Olen lukenut kaiken aiheesta löytämäni ja mielessä siintää python-projekti. Sitä suunnitellessa tulee kaikenlaisia kysymyksiä, joihin ei tietenkään kukaan ole osannut vastata selostaessaan omia rakentelujaan.
Onko pythonin rungon takaosan pituudella muuta merkitystä kuin että sen on oltava riittävän pitkä istuimen mahduttamiseksi renkaiden väliin? Useissa kuvissa takarengas on huomattavan kaukana, kun taas toisissa näyttää olevan akseliväli pienillä renkailla alle metrin.
Minulla on projektin aihioksi 20" pyörä jossa on 7-vaihteinen takanapa. Siinä on kiertovaihtaja. Kuinka ihmeessä sijoitan sen niin että se on käytettävissä eikä rikkoudu jos (kun) kaadun harjoitellessa? Alustava ajatus on tehdä sitä varten etuhaarukkan takapäähän lokasuojalinjaa noudatteleva ylöspäin lähtevä tanko, johon saa tarvittaessa takajarrun kahvan ym. sälää. Siitä voi ehkä taluttaakin ja ainakin liikkeelle lähtiessä siitä olisi hyvä jarruttaa jos on tarve. Onko käytännön näkökohtia, jotka heti tyrmäävät tällaisen ajatuksen?
Onko renkaiden koolla oleellista merkitystä? Minulla olisi mahdollisuus saada helposti taakse isompi rengas, joka voisi antaa mukavampaa kyytiä kuin 20-tuumaiset molemmissa päissä. Pienemmällä eturenkaalla on kai helpompi saada jättö kohtuulliseksi. Pitää vähän piirrellä...
Sitten ei jää kuin se puute, että minulla ei ole hitsausvälineitä eikä -taitoa. Mutta sehän on vain käytännön ongelma.
Pythonin viehätys on minusta sen äärettömän yksinkertaisessa rakenteessa. Haluaisin pitää sen niin simppelinä kuin mahdollista. Silti siitä pitäisi saada niin toimiva, että sen voi myydä jos se ei sitten lopulta olekaan mun juttuni.