Parhaat Kommentit

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Api kirjoitti:

Skeittareiden sakista huudahdettu: "nukkujamies"! Olisivatpa osuneet näkemään minut reitilläni muutama sata metriä jäljempänä suosikkipätkälläni
Jossa loivan alamäen ässämutkiin sukelletaan viittäkymppiä polkien. Tosin en ole ihan varma siitä että se sivusta seuraajan silmin näyttää
yhtä villiltä miltä se kuskista tuntuu!

Kyllä minulle on ainakin skeittarit & bmx pyöräilijät hurranneet kun olen Elixian kulmalla alamäkeen ajanut > 50 km/h skeittipaikan ohi.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja jori »

tavasti kirjoitti:

Kyllä minulle on ainakin skeittarit & bmx pyöräilijät hurranneet kun olen Elixian kulmalla alamäkeen ajanut > 50 km/h skeittipaikan ohi.

Kamikatse! Minä en uskalla tuossa paikassa yli 40. Itsensä väsyksiin jumpanneet eivät näe eivätkä kuule mitään, kun menevät kv yli parkkipaikalle mistä sattuu. Menee hyvä alamäki hukkaan kun en uskalla. :evil:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jori kirjoitti:
tavasti kirjoitti:

Kyllä minulle on ainakin skeittarit & bmx pyöräilijät hurranneet kun olen Elixian kulmalla alamäkeen ajanut > 50 km/h skeittipaikan ohi.

Kamikatse! Minä en uskalla tuossa paikassa yli 40. Itsensä väsyksiin jumpanneet eivät näe eivätkä kuule mitään, kun menevät kv yli parkkipaikalle mistä sattuu. Menee hyvä alamäki hukkaan kun en uskalla. :evil:

No kyllä siinä pitää kädet jarruilla olla, ja kuiva tie. Sinulla ei tainnut olla jarrut ihan viimeisintä mallia, eli niillä ei voi laskea sen varaan että pystähtyy äkkiä jos on pakko?

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja jori »

tavasti kirjoitti:
jori kirjoitti:
tavasti kirjoitti:

Kyllä minulle on ainakin skeittarit & bmx pyöräilijät hurranneet kun olen Elixian kulmalla alamäkeen ajanut > 50 km/h skeittipaikan ohi.

Kamikatse! Minä en uskalla tuossa paikassa yli 40. Itsensä väsyksiin jumpanneet eivät näe eivätkä kuule mitään, kun menevät kv yli parkkipaikalle mistä sattuu. Menee hyvä alamäki hukkaan kun en uskalla. :evil:

No kyllä siinä pitää kädet jarruilla olla, ja kuiva tie. Sinulla ei tainnut olla jarrut ihan viimeisintä mallia, eli niillä ei voi laskea sen varaan että pystähtyy äkkiä jos on pakko?

Totta, nyt kun olen ajellut kevätpölyissä tyttären mopolla, oikein hämmästyttää, miten nopeasti hyvillä jarruilla kaksipyöräinen pysähtyy. Pitäisiköhän katsella tukevampia jarruja tuohon Pakoputken etupyörään. Maantiemalliset pitäisi olla, kun ei ole haarukassa muita kiinnikkeitä, Paljon ei kuitenkaan saa maksaa. Onko ehdotuksia.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja terppa »

jori kirjoitti:
tavasti kirjoitti:
jori kirjoitti:
tavasti kirjoitti:

Kyllä minulle on ainakin skeittarit & bmx pyöräilijät hurranneet kun olen Elixian kulmalla alamäkeen ajanut > 50 km/h skeittipaikan ohi.

Kamikatse! Minä en uskalla tuossa paikassa yli 40. Itsensä väsyksiin jumpanneet eivät näe eivätkä kuule mitään, kun menevät kv yli parkkipaikalle mistä sattuu. Menee hyvä alamäki hukkaan kun en uskalla. :evil:

No kyllä siinä pitää kädet jarruilla olla, ja kuiva tie. Sinulla ei tainnut olla jarrut ihan viimeisintä mallia, eli niillä ei voi laskea sen varaan että pystähtyy äkkiä jos on pakko?

Totta, nyt kun olen ajellut kevätpölyissä tyttären mopolla, oikein hämmästyttää, miten nopeasti hyvillä jarruilla kaksipyöräinen pysähtyy. Pitäisiköhän katsella tukevampia jarruja tuohon Pakoputken etupyörään. Maantiemalliset pitäisi olla, kun ei ole haarukassa muita kiinnikkeitä, Paljon ei kuitenkaan saa maksaa. Onko ehdotuksia.

http://www.chainreactioncycles.com/Cate ... rtBy=Price

Kympin jarrut on vaan näköjään loppu... mutta 22 eurolla saisi etupäähän halvimmillaan uutta jarrua, en kyllä tiedä onko nuo hyviä :oops: Tällä hetkellä saa tilattua ilman toimituskuluja.

Jos taas haluaa molempiin päihin uudet niin 38€ investoinnilla saisi Tekron tai Campagnolon setin.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
MikaL
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 434
Liittynyt: 18 Helmi 2012, 12:44

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja MikaL »

Aamulla töihin mennessä pultsariporukka oli kokoontunut aamuhuikalle, sieltä kuului lasolbasolla: "tossa on tyylii" ja kotimatkalla taas äiti lapsilleen: "katsokaa, pötkötyspyörä".

MetaPhrastic 2012

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja irakas »

Eilen ajelin Jyväskylän kävelykadulla SH18 velolla. Yksi nuorimies kysyi: "Miksi sinä olet tuollaisen tehnyt?" Ensin aivan hölmistyin miten joku voi kysyäkään tuollaista. Sitten rupesin asiaa miettimään, eikä kysymys niin hölmöltä tuntunutkaan. Päädyin kuitenkin siihen, että rakennan aina uusia erilaisia nojakkeja testailleksani pystynkö sellaisia tekemään. Taitaa mulla olla myös aikamoinen intohimo suunnitella ja rakentaa sellaista mitä kukaan ei ole aikaisemmin nähnyt eikä tehnyt. :mrgreen:

Sakari

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Lapset ny huutaa ja kiljuu riemusta ku näkevät, teinit yleensä nauravat ja aikuiset monasti ihan hiljaa. Sitten jos olen jonnekin pysähtynyt niin tullaan kyselemään pyörästä.

Mua harmittaa etten tiennyt aiempina vuosina noista ollenkaan. Kuinka monta pidempää pyöräreissua olisi kulunutkaan nautinnollisemmin jos olisi ollut tuo nojakki alla. Toisaalta en tiedä olisinko nuorena edes saanut lupaa moisen hommaamiseen, aivan sama olisiko ollut varaa taikka ei. Kun nyttenkin pitivät hiukan kahjona, mutteivät enää kun näkevät kuin paljon sitä käytän ja kuin tärkeä se on minulle.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Tänään olin palaamassa lenkiltä kotio päin. Ajoin Palokkaa kohden kun ohitseni meni nuorehko nainen ja kiihdytti tahtiaan. Että perässä en meinannut aluksi pysyä, kun tuota muuta pyöräliikennettä oli aika paljon. Kun olimme ohittaneet viimeisen liikenne ympyrän ja siittä alkoi loiva alamäki. Niin oli tilaisuus vanhalla äijän käppänällä saada pyörä tosi vauhtiin. Siinä Nazca otti aika hyvät vauhdit ja painoin tän kilpapyöräilijän ohitse aika haipakkaa. Sain vauhtii 42km/h ja sit alkoi loiva nousu ja vauhti ei siihenkään pudonnut alle kolmenkympin. Eikä muuta kuin seuraavaan laskuun kaikki äijän jäljellä olevat mehut ja sen jälkeen on noin reilun kilometrin nousu, siihen kun saa alkuvauhdin päälle 40km/h niin nopeus laskee normi pyörässä äkkiä kahdenkymmen tuntumaan, mutta kun äijän pahalla on ässä penkinalla , ei muuta kuin painaa vipua ja polkee vimmatusti , niin vauhti ei laske alle 29km/h. No seuraavissa liikennevaloissa tää neitokainen meikäläisen kuitenkin tavoitti. Ja tokaisi että kyllä Vaari on kunnossa , ei uskoisi. Aika olet piru polkemaan. Ei se neitokainen varmaan tajunnut että sähkö se pirua avusti pitkässä nousussa, eikä siittä hälle kertonut. Tokasin vaan että kun on viisikymmentä vuotta pyörää sotkennut, niin kyllä sen pitää kulkee. Kun kotiin pääsin , niin tarvitsee kyllä tunnustaa että pahasti meni maitohapoille tää vanhan näyttämisen halu neitokaiselle. Se on varmaan tää kevät ja kauniit naiset jotka saa vanhassakin viellä polkemiseen tahtia. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Nojanalle kirjoitti:

Se on varmaan tää kevät ja kauniit naiset jotka saa vanhassakin viellä polkemiseen tahtia. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Oliko tämä viimeinen lause ns. Freudilainen lipsahdus?

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Sen saa kukin itse päätellä. Jätän lukian mielikuville jotain kontolle. :lol:

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Kerrankin kuulin hyvän huomio kommentin lapsen suusta. Ajoin tänään Sippulanniemeen ja risteyksessä lapsikysyi Äidiltään . Onko tuo se Nojapyörä? Johon Äiti vastasi että kyllä ja Isän päiväuni. Mitähän tuo sit tarkottikaan sillä päiväunella loppujen lopuksi. Varmaankin perheessä on keskusteltu halusta saada Nojapyörä. Toivottavasti tuo päiväuni toteutuu. :lol: :lol: :lol:

kkolja
Viestit: 83
Liittynyt: 24 Touko 2007, 20:09
Paikkakunta: Espoo

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja kkolja »

Taisin eilen mäkeä hitaasti kiivetessäni vaikuttaa vastaantulevan pyöräilijän mielestä pysähtyneeltä, kun huuteli että "Älä nukahda!" :D

Tuosta saat 5GB ilmaista tallennustilaa pilvessä: http://goo.gl/yzV3R

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17772
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

Läksin äsken Imatran Koskelta kaupan edestä ajelemaan kolmipyörällä. Takakori oli lastattu täyteen ostoksia. Siinä kävelykadulla vierelle tuli heti kolme pikku poikaa ja yks katto haastavasti ja kehotti keulimaan :D
Mie sitt kysyin ett luulet sie ett tällä ei pysty keuliin ? Niin hää epäili, joo. Sanoin ett täähän on aika takapainonen ja ett en oo opetellu. Kaveri esitteli miten se tapahtuu :D komeesti ajeli muutaman metrin ja taas haastava katse.
No pitihän sitä koittaa ja nytkäytin itteeni taaksepäin ja sain etupyörän jonkin verran irtimaasta. Vau sano poika ja katsekin muuttui huomattavan kunnioittavaksi 8)

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja irakas »

Ajelin eilen Tuomiojärven rantaa pitkin SH19:llä, kun vastaantullut keski-ikäinen rouvashenkilö pysähtyi tienposkeen ja huudahti:
"Nyt on sitten kaikki nähty!" :shock:

Sakari

Viimeksi muokannut irakas, 07 Heinä 2012, 18:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Vastaa Viestiin