Mistä muuten saisi ostaa pelkkää paikkaliimaa? Ne tuubit kun avattuina kuivuvat itsekseen, vaikka itse paikkalätkiä on jäljellä vaikka kuinka monta.
T. Ari
Kyllä niitä liimatuubeja pyöräkaupasta saa myös irrallisena. Itsellä on ennätys 4 paikkarasiaa kuivuneella liimalla, ajot siirtyi seuraavaan arkipäivään... sen jälkeen on ollut riittävästi varasisäkumeja varastossa
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Mitä itse olen toisella silmällä tarkistanut, niin Tampereelta saa yllättävän hyvin sisäkumeja ihan hyllystä.
Omaani 26/20 Nazcaan on ollut sopivia koko tarjolla ihan Prismassa, Sportiassa, Biltemassa ja Motonetissa. Pääligummeja vähän huonommin.
Parhaat valikoimat ovat mielestäni olleet Prismassa, ne ovat jotenkin uskottavammat kuin Bilteman kasa outoja kokoja. Tunnustan etten ole noita kuitenkaan ostanut ja testannut.
Parhaat valikoimat ovat mielestäni olleet Prismassa, ne ovat jotenkin uskottavammat kuin Bilteman kasa outoja kokoja. Tunnustan etten ole noita kuitenkaan ostanut ja testannut.
Prismassa on ainakin Oulun seudulla yllättävän hyvät Continental-sisägummien valikoimat. Jopa presta-venttiilillä Race 28 -mallisiakin löytyy. Hinta vaan on noin 6€ kun bike-discount.de:stä noita saa about puoleen hintaan.
Mutta hyvä tietää jos on pakko saada gummi äkkiä alle. Yllättäen yhtään 451-kokoista ei löytynyt :-/
Täksi kesäksi hommasin kokeiluluonteisesti nyt Contnental Tour Ride 47-559 renkaat ja ajattelin testata ne tässä kun vanhat Contit saan siihen kuntoon että ne suosista vaihdan. Jos näillä pärjäisi sit loppukesän ja kestäisivät tuon Itä-Suomen reissun jota olen suunitellut. On niissä ainakin pistosuojaus ja oli vanhoissakin nopean ajon Conteissa.
Täytyy laittaa tänne sit kokemuksi kuinka 18€ renkaat luonaavat alla.
Täksi kesäksi hommasin kokeiluluonteisesti nyt Contnental Tour Ride 47-559 renkaat ja ajattelin testata ne tässä kun vanhat Contit saan siihen kuntoon että ne suosista vaihdan. Jos näillä pärjäisi sit loppukesän ja kestäisivät tuon Itä-Suomen reissun jota olen suunitellut. On niissä ainakin pistosuojaus ja oli vanhoissakin nopean ajon Conteissa.
Mulla on kokemusta noista. Hybridissä oli aikasemmin 47-622 ja nyt siinä on 32-622 tour ridet alla. Pistosuojaus on ihan vaan nimellinen ja nykyisellään pistän niihin pistosuojaunauhat ettei tarvii olla paikkaamassa jatkuvasti. Ihan pätevä perusrengas muuten.
Mulla on kokemusta noista. Hybridissä oli aikasemmin 47-622 ja nyt siinä on 32-622 tour ridet alla. Pistosuojaus on ihan vaan nimellinen ja nykyisellään pistän niihin pistosuojaunauhat ettei tarvii olla paikkaamassa jatkuvasti. Ihan pätevä perusrengas muuten.
Vaimon Spiritiin hommasin eturenkaaksi 47-305-kokoisen, eikä mennyt montaakaan päivää niin oli sepelinjyvä lävistänyt renkaan, vieläpä paksuimmasta kohdasta. Eli kyljessä lukee, että on pistosuojattu, mutta käytännössä aivan tavallinen rengas...toisaalta on sen verran halpakin, ettei ehkä ihan Marathon Plussan tasoista pistosuojausta voi olettaakaan.
Timo
Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike. ~ John F. Kennedy
Tuossa otin lowracerin talliin jotta laittelen sen kunnolla kuntoon km-kisaa varten... vaihdoin edestä Maxxis DTH:n tilalle, jolla lumilla ajelin, viime kesäisen Duranon joka on jo aika tasaiseksi kulunut keskeltä.
Mutta enpäs huomannu että hemmetin rattaassa on pinnat löysällä ! Jälleen kerran suorapuolattu ratas 28 pinnalla ja joskus viime kesän tai toissa syksynä oikaistu. Vanne on kyllä suora mutta vähän hypyttää korkeussuunnassa.
Vähän menee off-topic mutta enemmän tulikin rattaasta puuhaa, samalla vaihtuu Extreme Energy -laakerit siihen. Näköjään ei voi luottaa muihin rattaisiin kuin niihin jotka on itse kasannu.
No eipä saanut täältä tuppukylästä mitään pistosuojanauhoja, kävin vaihtamassa renkaat toisiin . Ostin tutut ja turvalliset tilalle, eli Contimentatal Sport Contact 42-559. Olisin kyllä halunut kokeilla Eco Contact Plussia, mutta kun ei kuulu kuulemma maahantuojan ohjelmaan. Eli näillä mennään mitä tästä kylästä saadaan. On se pirskatin vaikeaa tässä maassa kun lähin sivistynyt pyöräkauppa on Mansessa (Tampereella).
Muuten saa kaikkia asioita aina siellä hoidella, ihme kun edes saa ketjuja kohta.
Paras on se että paikkakunnan jotkut kaupiaat sanoo että osta netistä, onko se nyt mitään kestävää palvelua kysyn vaan.
Se on tietyst hankalaa ku näit erikois osii ei omast kyläst saa, mutt jos nyt vähän aattelee sen kauppiaan näkökulmasta niin montako rengasta se saa just sitä määrättyy tyyppii myytyä. Suurin volyymi tulee normi renkaista. Ja hinnottelukin taitaa netissä olla sellanen ett ei siitä kauppiaalle mitään jää ja silti haukutaan kiskuriks.
Toisaalta jos ei oo myynnissä niin ei mee kaupaksikaan ja monesti on se ett kauppias ei tiedä yhtään mitään niistä osista mitä myy saati sitt niistä mitä vois myydä.
Ihmetelly esim noita lukkokenkiä ja polkimia molempia kyllä saattaa vähän olla mutt jos kauppiaat osais niitä myydä ja kehua niitä varmasti menis paljon enempi.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Mitä itse olen toisella silmällä tarkistanut, niin Tampereelta saa yllättävän hyvin sisäkumeja ihan hyllystä.
Omaani 26/20 Nazcaan on ollut sopivia koko tarjolla ihan Prismassa, Sportiassa, Biltemassa ja Motonetissa. Pääligummeja vähän huonommin.
Perun muuten puheeni sekä Prismasta että Sportioista.
==> noissa on ehkä Schraeder tai hyvässä lykyssä Dunlop-venttiilit. Prestoja ei ole saanut noista liikkeistä ja ulkomailta tilaamiseksihan se meni.
Tosin hätävarana sentään tuollaisesta voi oikeata kokoluokkaa saada, mutta sitten on parasta mukana olla pora että saa vanteet tarvittaessa muokattua.
Tässä on uutta Nokia laatua. Tai, no, tuohan ei ole NOKIA, kuten ennen wanhaan, vaan "nokian" joka hieman muistuttaa tuota alkuperäsitä NOKIAa.
Kuva yhden talven ajetusta nastarenkaasta, Bilteman kumi meni sentään kaksi talvea ennen kuin oli tuossa kunnossa...