Esko M kirjoitti:Minun Komsassa (SH 6) on vastaavanlainen ohjaukseen vaikuttava poljenta, eikä ajaminen ole pitemmällä matkalla ollenkaan mukavaa.
Sakari levittää (uudelleen) ihan väärää tietoa kolmipyörän jalkaohjauksesta! Ainakin Hipparionin ohjaus on läpeensä mukava kaiken pituisilla matkoilla. Niin pitäisi olla SH6:ssakin -- ainakin piirustusten mukaan sen geometria on sama kuin Hipsussa. Sakarin ongelma lienee notkuva puurunko tai oma fysiikka. Sakari, sinähän osaat latinalaisia tansseja (tai ainakin kreikkalaisia), silloinhan Hipsu-tyyppinen ohjaus pitäisi sujua kuin vettä vaan...
Jos Jukka pitää kaksipyöräisen Pythonin ohjausta mukavana niin vielä mukavampi on kolmipyörä-deltan itseoikaiseva (negatiivinen trail) jalkaohjaus.
Esko
Tässäpä taas kerran unohtuu pitkän ja sinnikkään harjoittelun merkitys. Ihminenhän oppii seisomaan päällään ja ajamaan yksipyöräisellä pyörällä, kun vain jaksaa harjoitella. Jos antaisin jollekin ensikertalaiselle SH6:n käyttöön, enkä kertoisi, että on paljon mukavampia nojakkeja olemassa, olisi hän varmaan aivan onnellinen sillä ajellessaan. (kun ei tiedä paremmasta
). Itse olen ajellut sillä muutamia kilometrejä, mutta, kun ajaminen oli niin vartalolle rasittavaa, en viitsinyt rääkätä itseäni enempää. Kaupunki ajossa lyhyillä matkoilla se on aivan hauska.
Olenhan kokeillut ajaa Hipsua pariinkin otteeseen ja ajaminen oli liian lyhyellä harjoittelulla aika rasittavaa. Olet Esko aivan oikeassa, että kysymys on fysiikasta. Ei siinä kreikkalaiset tanssit auta, kun on kysymys aivan uusien lihasryhmien harjoittelusta. Kun ne harjoittelutunnit tekisi, olisi asia varmasti ihan OK, mutta, kun on myös sellaisia nojakkeja, joissa tuollaisia harjoitteluja ei tarvita. 
Oletko Esko koeajellut muita nojakkeja, varsinkin kaksipyöräisiä?
Sakari