PW kirjoitti:Nyt on etupää punnittu, kokopyörä kuskeineen 118 kg - eturengas 12 kg ja kuski 91 kg joten pyörälle jää tässä yhtälössä = 27 kg. Tuo Nexus-8 painaa pelkästään yli 2 kg , se on tullu lisää aikasempaan punnitukseen ja vähän muuta.
Ei ole paljon painoa etupyörällä. Jos tuolla pärjää, niin sitten eturenkaaksi voisi valita jonkin aivan pienenkin. 10% vierintävastuksesta tulee eturenkaasta, jos sen vastus kasvaa vaikka enemmänkin, on se kokonaisvierintävastuksessa niin vähän, että kokonaispainon vähenemisenä korvautuu ensimmäisessä ylämäessä. Mitenkähän potkulaudan umpiuretaanirengaspyörä toimisi. 
Noista painoista laskien painopisteesi sijainti on kymmenen prosentin akselivälistä päässä taka-akselista.(15 cm taka-akselin edessä). Tuosta voi päätellä, että tukikolmio on painopisteen kohdalla 690-10%=620 leveä. Ei tuota hevillä kaatumaan saa. On siis lähes yhdentekevää kaatumisen kannalta, kuinka monta pyörää edessä on kaatumisherkkyys samalla painopisteen korkeudella lisääntyy vain tuon kymmenen prosenttia. Vähänkin vetävälle pyörälle päin kurkottamalla saa helposti yli puolet painosta vetävälle pyörälle. =Ihan kohtalainen talvipyörä 
PS.
Oli hiukan paha etsiä noita speksejä, jotta sain laskettua nuo edelliset. Voitaisiinko sopia, että näihin rakenteluketjuihin tehtäisiin ensimmäiseen viestiin päivittyvä "Tekniset tiedot" lista, josta löytyisi: Akseliväli, raideväli, kokonaispituus, -leveys, pyöräpainot kuormattuna ja kokonaispaino ilman kuskia ym tarpeellista.
Tähän ketjuun riittäisi, kun siirrät tämän viestisi sisällön ja ehkäpä uusimman kuvan tuonne ensimmäisen viestin perään otsikon "Tekniset tiedot" alle, niin on sitten myöhemmin helpompi löytää, kun keskustelussa viitataan mittoihin tai rakenteeseen.