Eikä pysy pystyssäkään taaempi pyörä, ellei tuon laitteen vääntöjäykkyys pakota pysymään pystyssä. Tuolla rakenteella ei siihen pysty.
Kaksipyöräisen etupyörä tekee ajettaessa ns. tasapaino-ohjausliikkeitä, joiden laajuus on etupyörällä selvästi suurempi, kuin takapyörällä. Aja lätäköstä ja katso jäävästä märästä jäljestä, miten etupyörä kulkee jyrkemmin mutkia, kuin takapyörä. Vaikka siinä olisi nivel hinaavassa päässä, sinun laitteessasi hinattavan pyörän etupyörän ohjailuliikkeet oikovat vieläkin enemmän, ja ovat siksi myöhässä tasapainon kannalta.
Jos tarkoitus on hinata tyhjää pyörää, saattaa tuollaisenkin laitteen vääntöjäykkyys riittää pitämään pyörä väkisin pystyssä, mutta polkijaa se ei kestä. Peräpyöriä ja peräpyörälisälaitteita on kuitenkin kaupan. Niissä on ideana, että takana tuleva pyörä pidetään väkisin pystyssä, jolloin väliin tarvitaan vääntöjäykkä rakenne = vähintään tuumainen putki ja pystynivel.
Jos tarkoitus on tehdä retkiä lasten kanssa, antoi hollantilainen pyöräilyprofessori neuvon laittaa kumiköysi väliin. Lapset jaksavat kuulemma hyvinkin pitkiä retkiä, kun saavat hiukan pehmeää jelppiä köyden kautta. Tuntuu hurjalta, mutta hän väitti käyttäneensä sitä pitkään.



Tämä viimeinen kuva on hinauspuomista nimeltä Trail-Gator. Tuolla siitä http://www.kotikone.fi/kuukkeli/trailgator.xhtml
Tuolla lisää tietoa
http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=3&t=1272
http://www.kuinoma.fi/tuotteet/3223
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma