät heikennä pyörän "laatua" mitenkään mutta vähentävät varkaiden mielenkiintoa melkoisesti. Varsinkin jos vieressä on joku parempikuntoisen näköinen pyörä. Eli ei pysäköidä sitää omaa pyörää romujen vaan hienojen pyörien sekaan :wink:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

mhelander

Viesti Kirjoittaja mhelander »

jviirret kirjoitti:
PW kirjoitti:

Ei minusta. Pyörä voi olla hyvinkin laadukas ja silti ei kiinnosta varkaita. Uudet ja uuden(kalliin) näköiset kelpaa. Eripari kumit, likaisuus, öljyroiskeet, ruoste, maalinsotku, teipin pätkät ja hapettumiset eivät heikennä pyörän "laatua" mitenkään mutta vähentävät varkaiden mielenkiintoa melkoisesti. Varsinkin jos vieressä on joku parempikuntoisen näköinen pyörä. Eli ei pysäköidä sitää omaa pyörää romujen vaan hienojen pyörien sekaan :wink:

Jukka

Itse kuljin 90-luvulla Oulussa kaikilla lenkeillä Rossin maantiepyörällä joka oli 80-luvun lopussa maksanut yli 16t mk. Pyörässä oli kaikki parhaat Campon osat, se oli muutettu TT-malliseksi huippuluokan Mavic tangoilla ja itse hitsaamalla satulatolppaa ajoasento saatu kohdalleen.

Mutta se ei näyttänyt mitenkään erikoiselta, koska oli päivittäin käytössä niin likaa löytyi ja öljyä jne (periaate oli huoltaa pyörä kahdesti vuodessa ja niiden välillä vaan pestä hiekka ja kura pois sekä perään rasvata kettinkiä & vaijereita). Lukituksen virtaa hoiti halpa kierukka vaijerilukko ja mm Raksilan uimahallilla pysyi tallessa ihan helposti. Herätti pääkaupunkiseudun tri-kisoissa hilpeyttä verrattuna sikäläisiin uutuuttaan kiiltäviin pyöriin... kunnes päästiin tien päälle :D

Mutta sitten 90-luvun puolessa välissä ilmeisesti idän suunnasta tuli osaavampaa väkeä jotka ymmärsivät laadun päälle; muutamalta alan harrastajalta lähti kallis (kylläkin yleensä uudehko) kilpapyöräkin omille teilleen... joten päädyin sitten käyttämään vaniani pyörävarastona jos jouduin jättämään kalustoa paikkaan missä tallessa pysyminen epäilytti.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Pastori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Hilpeitä videoita lukon käytöstä. Lienenkö joskus johonkin tämän linkin laittanut.

http://www.streetfilms.org/hal-grades-y ... e-locking/

irakas

Viesti Kirjoittaja irakas »

Tuo on ollut täällä joskus aikaisemmingin, mutta ei haittaa, koska on niin hyvä juttu. :D

Minä olen lukinnut nojiksiani yli 10 vuoden aikana ainoastaan yhden kerran, kun jätin sh2:n yöksi keskikaupungille. Tuntuu, että, jos pelistä huomaa, että se on omatekoinen, se jätetään jo pelkästä kunnioituksesta rauhaan. Kaksi pyöräiset jäävät senkin vuoksi varastamatta, kun varas arvaa, että niillä ajamaan lähtö saattaa olla ongelmallista! :mrgreen:

Sakari

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

TeemuN
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeemuN »

Emäputkeen kätkettävä jäljitin.
http://www.youtube.com/watch?v=CE2PUI4E ... ure=colike

Syväri
Sisällöntuottaja

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Tuollaista jäljitintä oon miettinyt. Jos joku pöllis, niin varastaja tuijottais hyvin nopeasti haulikonpiippuun.

Tv:stä tuli joskus tai tulee vieläkin ohjelma ansa-autoista, samanlaista toimintaa vois kehittää :twisted:

optimistx
Treenaileva sisällöntuottaja

Viesti Kirjoittaja optimistx »

Syväri kirjoitti:

Tuollaista jäljitintä oon miettinyt. Jos joku pöllis, niin varastaja tuijottais hyvin nopeasti haulikonpiippuun.

Tv:stä tuli joskus tai tulee vieläkin ohjelma ansa-autoista, samanlaista toimintaa vois kehittää :twisted:

Helsingissä uutisoitiin vuosi-pari-kolme sitten kokeilusta, jossa jotkut nuoret miehet piilottivat paikantimia pyöriin ja kuvasivat sitten varkaita hommissa, ajossa ja kotinsa lähistöllä.

Olivat kyllä niin säälittäviä varkaita kuvissa, että haulit olisivat niiden väärinkäyttöä. (vrt. alkoholin juominen lienee sen oikeinkäyttöä).

Omaa susirumaa nojakkiani en ole koskaan lukinnut, ja edelleen tallessa on kaikkine osineenkin. Terhakkaat lapset ovat nykyään todella kohteliaita ja hyvin kasvatettuja, kun touhukkaina kyselevät: "Oletko ihan oikeasti tuon ihan itse tehnyt?". Naama messingillä vakuuttelen sitten takaisin, että IHAN ITSE!

Syväri
Sisällöntuottaja

Viesti Kirjoittaja Syväri »

optimistx kirjoitti:
Syväri kirjoitti:

Helsingissä uutisoitiin vuosi-pari-kolme sitten kokeilusta, jossa jotkut nuoret miehet piilottivat paikantimia pyöriin ja kuvasivat sitten varkaita hommissa, ajossa ja kotinsa lähistöllä.

Olivat kyllä niin säälittäviä varkaita kuvissa, että haulit olisivat niiden väärinkäyttöä. (vrt. alkoholin juominen lienee sen oikeinkäyttöä).

Omaa susirumaa nojakkiani en ole koskaan lukinnut, ja edelleen tallessa on kaikkine osineenkin. Terhakkaat lapset ovat nykyään todella kohteliaita ja hyvin kasvatettuja, kun touhukkaina kyselevät: "Oletko ihan oikeasti tuon ihan itse tehnyt?". Naama messingillä vakuuttelen sitten takaisin, että IHAN ITSE!

Juu, nämä oli näitä perinteisiä otanpas-tästä-pyörän-ja-poljen tyyppisiä. Yks tosin kerkes laittaa kettingillä omansa lukkoon :D

Oli ekassa viestissä näitä videoita, linkeistä löytyy:
http://atuubi.yle.fi/fillariseurannan_abc

Enemmän kiinnostaa ne, jotka sen pyörän nostaa pakettiautoon kun on ensin katkonut useamman lukon.. Ei ole itelle sattunut mutta turhan monelle on. Ikävästi vaan katoaa signaali kun pyörä heitetään jokeen veteen..

Vastaa Viestiin