Lightfoot cycles alkaa valmistamaan maastonojapyörää: http://lightfootcycles.com/products-ove ... ushmaster/
Jukka
Lightfoot cycles alkaa valmistamaan maastonojapyörää: http://lightfootcycles.com/products-ove ... ushmaster/
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Möhköenduron poljettava vastine! Ei ehkä pahimpaan maastoon mutta kovapohjaisille sorateille kova menijä. Tykkään kovasti Lightfootin no-nonsense tyylistä
Muista malleista poiketen tässä on kauko-ohjaus jotta ohjauskulma on normaalin pysty. Suurin syy lienee että voi käyttää vakio joustokeulaa, mutta väittävät brol foorumilla http://www.bentrideronline.com/messageb ... stcount=24 että on myös tilleritankoa vakaampi hitaissa nopeuksissa. Oletkos Jukka samaa mieltä, sulla on kokemuksia molemmista?
Jarcco kirjoitti:Muista malleista poiketen tässä on kauko-ohjaus jotta ohjauskulma on normaalin pysty. Suurin syy lienee että voi käyttää vakio joustokeulaa, mutta väittävät brol foorumilla http://www.bentrideronline.com/messageb ... stcount=24 että on myös tilleritankoa vakaampi hitaissa nopeuksissa. Oletkos Jukka samaa mieltä, sulla on kokemuksia molemmista?
Täysin samaa mieltä, hitaassa vauhdissa myrkkyä jos kädet siirtyy paljon "ulkokurvin" puolelle käännettäessä. Tässä on menty vielä pidemmälle ja kädet siirtyy ohjatessa sisäkurviin päin. Näinhän pystypyörissä on lähes kaikissa.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Oletko havainnut Lowlwb:ssä ohjauksessa "hermostuneisuutta" kovassa vauhdissa kuten brol linkissa väitetään Stiletossa ilmenevän (40 mph nopeudella )?
BROL:ssa ovat keskustelleet myös runsaasti tästä pyörästä. Hyvää on kuulemma pitkä akseliväli sekä se että etäohjauksella ei "tiller"-liikettä ohjattaessa ole.
Itse kun olen nojakilla myös maastossa ajanut kilpaa, tai ainakin yrittänyt, niin en noin pitkällä olisi ajamalla saanut tuota kisareittiä läpi. Pyörä vaan on liian pitkä. Toki jos kantapäät ei osu etupyörään eikä ohjausliikettä tarvitse niin paljoa sivulle heittää olisi vähän helpottanut. Mutta jos sen saamiseksi olisi pitänyt ottaa ainakin viisi kiloa painavampi pyörä jossa silti vain 26" rattaat niin en ainakaan investoimaan lähtisi.
Mutta maastoja on monen laisia. Kuten myös kuskeja ja millä vauhdilla niissä ajetaan...
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
Jarcco kirjoitti:Oletko havainnut Lowlwb:ssä ohjauksessa "hermostuneisuutta" kovassa vauhdissa kuten brol linkissa väitetään Stiletossa ilmenevän (40 mph nopeudella
)?
Siinä häviää kaikki hermoilut aivan onnettoman rungon kiertojäykkyyden alle. Jo puolta pienemmissä nopeuksissa tangon kääntäminen aiheuttaa aluksi pelkkää rungon etupään ja haarukan kallistumista ja vasta enempi kääntäessä alkaa etupää kääntymään.
Kolmas etu tuosta välitanko ohjauksesta on sen tuoma mahdollisuus laittaa ohjausliikkeeseen välitys. Minullakin lowlwb:ssä ohjausta on nopeutettu 5:4 suhteella. Eli rengas kääntyy tankoa enempi.
Haittoja toki on myös.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...