
- Etuboksisuunnitelma.png (755.48 KiB) Katsottu 2727 kertaa

- 21062012 SH18.2 painokokeilu.jpg (128.36 KiB) Katsottu 2727 kertaa
Olen tehnyt n. 20 km:n kruisailuja SH18:lla sekä koppa päällä että poissa ja täytyy sanoa, että, jos keli on hyvä, on ajelu ilman koppaa paljon mukavampaa. Pehmeimmilla renkailla on koppa suht. hiljainen, mutta jos rengaspaineet ovat 6 barin luokkaa on melu kuitenkin melkoinen, kun ei ole jousitusta. Uusi yllättävä piirre on tullut koppa päällä ajellessa kannen päältä keräytyvä ilmavirta kasvoille, joka varsinkin vastatuulessa on voimakas. Kupu auttaisi siihenkin.
SH18 ongelmana on tavaratilojen pienuus, kun en meidän talossa olevan tavarahissin koon vuoksi voinut peräkonttia tehdä isommaksi. Tänään cruisaillessa tuli mieleen, että mitä, jos laittaisi etupyörän päälle ylläolevan kuvan mukaisen virtaviivaisen kontin. Hetihän siinä tulee mieleen menee, että huteraksi menee.
Asensin ohjausakseliin ohjaustangon ja siihen kiinni vakiokorin ja siihen 12 kg rautaa, ja kumma kyllä, ei puhettakaan kaatumisvaarasta kaarteessa niinkuin pelkäsin. Kun ohjausakselin etupuolella oleva kuorma kääntyy etupyörän mukaan, siirtyy painopiste kohti sisäkaarretta ja kaatumisvaara pienenee. Ohjaus on jonkin verran jäykempi ja sauvoista täytyy pitää tiukemmin kiinni.
Täytyy vielä kokeilla miten käy, jos kuorma ei käänny etupyörän mukana.
Sakari