Wacky kirjoitti:Kattelin kans sitä takanapaa, mutta hintaa tulee ja dynamo etunavan kanssa en ala panostaa hurjan kevyeen takanapaan joten taidan ostaa simpan XT sarjan kalliimmasta päästä takanavan tai Hopen vastaavan. Painoa tulee väkisin, mutta rakentelen sitten ensi kesänä tohon kevyet kiekot jos alkaa kiinnostaa hurjasti.
Olisko noi vaihdevisut sitten helpompi vaihtaa kun joutuu soveltelee niiden kanssa. Vaikuttivat vaan sopivalta vaihtoehdolta ja ovat kevyet.
Joo, noilla perusteilla tein itsellekin talvikiekon taakse, painosta viis kunhan saa avorenkaan alle. Pelkkä ratas paino sitten 2kg ja gummin kanssa melkein kolme... Seuraavaksi tein nää levarikiekot, lähti jotain puoli kiloa pois kevyemmän navan ja gummin takia. Vasta WTB:n navoilla rattaita kehtaa sanoa käyttö- ja kisakiekoiksi.
Mutta jostakin pitää aloittaa, ja mulla oli Metalle vain kevyet kisakiekot tuubivanteilla. Piti talvella taipua ja alkaa laitteleen avovanteisia että on enemmän renkaissa valinnan varaa.
Nuo DT-kahvat ei varsinaisesti ole kevyet, "normaalit" SRAM:n indeksikahvat (joissa kaksi vipua) on kevyemmät. Mutta nämä on ehdottoman parhaat käyttää. En enää vaihtaisi pois, viis hieman suuremmasta painosta. Kattele tästä vähän ajatusta miten kahvat on stemmiin kiinnitetty, ergonomiamielessä siis. Laittelin tangonpää jarrukahvat joissa vaijerit menee tangon sisään ja porasin reiät stemmin lähelle josta stemmiä pitkin alas. Näin vaijerit pysyvät tiukasti paikallaan nipussa stemmissä eivätkä tule eteen.
Tällä hetkellä ei Metassa ole klemmaria vaan tein uuden kiinnikkeen joka tulee pullon kiinnityspulteilla kiinni. Jatkona ajajaan päin on ranteen mallinen koukku jolla tangon alapuolelle saa kiinni rannemallisen sykemittarin, minulla siis T6c ja T1c. Talveksi tuo rannekoukku on irroitettavissa, lujemman siitä sais jos olis kiinteä.
Lowraceriin tein Garminia varten myös uuden DT-telineen, se on kiinni yhdellä pultilla pohjastaan stemmissä ja tangon kiinnityspultti pitää sen sivusuunnassa paikallaan. Teline jatkuu tangon mallisena kaarena alhaalta ylös jotta Edge 500:n teline pysyy siinä niillä kumilenkeillä kiinni ja jää yläreunaltaan tangon tasalle pois näkökentästä.