Aloitteleva triken rakentaja kyselee.
Aikeena yhdistää kolme fillaria trikeksi. Kaksi joustohaarukkaa eteen ja yksi vetävä iskarilla taakse.
Siis onko etujoustoista kokemusta trikessä ja mitä haittaa jos on? Menee sitten mietinnän puolelle.
Aloitteleva triken rakentaja kyselee.
Aikeena yhdistää kolme fillaria trikeksi. Kaksi joustohaarukkaa eteen ja yksi vetävä iskarilla taakse.
Siis onko etujoustoista kokemusta trikessä ja mitä haittaa jos on? Menee sitten mietinnän puolelle.
-= pään seinään hakkausta vuodesta-66=-
Ei ole kokemusta, mutta epäilen että noin toteutettuna lisää kaatumisherkkyyttä kurveissa kun eteen ei tule autojen tapaista kallistuksenvaimenninta. Velomobiileissahan on jonkun tyyppisiä etujousituksia, mutta joustovarat varmasti paljon lyhyemmät.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
hakar kirjoitti:Aloitteleva triken rakentaja kyselee.
Aikeena yhdistää kolme fillaria trikeksi. Kaksi joustohaarukkaa eteen ja yksi vetävä iskarilla taakse.
Siis onko etujoustoista kokemusta trikessä ja mitä haittaa jos on?
Menee sitten mietinnän puolelle.
Mielestäni ei kannata rakentaa etujoustoa trikeen. Jos haluaa vähän joustoa eteen, valitse leveämmät renkaat, isompi ilmatila. Itse arvostan takajoustoa enemmän, on miellyttävämpi selälle. Welomobiileissä jousto on luokkaa n. 40-50 mm, ja painoero kaksinkertainen. Voi sitä pientä joustoa yrittää, mutta ei ole kovin helppo rakentaa.
Jepulis:
Lähestyn asiaa sitten perinteisemmällä tekniikalla. Arvelinkin jotain tuommoista nyykkimistä vaan jos on aiempaa kokemusta niin mitä sitä räpeltämään.
Jotenkin tekisi mieli nuo haarukat jonnekin laittaa.
-= pään seinään hakkausta vuodesta-66=-
On siinä ehkä sekin ett jos noita joustohaarukoita montakin laittaa trikeen niin painoo tulee aika paljon
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
hakar kirjoitti:Jotenkin tekisi mieli nuo haarukat jonnekin laittaa.
Ikävä suuntaus ollut viime vuodet tämä joustohaarukka buumi. Halvimmissa pyörissä ne on jo vakiona, painavat tonnin/kpl ja ovat lyhytikäisiä. Hankaloittavat kierrätysmateriaalista nojapyöränsä rakentavien elämää melkoisesti. Ite oon alkanut jo jäykkiä haarukoita jemmaamaan tulevien vuosien tarpeita varten
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Steintrikes MadMax on kaupallinen, etujousitettu tadpole.
http://www.steintrikes.com/index.php
http://www.steintrikes.net/steintrikes- ... /index.php
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"